ACER Extensa 5220 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

eus18

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Ben in het bezit van een ACER Extensa 5220 laptop.
Deze start niet meer op.
Bij het aanzetten krijg ik nog wel onder in beeld even te zien dat de F2 knop gebruikt kan worden voor de setup.
Vervolgens een blauw scherm en verder gebeurd er niets.
Ook de in het begin gemaakte Systeem Diskette wordt niet gelezen.

Iemand een idee hoe dit verholpen kan worden. Of is het einde oefening en een neiuwe aanschaffen.

Alvast bedankt.

probeer eens in de bios te komen van de laptop door op de F2 knop te drukken wanneer dat beeld weergegeven wordt. Doet de laptop dat wel?

ok, en wanneer je in de Bios bent, staat de harde schijf dan nog wel vermeld? Zo ja: dan vermoed ik dat er iets mis is met of de harde schijf, maar waarschijnlijker dat er iets mis is met de windows installatie. Heb je een cd/dvd bij de laptop gehad met windows?

Waar kan ik in de bios zien of de harde schijf vermeld staat?
Heb een systeem diskette maar deze wordt niet gelezen als ik het systeem opstart.

kijk eens of dat je boot options/boot priotity ingesteld staat dat er eerst vanaf de CD opgestart wordt. Dit moet je opzoeken in de bios ;)

Heb CD/DVD bovenaan in de lijst gezet in bios.
Vervolgens geheel opgeslagen en opnieuw opgestart met cd in drive.
Gebeurd nog steeds niets!!

Dan vrees ik dat de cd/dvd die je nu hebt niet geschikt is om van op te starten.... Heb je toevallig een andere windows cd/dvd liggen om te kijken of je daar vanaf kan opstarten (verder niets doen, gewoon kijken of je daar van kan opstarten).

Heb het geprobeerd met een oude versie van windows 95 maar zonder enkel resultaat.

Hmmz, dat is jammer, alhoewel ik niet weet of windows 95 al bootbare cd's gebruikte...

Nog even terugkomende op het blauwe scherm: gaat dat scherm heel snel weg? of kan je aflezen wat er staat. Er wordt namelijk altijd een foutcode weergegeven, en deze kan ons een hint in de juiste richting geven.

probeer eens tijdens het opstarten op F8 te drukken. Dan krijg je een scherm voor je waar je kan kiezen of je bijvoorbeeld in veilige modus (safe mode) wil opstarten. Probeer dat eens te doen.

Meerdere keren op F8 gedrukt voor de zekerheid?

Als dat niets oplevert, zal je toch op zoek moeten naar een windows cd met een wat recentere windows versie (zoals de versie die er nu op staat).

Ga op zoek naar een Cd met windows vista. Gaat vandaag niet meer lukken vermoed ik :thumb:maar in ieder geval bedankt tot zover!!!:thumb:

Heb een originele CD van windows gevonden en in de laptop gedaan.
Helaas geen resultaat. Mijn conclusie is dat de hardeschijf wel zal zijn overleden.
Mijn volgende vraag is nu. Is het op een of andere manier nog mogelijk om data van de oude schijf te halen?
Deze was gedeeld in 2 partities. Zo ja hoe!!

Gr. Eus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan