Acer eee Pc XP In Netwerk Opnemen. (Windows 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
300
De oude XP laptop die we gebruiken om films en video te bekijken begon kuren te krijgen wat beeldscherm betreft... Dus hangen we een Acer eee Netbook eraan... om dan vervolgens te genieten van voorgaande. Dat gaat... Tot Windows 10 begint te misselijken...

Alle systemen zijn zichtbaar en benaderbaar in ons "Thuisnetwerkje", vijf of zo... Alleen de eee pc met XP wil niet meewerken.(?) Ik draai nog steeds win7, mijn wederhelft draait win10 op een splinternieuw systeem van Acer. We willen bewerkstelligen dat de eee pc windows 10 kan 'zien' en ermee kan communiceren. MAW: de volledige schrijf/lees/aanpas/verwijder rechten heeft.

Edoch; linksom, rechtsom, lief tegen praten, zang en dans ten spijt. Hij weigert toegang te verschaffen tot de map, die met volledige rechten is gedeeld met "iedereen" in het netwerk. Elk systeem kan dit bij ons behalve dit klein sekreet.

Wie kan/wil helpen?

Alvast bedankt.

PS: mocht na alle tips nix werken, knal ik er een win7 notebook tussen. Maar ik wil weten óf dit überhaupt kan, en zal werken?
 
Probleem zal zijn dat Win 10 standaard geen ondersteuning meer heeft voor het SMB v1 protocol.
Dit moet je eerst inschakelen, daarna zal het waarschijnlijk wel lukken..
Hoe lees je hier.
 
Okay... gevonden en uitgevoerd. Nu eens kijken of het werkt. Weet iemand trouwend wat het hoogst haalbare tcp/ip protocol is in winxp...?
 
We hebben het anders opgelost... We hadden nog 15 meter monitor kabel liggen die we op de TV hebben aangesloten. :p TV fungeert nu als tweede monitor...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan