Acer laptop geeft geen geluid onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met een nieuwere versie van Everest b.v.

Zie je b.v. dit staan " Apparaatbeschrijving Type
C-Media CMI9739A/9761 @ VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI "
Waarvan de eerste de audiocodecchip is en de tweede de controller in de southbridge om hem aan te sturen.

Maare, die audiocontroller wordt wel herkent, alleen die audiocodecchip niet, de Realtek.

Met een nieuwere versie van Everest b.v.

Zie je b.v. dit staan " Apparaatbeschrijving Type
C-Media CMI9739A/9761 @ VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI "
Waarvan de eerste de audiocodecchip is en de tweede de controller in de southbridge om hem aan te sturen.

Maare, die audiocontroller wordt wel herkent, alleen die audiocodecchip niet, de Realtek.

Ik heb het probleem opgelost!!! De vraag was hoe zorg ik ervoor dat windows weer die audio hardware ziet. Hierbij heb ik over het hoofd gezien dat ik maar eens onder 'apparaatbeheer-systeemapparaten' moest kijken. Dan zie je een hele waslijst aan devices. Daarbij stond een geel uitroep tekentje bij één van de devices. Rechtsklikken hierop, stuurprogramma bijwerken, map ingeven waar de realtek drivers staan. Dan vindt ie de UUA drivers en installeert die. Als dat gebeurt is zie je ook weer de 'besturing voor geluid ed' entry staat. Weer stuurprogramma bijwerken en dezelfde map maar dan submap WDM kiezen en voila de hele zaak staat er weer.
Was ik bijna zo wanhopig dat ik XP weer opnieuw ging installeren.

Bedankt allemaal voor jullie hulp, veel van geleerd:thumb:

Mooi:thumb:, werd overigens wel tijd.:p

Je kunt de vraag rechtsonder als opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan