Acer eRecovery Management

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie a

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Hallo,

ik heb een probleem om dit programmatje weer te installeren, want het is nog nergens te downloaden niet eens op de acer site voor de acer aspire 5520G. Teminste kan ik het nergens vinden. Ik heb het echt dringend nodig want de recovery cd is al gebrand. Ik heb die cd al terug gezet maar alleen dat tooltje Acer eRecovery Management is niet instaleerd.

Mijn Notebook is 4 dagen aud :( en nu al zooi ;) maarja.

Groetjes aan idereen en ik hoop dat iemand hier mij ermee helpen kan.

Arie A

Als ik het goed begrijp heb je binnen 4 dagen al een recovery uitgevoerd :o
Tenminste, dit schrijf je toch ?
Als dit programma op de PC stond en je zet een recovery terug, zal dit programma weer op de PC moeten staan.
Zo niet, zou ik effe terug gaan naar de winkel.

Ik test dat even als dat niet werkt stuur ik hem naar acer terug. Garantie.

Thanks voor de snelle hulp hiero. Top forum.

Ik heb norton ghost 12 gekocht.

Acer wil 50 piek voor hebben als hunny mijn acer op de fabriek defaults terug zetten.

"Die leukers".

De haak er aan was dus, als je de backup op cd brand dan doet de Acer eRecovery Management het gewoon niet meer na dat je de backup terug zet, wand je mag dat maar 1 keer doen.

Sorry voor mijn woorden maar dat zijn echte leuke mensen
En software pasen ze ook niet mee. Stelletje lieverds :evil:

Laatst bewerkt door een moderator:
Rare streken van Acer...

Ja, ik heb hetzelfde probleem. Reden om nooit meer een Acer te kopen!!! :shocked:
Ben nu nog bezig om een oplossing te vinden om toch mijn backup terug te zetten op de nieuwe HD. De oude begaf het trouwens na twee jaar al. :confused: Ook véél te snel. Weer een reden om géén Acer te kopen. Rare streken om mensen te verleiden software te gaan gebruiken die het niet meer doet als je het het hardst nodig hebt en dan misbruik te maken van de situatie door mensen geld af te troggelen. :evil:
Als je dan tóch persé een Acer wil kopen, gebruik de eRecovery dan NIET voor je backups. WAARDELOOS!!! Een goede tip is online backuppen via Carbonite. Een vriend van me gebruikt het en is er zéér over te spreken. Kost 50,- per jaar voor onbeperkt backuppen. Ik moest er helaas met schade en schande achter komen dat dit de beste manier is.

Hoi !

Oud topic !!

Maar eh....wat dacht je van een image op een externe HDD zetten ?

Kost je alleen de aanschaf van de externe HDD, in een noodgeval ben je in zo'n 20 minuten weer on-line !

Greetz,

Harry.

DVDtje sturen. TWEE WEKEN LEVERTIJD!!! Dankje wel Acer!!!

Hoi !

Oud topic !!

Maar eh....wat dacht je van een image op een externe HDD zetten ?

Kost je alleen de aanschaf van de externe HDD, in een noodgeval ben je in zo'n 20 minuten weer on-line !

Greetz,

Harry.

Hallo Harry
Oude topic? Niet voor mij! Zeer actueel! ...:confused:
De HD is gestorven. Daar draai ik geen image meer van.
Acer gebeld en zo'n knaap in een Surinaamse call center aan de lijn gekregen die getraind was een procedure af te wikkelen en vooral niet meer te doen. Toen me verteld werd dat het opsturen van een recovery dvd TWEE WEKEN kan duren, zakte mijn broek af. :shocked: Twee weken met de duimen draaien en geen cent verdienen? Dat wordt een duur DVD-tje.
Weet iemand een snellere oplossing?

Hoi !

Een snellere procedure waarvoor ?

Een corrupte HDD recoveren ?

HDD regenerator al geprobeerd ? (geen data-verlies): http://www.gold-software.com/download7605.html
Dit programma gebruik ik meestal bij een corrupte schijf met bad sectors, werkt geweldig.

Als je HDD uberhaupt niet meer draait zijn er weinig andere mogelijheden dan de data te laten recoveren bij een professioneel bedrijf.
Maar: reken op 1500 euri's, vanaf prijs.

Als laatste redmiddel: haal de HDD uit de laptop, en leg 'm een uurtje in het vriesvak van de koelkast.

Greetz,

Harry.

Not D2D system, eRecovery cannot be installed

Hoi !

Een snellere procedure waarvoor ?

Een corrupte HDD recoveren ?

HDD regenerator al geprobeerd ? (geen data-verlies): http://www.gold-software.com/download7605.html
Dit programma gebruik ik meestal bij een corrupte schijf met bad sectors, werkt geweldig.

Als je HDD uberhaupt niet meer draait zijn er weinig andere mogelijheden dan de data te laten recoveren bij een professioneel bedrijf.
Maar: reken op 1500 euri's, vanaf prijs.

Als laatste redmiddel: haal de HDD uit de laptop, en leg 'm een uurtje in het vriesvak van de koelkast.

Greetz,

Harry.

Hallo Harry,
Bedankt voor je tips. De vriesvak-truuk hebben we nog niet geprobeerd. Dat is nog te proberen. :thumb:
We hebben al een recovery-scan gedaan 'easeus data recovery professional'. Daarmee hebben we het een en ander kunnen redden, al is het nu wel een hele puzzel om het een en ander terug te zetten. Maar dat terzijde. Dat los ik wel op wanneer ik de backup image van enkele weken terug weer op mijn laptop heb staan.
En daar zit nu precies het probleem waarmee ik dit forum ben gaan lastgvallen:
Ik draai overigens XP (Media). Ik heb een back up van een paar weken oud. Die wil ik terugzetten op mijn Acer Aspire 5670. Maar dat kan niet omdat het programmaatje 'eRecovery' verdwenen is. Dat programmaatje is onderdeel van Acer Empowered Technology, een toolkit die bij de Acers wordt geleverd. eRecovery is het backup programma waarmee enkele weken geleden dus nog een image is gemaakt. Terugzetten is nu onmogelijk omdat ik eRecovery mis.
Let op: Acer biedt via de website software aan om eRecovery terug te zetten. Dat hebben we geprobeerd, maar als ik het download, open en installeer dan krijg ik deze melding: "Not D2D system, eRecovery cannot be installed"
We hebben in de BIOS D2D op 'enabled' staan.
Wat gaat hier mis en wat kunnen we eraan doen? Enig idee??? :confused:

Hoi !

Het spijt me, maar ik heb een allergie voor door OEM-fabrikante meegeleverde programma's.

Die Acer-rommel verwijder ik als eerste van een Acer, trouwens van iedere OEM-PC.

Immers, met elk willekeurig onafhankelijk back-up systeem had je nu geen problemen gehad.

Gewoon nieuwe schijf erin, opstarten vaneen recovery-CD en back-up terug zetten.

Sterkte ermee !

Greetz,

Harry.

Catch 22

Je hebt gelijk Harry,
Maar Acer maakt het nog bonter. Ze lokken je in een Catch-22 fuik waarin je gedwongen wordt om 60 euro te dokken voor iets wat je al eerder van ze hebt gekocht, maar wat ze gesaboteerd hebben om jou als klant nog meer geld afhandig te maken.

Hoi !

Ik weet het; Packard-Hell doet hetzelfde !

Leve de service, etc.

Nogmaals sterkte !

Harry.

Packard bell is onderdeel van Acer... kijk maar op de site!:evil:

Heb ook een acer en erger me ook rot aan dit beleid. Probleem is natuurlijk dat je idd. gewoon een legale WXP (of vista) versie bezit waar je alleen niet aan kan komen.
Je kunt probleren een WXP home cd van iemand te lenen en de code te gebruiken die op de aspire staat maar dat zal wel niet lukken.

Op deze manier wordt het gebruik van illegale Windows pakketten ook aardig in de hand gewerkt, en zou ik dit soort praktijken, als ik Bill was, niet goedkeuren.:cool:

Voor mij altijd een gouden top geweest (en nog):thumb:
Installeer je PC zoals je hem wilt hebben, inclusief de meest belangrijke softwarepakketten. Laat de laatste updates uitvoeren (van alles) en maak een Image (Ghost is en blijft geweldig!)

Daarna kun je klooien wat je wilt maar heb je altijd een geactiveerde kan en klare backup liggen met juiste instellingen etc.

Nog een vraagje:
Wanneer je C-schijf helamaal leeg is, dus écht leeg, wordt dan automatisch de QSERVICE schijf opgestart?
Bij een crash immers (of bij een format) is je erecovery-tool immers ook weg.
(een erecoverytool waar je overigens alleen maar opnieuw kunt installeren of oorspronkelijke settings mee terug kunt zetten, niet backuppen dus.):mad:

eigenlijk hoor je erecovery management te hebben ik heb ook een acer en ik had het al gelijk

Vind je dit topic niet wat oud om op te reageren?
Van mij mag 'ie met pensioen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan