Acer brander 24x10x40 word niet goed gedecteerd

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De cd-rom staat op een aparte IDE waar verder niets meer op zit.

Het kan inderdaad zo zijn ,wanneer hier een defect aan is dat de primairy IDE kan beinvloeden.

Je kan nog proberen om de cd-rom en brander te wisselen, dan weet je zeker dat het de cd-rom is of e.v.t de flat-cable naar de speler.

Als blijkt dat het de cd-rom is dan maar een dvd-rom aanschaffen deze kosten niet zo duur meer tegenwoordig € 60 ,-

speedtouch.

Ik heb nog ff je bijlage gezien .

Iets klopt er niet , want de nero info tool geeft aan dat je HDD en de brander op de primairy IDE zitten en de cd-rom op de secundairy IDE.

Of heb je deze opstelling pas gemaakt.

speedtouch.

ow jah daz waar ook deze hep ik net gemaakt.... maar hij deed het gisteren ff... maar als je hem nu opstart geeft ie bij de brander(bij detecting ide driver) allemaal hele rare tekentjes bijv: pxxxxxpgxxx10 met nog wa streepjes en haakjes... Het is geen master/slave fout.. hep ik namelijjk al nagekeken... zo iets dan
dus doet het nu nie meer maar gisteern deed ie ut wel..

ik denk niet dat het de ide kabel kan zijn wat dew cdspeler doet het wel goed ........maar met een andere cdspeler (uit andere pc) doet ie hetzelfde :( kan dus er niet aan cd speler liggen.....

dit hep ik op het computer idee forum gekregen:

Kijk es in het BIOS of autodetect op jouw Brander (1e/2e IDE master/slave verhaal) aanstaat. Je kan geloof ik ook nog 3 keuzes maken uit een getallen reeks, selecteer voor jouw brander de getallen reeks met veel nullen en met maar 2 of 3 1-en. Vraag me niet wat dat betekent maar ik deed 't bij een wat oudere comp en de brander werd gedetecteerd en herkend en werkte verder daarna uitstekend. Ook met een 2e HD inbouwen deed ie het maar daar moest ik die andere getallenreeks kiezen anders zag t'ie em niet. !
'k Weet 't.., 't is een beetje vaag maar...als 't werkt..!!

MAAR WAAR MOET IK ZOEKEN IN HET BIOS??? ALLEEN HD STAAT ERIN

Geen idee , ik zit nooit in mijn bios

Ben een keer in geweest om de temp.beveiliging in te stellen.

Als alles altijd lekker loopt kom je nooit in de bios , maar weten ze dat niet op het andere forum.

hier is mijn bijlage... mijn brander doet het so wel!!:) aleen mijn vraag is nu : word de harde schijf nu vertraagt??

Bijlagen

• image2.jpg
    image2.jpg
    35,6 KB · Weergaven: 8
want mijn hd zit nu op de ide 2 poort .. zal dit kwa prestatie veel uitmaken???...........

Vreemd dat hij het zo wel doet.

Naar mij weten kan je beter de HDD op de primairy IDE zetten.

In het bios gaat hij eerst naar de primairy IDE

Wat gebeurt er als je de IDE aan het mobo omwisseld ?

Als dit problemen geeft dan is er iets mis met de IDE controller op het mobo , of e.v.t de instelling van het bios.

Misschien kan de MODERATOR hier iets over vertellen , hoe het in de bios staat ingesteld.

speedtouch

heeeeeej speedtouch hartelijk dank voor je inzet en hulp!!!!!!!!

greetz

ibl ---> organisator van SyNdRoMe LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan