Acer laptop vaak oververhit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire 5536G laptop. Ik vind dat deze erg vaak heel heet wordt en hierdoor trager gaat werken.
Nu heb ik Speccy gedownload en hieruit blijkt dat de gemiddelde temperatuur van mn processor en moederbord 89 graden is.

Ikzelf heb het idee dat dit aan de koeling ligt en deze helemaal verstopt is. Maar voordat ik bij de koeling kan moet ik de hele onderkant van de laptop eraf schroeven, wat niet lukt, omdat er een kapotte/dolle schroef zit.
Is het verstandig om te proberen te koeling schoon te zuigen met een stofuiger? Zonee, wat kan ik nog meer proberen?

Mvg,

Thiemo

Zuigen zal bij een laptop niet veel zin hebben en je zal hem echt open zien te krijgen en dan schoon blazen met een busje lucht welke bij iedere PC boer te verkrijgen zijn. Stof problemen komen helaas vaak voor bij laptops.....

Moet ik hem dan afbreken? Of kan ik die schroef breken zonder de hele onderkant te hoeven breken?

Kan ik zo niet zien natuurlijk.....
Geef alleen aan dat zuigen weinig zin heeft. Je zal er iets uitkrijgen maar niet afdoende......

Als je hem echt niet open krijgt zal je misschien even langs een PC boertje moeten gaan.....

Ik zou in dit geval kiezen voor een laptopcooler. Heb zo'n ding en werkt geweldig, ook een bloedhete ACER en nu koel.
Helemaal mooi als je vanaf zo'n plateau kunt blijven werken. Dan is de koeling echt prima.
Laptops openen op plaatsen die daar niet echt voor bedoeld zijn, levert meer problemen op dan je aanvankelijk had (is mijn ervaring).

Ik moet mijn laptop elke dag meenemen, en deze cooler past dus niet in de tas. Heb hem al propvol zitten met laptop alleen.
In ieder geval. Ik heb mijn laptop helemaal uit elkaar gehaald. Op de goeie manier nieuwe koelpasta op de CPU gedaan nadat ik deze had schoongemaakt.
Maar helaas worden de temperaturen nog steeds rond de 90 graden.

Ik zou niet weten wat er nog anders valt te doen?

Prestaties, visuele effecten etc. al via energiebeheer op een lager pitje gezet?

Ik heb de hele Windows Aero al uitstaan,, en hoge prestaties aangevinkt. Maar nog steeds traag en te heet.

Hoge prestaties leiden wel tot extra CPU belasting.

Kort door de bocht: eigenlijk alles op zo'n laag mogelijke stand. Ik denk dat 'energiebesparing' de beste keuze is voor je. Gaat je accu (mocht je daar op moeten werken) ook nog het langst mee.

Zijn er nog eventueel processen die ik af kan sluiten. Daarmee bedoel ik processen die ik niet zelf heb opgestart dmv applicaties enzo

Die zijn er ook altijd, idd.

Ik vind het altijd prettig om dit met Ccleaner [gereedschappen/opstarten] te checken (kan natuurlijk ook via msconfig). Even 'n kwestie van betreffend item selecteren en rechts op 'uitschakelen' klikken. Hoe minder (niet noodzakelijke) processen, hoe beter.

Maar dat schakelt toch alleen de processen uit bij het opstarten van de PC? Die heb ik al op zo min mogelijk staan.
Ik bedoel de verborgen processen die tussen processen staan die je beter niet kunt uitschakelen. Processen als bijv.: OSPPSCV.exe, wmpnetwk.exe (niet dat die uitmoeten)

Ok. M'n ervaring is nl. dat er soms alleen al bij het activeren van een applicatie er weer een actief proces wordt toegevoegd. Wat je in dit geval bedoelt is op internet wel te vinden - zijn websites die op deze materie ingaan. Heb ik op m'n laptop (op dit moment) even niet bij de hand, zal later op m'n desktop even kijken of Google even. :thumb:

Laatst bewerkt:
Wat ik ook niet snap is dat mijn processor vaak 60-70% gebruikt terwijl ik bijvoorbeeld alleen maar Windows Live Messenger open heb staan.
Bij Chrome wordt dit soms wel 90%...

Ik heb gekeken. Maar als ik het goed begrijp zijn dit alle processen die er te vinden zijn?

Nog even ter zijde. Chrome is een geweldig snelle browser, maar gebruikt ongelooflijk veel CPU-geheugen. Ik zoek eigenlijk een browser die zo min mogelijk aan CPU geheugen gebruikt. Maakt niet uit als mijn internetsnelheid daardoor wat trager word. Ik wil vooral mijn CPU wat minder belasten.

Dat eerste zou ik eerlijk gezegd niet durven beweren. Misschien helpt het je min of meer in de goede richting. Is wel e.e.a. vergelijken, maar gezien je topic best een urgent probleem.

Browsers kun je eenvoudig onderling testen. Bevalt er eentje niet of juist wel, dan hou je het daar op.

Chrome staat idd bekend als zeer snel, maar als dit tevens betekent dat het (onbedoeld) prioriteit no.1 afdwingt qua capaciteit, zou ik me ook nog 'ns 2x achter de oren krabben...;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan