Acer Laptop met XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickdew

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2009
Hallo,

Ik heb op een Acer Travelmate 5720 Windows 7 willen installeren maar deze computer startte gewoon niet meer op met Windows 7. Hoe dit kan is mij een raadsel. Nu wil ik weer terug naar XP. Ik heb op de D schrijf een back-up staan (herstel cd) die ik kan bereiken met Alt + F10.. Deze functie doet het helaas niet. Nu heb ik een probleem want de computer doet nu helemaal niets meer. Ik heb een Herstel cd van Aspire. Kan ik deze gebruiken op een Travelmate en later de bijhorende drivers installeren? Heb ook op een andere computer een herstel cd staan van dezelfde Acer laptop maar dit zijn .gho en .ghs bestanden. Kan ik deze niet branden als herstel cd? Hoop op een oplossing anders moet ik waarschijnlijk een herstel cd aanschaffen via Acer. Alvast bedankt!

als je windows xp cd hebt zou je hem even snel op een c schijf kunnen instaleren, en dan kan je weer bij je backup op d schijf..

de meestte herstel cd's herstellen de pc helemaal en verwijdert je backup dus ook..

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik denk niet dat je de herstel CD van je aspire kunt gebruiken en ik zou het maar niet proberen ook want die herstel cd is maar voor 1 PC dus denkt windows misschien dat hij ilegaal is. Die bestanden op je andere pc of laptop kun je proberen op een DVD of CD te braden.(herstelbareschijf),anders moet je een herstel CD of DVD van acer aanvragen.

Heb een orginele Windows XP cd maar deze pakt hij niet. Dan zegt hij dat er geen vaste harde schrijf gevonden kan worden. Terwijl er voorheen wel XP op stond als OS.

ow ja dat heb ik ook gehad toen ik vista op een laptop had en ik wou xp er op gooien... uhm, heb je een cd van vista ? dan kan je die op c instaleren

Wat je kan doen is de partitie waarop nu win7 verwijderen.
Hiervoor heb je een Windows-cd nodig, waarmee je opstart.

Tijdens de setup aanpassen
De Windows-software heeft voldoende mogelijkheden om een eenvoudige partitie-indeling aan te maken. Tijdens de setup wordt gevraagd op welke partitie het besturingssysteem moet worden geïnstalleerd. Dit is het moment waarop de bestaande partities kunnen worden verwijderd om vervolgens een nieuwe systeempartitie aan te maken. Onder Windows XP kunnen reeds aanwezige partities worden verwijderd met de D-toets. Onder Windows Vista is deze procedure met de verbeterde interface zelfs nóg eenvoudiger.
Tijdens de setup hoeft alleen de nieuwe partitie voor het besturingssysteem Windows te worden aangemaakt. De overige partities kunnen met Windows Schijfbeheer (bereikbaar via het onderdeel Systeembeheer van het configuratiescherm, Computerbeheer) achteraf worden aangemaak, of in jou geval ongemoeid worden gelaten natuurlijk, want daar staat je 'recovery' op.

Nadat je dit gedaan hebt, ga je niet verder met de installatie vanaf de externe cd. Je start de pc opnieuw op en met Alt-F10 zal het nu waarschijnlijk wel lukken een recovery te doen.

Laatst bewerkt:
Heb ik hier een windows 7 CD voor nodig of mag XP ook? WAarschijnlijk heeft win7 de bootloader verwijderd.. deze komt denk ik ook niet terug na het verwijderen van win7

Laatst bewerkt:
Heb ik hier een windows 7 CD voor nodig of mag XP ook? WAarschijnlijk heeft win7 de bootloader verwijderd.. deze komt denk ik ook niet terug na het verwijderen van win7

XP of Vista is in elk geval goed. Win7 weet ik niet

maar komt die bootloader dan wel terug? Lijkt me sterk?

edit: heb een bootloader gedownload deze moet ik mounten en dan openen kijken of dat werkt

Laatst bewerkt:
acer laptop

Dit is wat je kan doen:

Start de laptop op met de windows XP CD.
Vewijder de partitie waarop windows 7 staat.
Maak de partitie dan opnieuw aan en instaleer hier windows XP op.
(er van uit gaande dat de windows xp legaal is;))

En indien je de nieuwe partitie voor XP eerst als FAT32 formatteerd en niet als NTFS, dan lukt het misschien ook nog met het recovery...

Gparted live CD kan ook FAT32 formatteren en is gratis te downloaden.

Anders kan iedere Linux live CD het ook...:)

Wat voor onzin lees ik hier nu allemaal.

Waarom je de herstelpartitie niet kan benaderen kan ik helaas niet uitleggen.

Dus je wil terug naar XP. Maar bij de vaste schijven zie je ze niet.

Dus je hebt de SATA driver nodig.

Die kan je hier vinden: http://global-download.acer.com/GDF...ravelMate 5720&OS=X02&LC=en&BC=Acer&SC=EMEA_3

Brand de bestanden in de zip file (als het mogelijk is) op een floppy, als dat niet mogelijk is, kan je de driver intigreren in de XP cd, dat doe je met nLite. Hier staat duidelijk uitgelegd hoe dat moet: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=312225

Veel succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan