Acer g3620 predator

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daltona

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2013
Hallo allen,

Ik ben hier net nieuw en heb dus voordat ik dit topic aanmaakte via de zoekfunctie gekeken of er niet eerder iets gepost is over deze computer.

Ik kan een acer predator g3620, i7-3770 3.4ghz quadcore, 8gb ram, 1tb hd, amd radeon hd7770 2gb kaart kopen van iemand. Mijn vraag is kan je daarmee spellen zoals guildwars 2, hitman absolution, en battlefield 3 op ultra spelen? En zo niet als ik er een 2e videokaart in stop dan wel? Ik weet dat als ik zelf een kast bouw er sterker spul in kan maar het betreft nu een leuk dealtje wat ik met iemand kan sluiten. Ik ben echt een leek dus alvast bedankt!

Mvg robert

Met de 7770 is dat nét te doen, maar veel meer dan 28 fps op rustige gedeeltes zul je niet krijgen. Persoonlijk vind ik 30 fps minimaal voor een game om speelbaar te zijn. Ik raad je dan ook zeker aan om er een tweede 7770 in te doen, of die 7770 te verkopen en er een 7870 in de toen.

30fps is een beetje haperend? Hoort 60 te zijn toch? Bij 2 videokaarten, horen het er dan 2 dezelfde te zijn?

Boven de 30 fps is het speelbaar, maar als je het helemaal vloeiend wilt, is 40 fps minimaal. je merkt praktisch geen verschil tussen 40 en 60 fps.
Als je 2 videokaarten wilt, kan je bij amd kaarten kiezen die bijvoorbeeld 77xx hetzelfde zijn, dus je kan een 7850 en een 7870 nemen, maar om problemen te voorkomen, is het aangeraden om inderdaad 2 dezelfde te nemen.
Als het kan ook hetzelfde merk, dus bijvoorbeeld 2x XFX 7850 nemen. Je kan bijvoorbeeld een Sapphire 7850 en een XFX 7850 nemen, maar ik zou voor de zekerheid van hetzelfde merk nemen.

Laatst bewerkt:
Oke hartelijk dank voor je antwoord! Maar als ik die computer zo zou houden kan ik dus alles spelen, maar niet alles op ultra. Dus het meeste is wel op high speelbaar?

Op het moment is het meeste wel te spelen op high, maar over een jaar zal dat niet meer zo zijn.
Het is ook wel even handig als je kan vertellen wat voor moederbord er in zit, want niet alle moederborden ondersteunen crossfire, dus misschien kan je er geen 2de videokaart bij doen.

Had ik toch gelijk. Dat moederbord ondersteund geen crossfire of sli, dus als je betere prestaties wilt, moet je je videokaart vervangen.

Oke, maar uiteindelijk toch een kast waar ik wel een jaar of 3 mee vooruit kan als ik eens in de zoveel tijd de videokaart vervang?

Ja, maar misschien is het een beter idee om zelf een nieuwe pc in elkaar te zetten, want een 3770k heb je niet nodig als je gaat gamen. Ook is dat een veroudert moederbord, wat gebruik maakt van pci-e 2.0 ipv. het huidige pci-e 3.0.
Ik weet niet voor hoeveel je hem kan overnemen, maar voor boven de 700 zou ik toch je eigen pc in elkaar zetten.

Het heeft meer te maken met een ruil vandaar dat ik zei dat zelf in elkaar zetten geen optie is. Waar het mij om gaat is dat ik er zo'n 4 a 5 jaar mee kan gamen. En zowiezo op high settings

Tsja 3 jaar is misschien net haalbaar, maar dan gaat het moederbord de bottleneck van je pc worden, omdat hij gebruik maakt van een verouderde pci-e aansluiting. Over 3 jaar kunnen de videokaarten veel meer leveren dan het moederbord aan kan.
Dus reken maar niet op 4-5 jaar.

Oke hartelijk dank voor je antwoorden, stel het zeer op prijs. Al heb je me nu wel aan het twijfelen gemaakt door dat pci verhaal :P

Tsja dat is dan ook echt het enige wat over 4-5 jaar jouw prestaties gaat drukken. De processor is goed, maar om optimaal gebruik te maken van toekomstige videokaarten is pci-e 3.0 toch echt wel aangeraden.

Ligt het nou aan mij? Ik zit ff the googlen op pci 2.0 videokaarten maar ik zie dat de radeon hd7770 er alleen maar in pci 3.0 is.

Oke dus alle pci 3.0 kaarten die NU op de markt zijn passen er gewoon in en in de toekomst word dat niet meer ondersteunt?

nee ze zullen het altijd blijven ondersteunen de bandbreedte die PCI-e 2.0 levert is alleen een heel stuk lager dan dat van pci-e 3.0
maar zelfs de huidige high end kaarten benutten de volledige bandbreedte die pci-e 2.0 aanbied nog niet

we kunnen niet zeggen hoelang het nog duurt voordat pci-e 2.0 een bottleneck gaat vormen dit kan 3 4 5 jaar duren we hebben geen glazen bol wat dat betreft

Ok, heel erg bedankt. Ik zal je verder met rust laten. Ik weet genoeg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan