Acer laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

grenzlooz

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Ik heb een acer laptop met windows XP. Opzich draait hij goed maar er is 1 probleem: MSN messenger doet het niet meer. Ik heb msn al verwijderd en weer gedownload, geheugen gewist, registry mechanic gedraait,systeem-herstel, spyware verwijderd, virus-scans gedaan enz. maar msn blijft het niet doen. hij verschijnt wel rechtsonder in de taakbalk maar als ik er met mijn muispijl op ga staan verdwijnt het icoon.
Nu heb ikzelf het idee dat ik windows opnieuw moet installeren maar eigenlijk wil ik dat niet omdat ik simpeweg geen windows-cd gekregen heb bij de aankoop van mijn laptop. en slim als ik ben heb ik ook geen back-ups gemaakt.
Iemand een idee hoe ik dit op een andere manier kan oplossen?

BVD, Michel

als het goed is wordt bij elke pc een recovery disc geleverd.
hiermee kan je xp opnieuw installeren , ik weet niet of je bedoelde dat je die niet had?

en hoe werkt msn niet meer? programma start niet op of kan geen gesprekken starten ofzo... en werkt een andere versie van MSN ook niet? welke versie heb je?

of download deze: http://get.live.com/nl-nl/messenger/overview

Msn start totaal niet op. Het icoon staat wel in de startbalk maar als ik daar op wil klikken verdwijnt het icoon gewoon. Op een andere manier opstarten werkt ook niet.
Na de aanschaf had ik een back-up moeten maken maar stom als ik ben heb ik dat niet gedaan.
Verder doet alles het prima op deze laptop.

En heb je ook geen verborgen partitie op je laptop staan? De nieuwste acers leveren nl al een jaar of 2 geen cd's meer erbij maar installeren gewoon alles op een aparte partitie.
Kijk hiervoor eens in configuratiescherm - systeembeheer computerbeheer en dan schrijfbeheer.

Ik heb daar wel een partitie staan die ik niet ken.
PQSERVICE

Eisa-configuratie.

Kan ik daar iets mee doen?

Misschien, maar misschien ook niet. 't ligt eraan wat erin staat. Heb je toevallig partition magic bij de hand. Hiermee zou je dan die partitie kunnen unhiden. Zodat je kunt zien wat er zoal in staat.

Nee helaas, geen partition manager hier. Andere versies van msn doen het ook niet.
Ik heb deze laptop 1,5 jaar trouwens

Gaat dat niet veel te ver allemaal aangezien alleen msn messenger het niet doet?

en geen enkele versie van msn doet het.

Weet niet of dat te ver gaat, je vraagt er namelijk zelf om. En daarbij vroeg ik je of de messenger van windows het deed.

ik heb de demo gedownload en het programma gestart.

hij wil nu dat ik een floppy disk plaats maar dat heb ik gecancelled.

hij ziet 3 partities,

F: pqservice
C: Acer
D: Muziek

F: ken ik niet en is ongeveer 3900 MB groot.

de standaard messenger heb ik er niet meer op staan.

Op die F partitie zal dus naar alle waarschijnlijk je recovery staan. Met dat demo programma is het nu zaak dat je die partitie op unhide zet. D.w.z. als je de pc opnieuw opstart en je kijkt dan in verkenner dan moet je de F partitie ook zien staan, dus zonder dat programma.
Als je dit allemaal lukt dan maak je eens een schermafdrukje van wat er zoal in F staat.

hij stond al op ''unhide''

heb hem op hide gezet en weer op unhide, reboot, maar zie hem niet staan in de verkenner.

ik neem wel veel tijd van je in beslag zo, haha

He,
Zie net dat 't demo prog geen wijzigingen opslaat.
Dus we gaan 't anders proberen.
Welk type Acer heb je, aspire of wat en welk typenr.

Je hebt in iedergeval je recovery nog op de laptop staan. Deze is meestal vanaf het booten van de pc op te starten middels e.e.a. F toets.

aspire 1642zwlmi

booten van de F: schijf gaat me lukken.
het is zeker verstandig eerst al mijn belangrijke documenten te back uppen?
heb words documenten in ''mijn documenten'' die ik niet wil verliezen.

Luister, al je belangrijke instellingen staan onder je Account naam. Dus kopieer gewoon je hele accountnaam naar een andere partitie. Dan worden niet alleen al je documenten maar ook je favorieten van explorer en als je outlook gebruikt, al je mails cq instellingen gekopieerd.
Deze kun je naderhand via outlook weer geimporteerd worden.

ja tuurlijk, had ikzelf kunnenbedenken, ik ga nu mij laptop starten vanaf F:

nog belangrijke dingen die ik moet weten van te voren of gewoon simpelweg de back-up draaien?

Geen flauw idee,
Gewoon doen wat de backup je vraagt. Mocht je ergens de vraag krijgen of je het hele systeem wilt vervangen kies dan voor ja. Dan krijg je tenminste een schone installatie terug op je laptop. Met als voordeel dat je ook van je msn probleem verlost bent.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan