Acer Laptops:

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeStier

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Ik ben nu eventjes lid van dit forum en ik kijk meestal rond bij de topics over laptops,

Vaak posten mensen vragen over welke laptop ze moeten aanschaffen.
Ikzelf laats ook en vaak komt er toch een acer laptop voorbij maar ik hoor hier vaak dat mensen hier slechte ervaringen mee hebben, ze raken oververhit, ze lopen traag, gaan snel kapot etc.

Ondanks dit zitten er toch soms hele mooie laptops tussen voor weinig geld.
Ikzelf heb ook een tijdje in een dilemma gezeten om toch een acer aan te schaffen (uiteindelijk niet gedaan).

Toch vraag ik mijzelf af wat er zou zijn gebeurt als ik toch die acer laptop had gekocht met betere specificaties voor minder geld.
Ik zal waarschijnlijk niet de enigste zijn die dit heeft ervaren.

Mijn bedoeling is om een duidelijk beeld schetsen over acer laptops.

Met behulp van jullie kennis en ervaring.
Bijv: Is acer nou werkelijk een slecht merk op het gebied van laptops en is het slimmer om toch dan maar voor een iets duurdere laptop van een ander merk te kiezen? Wat maakt acer zo'n slecht merk op dit gebied? Wat zijn jullie ervaringen met acer laptops?

De reden dat ik deze topic plaats is omdat er toch vaak onduidelijkheden zijn hierover. Dus misschien dat ik een conclusie kan trekken over acer laptops in het algemeen met behulp van jullie ervaringen en kennis.

Zodat als iemand in de toekomst zijn twijfels heeft over de aanschaf van een acer laptop zij dit topic door kunnen lezen om een goed beeld te kunnen creëren.

Een goed idee?

Groetjes, Niek

Laatst bewerkt:
Nou, er zullen ongetwijfeld zowel positieve als negatieve ervaringen verschijnen hier.....

Dat snap ik absoluut, maar wat ik wil proberen doen is gewoon een duidelijk beeld schetsen. Zoals ik al zei er nogal onduidelijkheden over het merk acer.

Laatst bewerkt:
acer

ik heb 2 Acer's gehad. Ze zijn allebei in de container beland. Klopt dat ze heet/trager worden en veel lawaai maken (koeling). Ze hebben het ongeveer 1,5 jaar volgehouden.

Heb nu 1,5 jaar een HP dv9590 en het lijkt er op dat deze ook al met dezelfde mankementen komt.

Werk dagelijks op de laptop, maar overweeg om maar weer over te stappen op een desktop en als het nodig is op de laptop bij werkzaamheden buitenshuis.

Vraag me af of het met de huidige minilaptop net zo is?

Op deze vraag kun je gewoon geen antwoord geven.
Het is gewoon ervaring die je op moet doen. Er zijn veel mensen die problemen met Acer hebben, en die hoor je dan ook veel op fora zeuren over het merk. Maar er zijn ook eens zo veel mensen die nooit een probleem hebben gehad met het merk, en die hoor je natuurlijk minder..

Ik krijg deze week een nieuwe dell binnen, en heb ook zo een vraag gesteld op dit forum. En het antwoord was 50%slecht en 50%goed. Ik heb daarom mijn oordeel ook maar geweid aan mijn directe omgeving. Mijn oom, en de vader van mijn vriendin hadden beiden nooit een probleem met Dell, en waren er zelfs over te spreken.
Nu hoor ik eergisteren wel weer een slecht verhaal over Dell van een vriend van me.

Wat ik hiermee dus wil zeggen is: ''Het ligt 9/10 keer niet aan het merk, maar je hebt een goede machine of niet.. Tuurlijk is dat bij sommige merken in percentage iets meer dan bij de andere, maar dat verschil is nihil tussen de topmerken Dell/HP/Acer/Toshiba..

Wat ik als ik jou was zou gaan doen is gewoon vragen in je omgeving wat zij vinden van Acer, en of nog weetjes hebben over Acer. Daar moet je dan maar op vertrouwen:thumb:..

En als het een prachtmachine is voor een goed bedrag, dan moet je op je eigen gevoel afgaan!:thumb:

Heya,

Ik heb dit jaar een Acer aangeschaft voor me studie.
Een Aspire 7720G.

In het begin had ik erg veel problemen, problemen zoals:
- vastlopen
- erg traag
- internet verbinding viel weg om de zoveel tijd
Etc...

Maar sinds ik er even goed voor ben gaan zitten zijn alle problemen weg.
Hij werkt nu als een trein!
Enigste probleem dat ik nu heb is dat me accu na 1.5 uur leeg is...

Ik vind dat Acer geen slecht merk maar als je honderdduizend instellingen moet aanpassen voordat hij fatsoenlijk werkt is hij niet gebruikers vriendelijk en zal hij dus door veel als slecht worden ervaren (en ik geef ze ook gelijk want niet iedereen kan goed met een computer omgaan).

Gr.
Vulgaris

PS: dit is mijn eerste Acer laptop.

Het is ongeveer het zelfde als met Packard Bell, er zijn mensen die daar jaren zonder problemen op werken. Zelf heb ik een laptop van bijna 7 jaar oud, een aspire 1360 en die werkt nog steeds goed.

om ook even in te haken.. nu een jaar ervaring met een acer laptop.

Eigenlijk weinig problemen gehad. Alleen met het multimedia-touch dingetje. Ik moest op het moment dat de laptop aan stond zonder netstroom de accu eruit halen en er weer in doen. Toen was het opgelost. Niet erg gezond en en *****oplossing.

Al met al weten de meeste mensen wel dat als je voor de goeie specificaties kiest, en dus goedkoop uit bent met een acer er gigantisch veel lawaai vanaf komt. Ook de beeldschermen zijn kwalitatief niet van erg hoge waarde (maar dat is eigen ervaring)

En als je eenmaal problemen hebt met acer kom je er nooit meer vanaf. Opsturen, wachten, opsturen, wachten.

Mijn conclusie: goeie specificaties, veel lawaai. Je moet mazzel hebben dat de componenten het blijven doen, anders moet je de troep naar een zeer slechte service opsturen.

Wat betreft de opmerking dat ze vaak mooie laptops hebben (zowel qua uiterlijk als de specs) voor een zachte prijs, daar moet ik je helemaal gelijk ingeven.

Voor de rest sluit ik me aan bij Siemen Jan. Je moet geluk hebben met een Acer die het goed doet. Als je er zo eentje te pakken hebt zijn ze net zo goed als bijvoorbeeld een Toshiba.

Maar als je wel problemen hebt, hou je hart maar vast.. De ondersteuning vanaf de site is waardeloos (kijk maar eens naar de zeer beperkte informatie op www.acer.nl), de service zelf is inderdaad erg slecht en langzaam..

Ik heb zelf geen ervaring met Acer (altijd al vermeden omdat mijn omgeving er erg veel problemen mee had). Als ik naar de specificaties en onderdelen kijk, zijn dit voornamelijk A-merken. Het is denk ik echter hoe men deze onderdelen in elkaar zet, dat de problemen veroorzaakt..

Conclusie: ze hebben zeker aantrekkelijke laptops, als ze het goed doen heb je geluk. Als ze het niet goed doen, wens ik je bij deze heel erg veel succes.

Dus als ik het even kort samenvat:

Als je niet heel veel geld hebt en het je niet snel ergert aan een luidruchtige laptop met een slecht scherm en heb je veel geluk (dat de laptop niet kapot gaat) kan je voor een acer kiezen.

Maar wil je voor zekerheid gaan en een wil je geen risico's lopen, dan adviseren wij om eventjes te kijken naar betere merken zoals: hp, asus, samsung, toshiba.

Zo is het toch?

Gr Niek

Ik gebruik nu 1,5 jaar een Acer Aspire 3100 en die werkt goed. Nooit problemen. WLAN werkt perfect en hij is snel genoeg voor een laptop. Wat me minder beviel is dat je gedwongen wordt Vista te gebruiken en er geen installatie CD's bij krijgt. Met veel moeite heb ik er uiteindelijk een dual boot van gemaakt met XP en Vista. Voor elke laptop zou ik altijd XP gebruiken, daar dat sneller dan Vista is en heel betrouwbaar werkt.

Mijn advies zou daarom zijn: kies voor een laptop waar je de keuze hebt om ook XP te gebruike (naast Vista) een down grade licentie dus, en waarbij je de installatie software als het even kan op een aparte Cd of DvD krijgt.

Zoals zo vaak ligt het probleem vaak bij de gebruiker. :p

Ik heb al jaren een Acer en heb er nog nooit echt problemen mee gehad.
Ik installeer wat ik zelf wil aan OS, ook daar nooit problemen mee gehad.

De kans is groot dat m'n volgende laptop weer een Acer word.

Dan ben jij Jedi, net zoals ik een geluksvogel :) ik heb op mijn laptop ook windows 7 als dualboot staan.

@srpchulp, Waarom zou je in vredesnaam de installatiedvd van vista erbij willen hebben :S En wat betreft de downgrade, dat heeft niets met acer te maken. Gedwongen worden vista te gebruiken, echt jonge.. jij hebt toch zeker die laptop gekocht bij een winkel waarbij duidelijk staat specificaties: Vista HP...

Laatst bewerkt:
Een installatie CD is wel zo handig voor het geval je gedwongen wordt een totale reformat van je HD te doen, of als je HD kapot is gegaan, zoals ik een keer gehad heb en dat is het behoorlijk moeilijk, zo niet onmogelijk, om een nieuwe installatie set van de leverancier (Acer in dit geval) te krijgen. Dan moet je nog eens een keer een licentie kopen. Daarom wil ik altijd een aparte installatie CD van Windows erbij.

En een leverancier die je de mogelijkheid geeft om zowel XP als Vista te installeren en ook nog eens een installatie CD daarbij levert bestaat wel. HP doet dat en Dell ook.

Een recovery cd is niet wat je wilt. Je krijgt dan weer je Windows met al die zooi die er standaard op stond en waar je absoluut niks aan hebt.

Beter is om zelf Windows te installeren, dan de programma's die je er op wilt hebben en dan een image er van maken, dan heb je met 10 minuten weer je laptop terug zoals je hem graag hebben wilt.

En een leverancier die je de mogelijkheid geeft om zowel XP als Vista te installeren en ook nog eens een installatie CD daarbij levert bestaat wel. HP doet dat en Dell ook.

Wat betreft HP: Onzin.

Ik heb hier zelf een HP DV6720ed staan met Windows Vista Home Premium standaard al geinstalleerd. Geen eens recovery cd's van Vista, geen installatie-cd, laat staan een downgrade licentie naar XP en de cd hiervan...

Waarom zeuren jullie toch steeds zo.

Toen jullie de pc kochten, waarom heb je er toen niet naar gevraagd dan ?
En vaak staat er in de gebruiksaanwijzing (ja dat papier in dat dichte plastic) hoe je
een recovery cd kunt maken.

En wees eens eerlijk: wie gebruikt er nou allemaal die recovery cd ?
Wie heeft er nog Home op staan ipv Professional ?

Ik bedoel maar. :rolleyes:

Wat loop jij nou af te geven op alles en iedereen om hun ervaringen?

Mijn ervaring met HP is dat ik er geen XP downgrade en cd bij kreeg. Dat is zo, kun je over zeiken wat je wilt maar dat verandert niet.
En de gebruiksaanwijzing heb ik doorgelezen, wordt niet eens aangeboden. Even dimmen jongen.

Edit: pilletjes vergeten trouwens? het topic is bedoeld om ervaringen weer te geven, niet jouw gezeik op de mening van anderen omdat je denkt dat ze zeuren, terwijl er antwoord wordt gegeven op de vraag.

Laatst bewerkt:
Hmmm, antwoord geven op de vraag: is Acer een goede keus of niet

Ik heb hier zelf een HP DV6720ed staan met Windows Vista Home Premium standaard al geinstalleerd. Geen eens recovery cd's van Vista, geen installatie-cd, laat staan een downgrade licentie naar XP en de cd hiervan...

Ja inderdaad, een heel goed antwoord. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan