Acer BIOS probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Otimel

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2010
Berichten
22
Heey mensen,

ik heb een acer 5738g laptop die een windows vista 32 bits os erop had staan. Ik heb op deze laptop een windows 7 x64 geinstalleerd en hij loopt perfect. Nu heb ik 1 probleem en dat is de bios updaten. De bios versie staat nu op 1.00 en ik wil het updaten naar 1.25, 1.28 of 1.34 om oververhittingsproblemen en dergelijke te voorkomen (waar die updates dus ook voor waren).

Bij het updaten van de bios krijg ik het volgende bericht:

driver(wdm) init fail!(0x137)

iemand enig idee?
 
Hoi,
heb je 'm in DOS-mode geïnstalleerd of vanuit de Windowsomgeving? En heb je ook andere belangrijke drivers ge-update? (chipset b.v.)
 
Laatst bewerkt:
Jaa chipset is geupdate dat moest gebeuren had ik al ergens anders gelezen. En heb hem proberen te installeren vanuit de windowsomgeving. Heb geen idee hoe het moet vanuit startup
 
Klik op het ingesloten readme txt-file. Voer het batchfile evt. met rechtsklik uit als administrator. (uitvoeren als..)
 
Laatst bewerkt:
in de readme text staat: Run "BIOS.bat" batch file to flash BIOS in DOS or Windows x86/x64 OS environment.

ik heb het dus geprobeerd om het in windows uit te voeren dus --> niet gelukt

heb het als administrator uitgevoerd, toen gaf hij geen foutmelding maar verdween het schermpje heel snel. Heb met een beetje timing een print screen ervan gemaakt =) en er stond: Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden. .../34.exe ( <-- waarschijnlijk bestandsnaam) wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand. Terwijl het wel degelijk een batchbestand is..
 
Helaas, kopieer en plak je foutmelding maar eens in google en je komt de fout tig keren tegen maar tot nog toe geen oplossing. Er is al geprobeerd om het in Vista-modus te doen enz.
Wat ik begrijp zit er in het Bios een optie om je Bios in dos-mode te flashen, maar ik kan het nergens in de handleiding terugvinden en bij Acer geven ze er ook geen duidelijk uitsluitsel over.
Ik heb wel nog een link van de ftp-server van Acer. Weet niet of je er wat aan hebt, maar je weet het nooit.
 
hmm is goed heel erg bedankt. Het was wel bij me vorige windows 7 gelukt (32 bits), misschien ligt het daaraan. Maarja ondertussen is me harde schijf kapot gegaan en moet ik een nieuwe bestellen. Ik zal een nieuwe vraag posten bij 'hardware' om tot een goeie beslissing te komen. Alsnog bedankt voor je hulp!
 
Graag gedaan en succes verder. :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site). :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan