Acer Extensa 5235

Status
Niet open voor verdere reacties.

basshoven

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Hallo,

Ik heb even een vraag of de herinstallatie van Windows op de laptop (Acer Extensa 5235).
Namelijk:

Ik wil Windows 7 opnieuw installeren, maar de laptop wil niet van cd opstarten.
Ik heb de opstart volgorde al aangepast in de BIOS, maar hij start gewoon windows op zonder de vraag of ik wil opstarten van CD.
Nu heb ik de ALT+F10 functie ook al geprobeert, maar dat werkt ook niet.
Hoe krijg ik de laptop nu geformateerd en windows er opnieuw op?
Alvast bedankt voor de hulp:d

Hoi,

Even voor de zekerheid legale win 7 cd-rom en de speler is deze nog heel?

Ja, de CD is gewoon orgineel inderdaad en de CD speler werkt.
Ik heb ook al een externe CD speler geprobeerd, maar deze start de CD ook niet op.
:shocked:

Hoi,

Misschien zit er in de bios bij je een optie zoiets als boot sequence en die kan ook nog ingesteld worden.

In de BIOS staat dit er niet bij, maar ik las ergens dat dit ook ergens in Windows zelf aangegeven kan worden?
Stond alleen niet bij waar.....
Klopt dit? En zou dit verschil maken?
De BIOS zou dat toch overrulen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Lijkt mij stug inderdaad gezien dat windows helemaal niet opgestart wordt in de bios geregeld dat je van cd-rom op moet starten.
Ps je hoeft niet te quoten hoor wordt alles zo lang en dubbel

Nu heb ik volgens mij (bijna) alles geprobeerd, maar krijg hem niet aan de gang. :evil:

Maar voordat ik mijn laatste plan wil proberen wil even navragen of dit sowieso wel kans van slagen heeft.
Als ik nu de partitie op splits naar 2 partities.
Op de nieuwe partitie windows installeer.
Dan de "oude" partitie formateer.
Dan van de 2 partities weer 1 maak.
Ben ik er ook toch?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Denk niet dat dit gaat werken je moet dan eerst opstarten om te formateren en aangezien je twee os hebt dan zal daar de schoen wringen en waarschijnlijk dan niet meer op wil starten.

Weet je dat zeker? Of denk je dat?
Bij opstart geeft hij nu namelijk ook 2x Windows 7 aan dan moet je er 1 kiezen en dan start hij door naar Windows.
Het is namelijk niet mijn laptop, maar van een collega.
Dus ik weet niet precies wat er gedaan is met de laptop, maar ik denk dat hij al eerder geprobeerd heeft Windows er opnieuw op te zetten, maar heeft toen ook niet geformateerd, waardoor er volgens mij nu 2x Windows op staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan