Acer laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangezien ik veels te lang moet wachten voor dat acer mij terug belt nog maar een keer zelf gebeld,

Iemand aan de telefoon gekregen helaas kunnen zij mij niet helpen want zij gaan niet zover dingen ''ontleden'' zij hebben recovery cd's liggen blablabla.. punt is zij kunnen mij niet helpen en niet zeggen of er bestanden zijn die ik kan branden om als nog de recovery te draaien.

ik begin het nu langzaam maar zeker wel op te geven... meschien toch maar een illigale vista downloaden en met legale code gebruiken.

iemand meschien links om vista home premium nl te downloaden ?

Je mag hier op het forum niet naar Warez vragen (=gekopieerde software).

Ik heb trouwens nog iets gevonden m.b.t. die MBRWRWIN.EXE uit je eerste posting.

Hi, open the PQservice partition and search for the files MBRWRWIN.EXE and RTMBR.BIN in "/RYTOOLS" folder
Copy them to the c: drive and run MBRWRWIN.EXE

Overigens had ik in mijn vorige posting enkele vragen gesteld, waar ik nog geen antwoord op gezien heb.

EDIT: En nog een opmerking: Als je de PQservice partitie op Active zet, dan moet je bij de eerste herstart van de laptop weer de C: schijf op Active zetten (de 2de partitie dus). Hiervoor zul je dan dus éérst moeten starten vanaf een of andere parititionerinssoftware-cd, zoals Gparted Live CD

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ik heb een en ander doorgelezen in dit item en ik vraag me af waarom jullie beiden zo ingewikkeld doen.

Download/leen/steel een Vista-DVD of deze: http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Start daarvan op, kies voor reparatie, kies voor de command-prompt, en trommel in:

Bootrec.exe /FixMbr
Bootrec.exe /FixBoot
Bootrec.exe /ScanOs

Evt. nog gevolgd door:

Bootrec.exe /RebuildBcd

Dit: http://www.planetmy.com/blog/how-to-fixmbr-using-windows-vista-bootable-disk/ heft me dus al meerdere malen geholpen met een OEM-Vista installatie.

Greetz,

Harry.

Voor: dnties

Quote:
Hi, open the PQservice partition and search for the files MBRWRWIN.EXE and RTMBR.BIN in "/RYTOOLS" folder
Copy them to the c: drive and run MBRWRWIN.EXE
Staan niet in die map maar direct als ik de schijf open. Maar verder gedaan

In vista had ik 2 partitie's C:\ en de recovery partitie dus geen D:\

1. Als je Alt-F10 wilt gebruiken, dan moet de recovery-partititie (PQservice) weer op het partitie-soort staan zoals je de laptop gekregen hebt (dus type 12 of 27). Hier had ik al over geschreven eerder.
Heb ik gedaan

2. Je schijnt ook rechtstreeks te kunnen opstarten van de PQservice partitie. Start hiervoor weer PTEDIT, zet de PQservice partitie weer op 07
Herstart de laptop, zet in Schijfbeheer de PQservice partitie als Active.
Herstart de laptop, en het zou moeten opstarten vanaf de PQservice partitie (=recovery starten).
Heb ik ook gedaan krijg ik nog steeds de fail foutmelding

In Xp zie ik alleen de C: partitie,
Alleen als ik XP of een andere windows wil installeren zie je de recovery partie de C: partitie en nog een loze 9 mb waar je niks mee kan... ( geen partitie, kan ik ook niet bij me partitie toevoegen. )

Hoi !

Ik heb een en ander doorgelezen in dit item en ik vraag me af waarom jullie beiden zo ingewikkeld doen.

Download/leen/steel een Vista-DVD of deze: http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Start daarvan op, kies voor reparatie, kies voor de command-prompt, en trommel in:

Bootrec.exe /FixMbr
Bootrec.exe /FixBoot
Bootrec.exe /ScanOs

Evt. nog gevolgd door:

Bootrec.exe /RebuildBcd

Dit: http://www.planetmy.com/blog/how-to-fixmbr-using-windows-vista-bootable-disk/ heft me dus al meerdere malen geholpen met een OEM-Vista installatie.

Greetz,

Harry.

Als vista er niet op staat kan ik toch ook geen repair op vista uitvoeren? ( lijkt mij dan )

Ga het nu verder wel proberen....

Hoi !

Bootrec.exe /FixMbr
Bootrec.exe /FixBoot
Bootrec.exe /ScanOs

Evt. nog gevolgd door:

Bootrec.exe /RebuildBcd

Greetz,

Harry.

Ik zou toch ook bovenstaand advies maar eens proberen.....

Hoi !

Bootrec.exe /FixMbr
Bootrec.exe /FixBoot
Bootrec.exe /ScanOs

Evt. nog gevolgd door:

Bootrec.exe /RebuildBcd

Greetz,

Harry.

Gedaan, je ziet wat dingen draaien inderdaad maar vervolgens gebeurt er niks... bij herstarten ALT+F10 gebeurd nog niks...windows start gewoon op.. ( onder tussen maar Windows 7 geïnstalleerd voor de verandering )

Onder tussen ben ik er ook achter dat mijn lieve vrouw de productkey er onder vandaan heeft gekrabbeld dus waar die is, is ook een vraag.. ( zij weet het namelijk niet meer )
Begint een beetje hopeloos te worden.

Begin langzamerhand te vermoeden dat je toch aan het bestellen een setje recovery-dvd's bij Acer moet gaan denken. Als ik het goed van je begrepen had zijn die bij Acer beschikbaar/te bestellen.

Ook als ik het goed begrepen heb werken die recovery-dvd's zélfs als je de hele harddisk leegmaakt, dus álle partities, incl. de PQrestore partitie. Vraag dat dan ook even na bij Acer als je die recovery-dvd's besteld. Indien ja, dan zou je met recovery-dvd's nooit problemen mogen krijgen met partitiebenamingen etc., omdat je dan dus met opstart-cd's zoals Gparted etc. alle partities kunt verwijderen en dus met een maagdelijke harde schijf kunt beginnen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Voor zover mij bekend vraagt Acer nogal wat euri's voor de recovery-DVD's.

Je zou gewoon met een geleende Vista-DVD ook een clean install kunnen doen, maar dan heb je wel een geldige key nodig...

Greetz,

Harry.

Of breng maar bij me langs in Delft, binnen 48 uur weer tip top in orde voor de beste prijs van Nederland!

Hoi !

Nog even ter aanvulling: welke versie heb je van Vista ?

De z.g. Pub-keys van Home Premium (dus die op iedere OEM-machine werken) zijn alom bekend.

Greetz,

Harry.

P.S.: Sorry, Berry, ik wilde niet onder je duiven schieten....

Laatst bewerkt door een moderator:
Windows vista home premium NL.

Echter heb ik vista nu niet geinstalleerd.. dus ik weet niet of dat problemen verder geeft.
Xp pro kan ik er binnen een uur op hebben als nodig is..

Hoi !

Jij moet weten wat je wilt, misschien heb je meer aan Win 7....

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het gehele topic doorgelezen.
Ik zie een helpende hand en dan ineens zie ik het aanbieden van Key's.
dat is niet iets waar we bij Helpmij.nl blij van worden.
regel dit soort zaken a.u.b. op een andere manier.

Hoi !

@Wim: het betreft hier z.g. Pub-keys, d.w.z. die bij iedere geleverde Acer ( of een ander merk) hetzelfde zijn.

Er is niets geheims of verbodens aan: omdat @TS een Acer met die key en Vista Home Premium gekocht heeft, het is immers niet mogelijk een Acer zonder OS aan te schaffen !

Voor ieder ander (behalve voor Acer notebooks gebruikers) is de key waardeloos, omdat het alleen werktop een Acer.

Maar goed: als @helpmij daar problemen me heeft heb ik me daar naar te schikken.

Sorry, dan.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

TS had een key...is weg gehaald door zijn vrouw :confused:
en als de door jou aangeboden keys van Acer zijn dan kan hij die toch ook vragen bij Acer.
Tja het kost dan minimaal 60 euro.....
Dus als we het dan hier aanbieden dan gaan wij de fout in.....en daarvoor zou Acer ons dan weer .......vul maar in.
Dit hebben we al eerder gehad en willen we niet nog een keer.
Dus geen sorry, want dat is niet nodig.....(wel bedankt er voor) maar gewoon niet via Helpmij.nl doen.

Hoi !

Tja, je zou er een echtscheiding door krijgen...

Sans racune, hoor.

Goed week-end,

Harry.

De recovery-DVD's zorgen voor een pre-activeerde Vista, toch? Indien ja, dan is er met die oplossing geen probleem, en is die code onder de laptop ook niet nodig.

Mocht ik hiermee een echtscheiding voorkomen hebben (zie posting Harry Snor), dan heb ik meer resultaat dan ik ooit had durven hopen/verwachten.

Tijs.

Ik lees ook even mee en samengevat,het herstel van F10 met MBRwrWIN.exe werkt,maar de juiste drive letter van de rescue-partitie kan niet worden gevonden.

Kan het terugzetten van de backup-bootsector,indien aanwezig,er toe bijdragen dat de juiste driveletter weer wordt ingesteld,of heeft dat er niets mee van doen?

@dirtydutch
Je kunt ook eens kijken met de Vista Recovery Console,middels diskpart,welke drive-letter de recovery-partititie heeft,nadat je nogmaals MBRwrWin.exe install C:\rtmbr.bin hebt gedaan en de recovery partitie weer onzichtbaar is gemaakt.

Het kan wellicht ook met de XP Recovery Console,middels het commando "map" zonder de " tekens.

Greetz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan