Acer Laptop geeft foutmelding: schijffout

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobiestooker

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2003
Bij het aanzetten van de Acer laptop geeft hij (nadat hij eerst het Acer scherm heeft getoond en de mogelijkheid om op F2 of F12 te drukken, maar dat moet je wel razendsnel doen)aan de melding: Schijffout...druk toets om opnieuw te starten.
Als je dan een toets drukt komt ie steeds weer terug met dezelfde melding. Met F2 kan je in het bios komen, maar daar kan ik niets vreemds in ontdekken....

Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Het lijkt wel of ie de cdrom kan lezen, maar als ik daar een bootdisk in stop, doet ie vervolgens niets.....:confused:

wat gebeurd er

wat gebeurd er als je op f12 druk
kun je in het bios nag de hd decteren of ziet hij hem gewoon
kan zijn dat er iets niet goed aan gesloten is ik heb soms met een andere merk laptop wanner ik de cdrom vervang voor floopy

Ik ga er even vanuit dat het om de zelfde laptop als in deze vraag gaat.

Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn.
De harde schijf is overleden of er is misschien ergens wat los gegaan.
Heb je je nog garantie op de laptop?

Voor het opstarten met een bootdisk moet je misschien de opstart volgorde veranderen in het bios. Hier kun je aangeven of er met de C of bv A (voor de floppy) of D (meestal de CD/DVD) gestart moet worden.

N.b. heb je altijd gewoon met de laptop kunnen werken en heeft hij nu opeens problemen of heb je hem zo gekocht/gekregen?

Laatst bewerkt:
ciske de rat zei:
wat gebeurd er als je op f12 druk
kun je in het bios nag de hd decteren of ziet hij hem gewoon
kan zijn dat er iets niet goed aan gesloten is ik heb soms met een andere merk laptop wanner ik de cdrom vervang voor floopy

Als ik op f12 druk doet ie gewoon helemaal niets.op f2 kom ik in het bios terecht, en volgens mij ziet ie de hd wel... ik zal hem eens bovenaan in het bootlijstje zetten.....
tnx voor de reactie:thumb:

Withaar zei:

Voor het opstarten met een dootdisk moet je misschien de opstart volgorde veranderen in het bios. Hier kun je aangeven of er met de C of bv A (voor de floppy) of D (meetal de CD/DVD) gestart moet worden.

N.b. heb je altijd gewoon met de laptop kunnen werken en heeft hij nu opeens problemen of heb je hem zo gekocht/gekregen?
Hoi withaar, nee dit is een andere (en oudere laptop) waar ik al haast een half jaar mee aan het tobben ben......
de acer is in aug vorig jaar gekocht, dus er zit gelukkig nog garantie op, alleen zoonlief zit nu met zijn examens en al zijn schoolspullen zitten op die laptop....:o
vandaar dat ie nu wat nerveus word, tuurlijk kunnen we hem naar acer sturen, maar dan is ie hem zeker een tijdje kwijt, en dus ook zijn schoolspullen, vandaar dat ik maar eerst eens hier op het forum probeer.

ja we hebben de opstartvolgorde in de bios veranderd van hdd in cdrom... enne parbleu, hij doet het... met de bootdisk kon ie op een bepaald moment niet verder want er waren foute clusters gevonden.....dus toen maar de recovery cd.... tot nog toe gaat dat goed, maar ws is ie nu toch het e.e.a. kwijt denk ik, maar goed dat weten we zo.... nog een idee hoe ik die foute clusters kan repareren? Of is dat niet te repareren...
igg tnx voor de hulp withaar:thumb:

Withaar zei:

Voor het opstarten met een dootdisk moet je misschien de opstart volgorde veranderen in het bios. Hier kun je aangeven of er met de C of bv A (voor de floppy) of D (meetal de CD/DVD) gestart moet worden.

Ik vergat te melden dat de laptop nieuw gekocht is, er altijd gewoon mee gewerkt heeft kunnen worden, en vrijdagmiddag gaf ie ineens die foutmelding.....

BTW met de recovery disk alles gedaan totdat de system disk erin moest, melding dat de system disk eruit moest halen en dan zou alles opnieuw eropgezet worden, maar helaas hij komt weer met de melding schijffout, druk toets om opnieuw te starten..... zijn we nog niet veel verder op dit moment.......gtrrr:evil:

Succes er mee. Zou echter geen belangrijke zaken meer op deze HD zetten al ik jullie was.

cobiestooker zei:
Hoi Lange Pier,
zal ik ook nog even proberen, dat schijfje branden bedoel ik.....:confused:

Wat raar ik reageer op een berichtje van lange pier en dat hele berichtje is gewoon weg.bwehh terwijl ik nog iets op een cd'tje moest branden....:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan