acer loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

silkenborg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2008
Ik heb een acer aspire 5920g zo'n blu-ray notebook
nu loopt deze regelmatig vast tijdens gebruik
met de mededeling programma reageert niet
soms reageert ook taakbeheer dan niet meer
na een poosje sluit ie alle lopende programma's dan af en kan de pc dan gewoon weer gebruiken zonder dat deze een foutmelding geeft
of het scherm word zwart met alleen het pijltje van de muis zichtbaar
een noodstop is dan de enige oplossing
de pc kan zelf geen probleem vinden

weet iemand een oplossing

groetjes

Ik weet nu niet wat je systeemspecificaties zijn maar als je bijvoorbeeld met veel verschillende programma's bezig bent + browser(s) eventueel ook nog een aantal tabbladen zal dat veel geheugen innemen en je processor zwaar belasten.

Hoeveel je laptop aankan hang allemaal af van je systeemspecificaties...
Het kan dus wel eens zijn dat hij blijft hangen als je met teveel tegelijk bezig wilt zijn op een laptop(op een pc ook natuurlijk maar ja :P), heb ik zelf ook al gemerkt :P

Het zou ook een virus of spyware kunnen zijn dus, de boodschap:

even scannen met je antivirusprogramma en op spyware met bijvoorbeeld malwarebytes en superantispyware

laptop acer 5920g intel core 2 duo processor t5550 1.83 ghz 3 gb ddr2
moet verschillende toepassingen toch wel tegelijk aan kunnen
met mac afee beveiligd en pc geeft bij een scan geen spyware of virus aan
????????

Hallo en sorry voor de latere reactie...

Ja, jouw systeem zou inderdaad wel wat moeten aankunnen, ik heb ook een acer - dualcore 2.0Ghz en 2Gb ram geheugen(ik gebruik het nooit volledig, dus veel verschil maakt het niet) maar als ik bijvoorbeeld Mijn ipod aan het synchroniseren ben in itunes, filmpjes aan het converteren ben, msn, utorrent, en nog allerhande programma's openstaan merk ik ook wel eens dat er komt van "programma reageert niet" dit gaat dan wel na een tijdje over als bijvoorbeeld mijn ipod volledig is gesynchroniseerd. Het is dan mijn cpu dat op 100 % draait. (ik laat mijn taakbeheer gewoon is system tray openstaan zodat ik altijd mijn cpu kan bekijken en dan zien of het daarvan afhangt op mijn pc even blijft hangen)

Jouw systeem moet dus inderdaad veel verschillende toepassingen tegelijk aankunnen maar als je al je zwaarste programma's tegelijkertijd wilt draaien kan je toch wel begrijpen dat je pc even blijft haperen, niet? (ik weet niet of dat bij jou het geval is hé)

Wel ja, mc afee vind ik een goede antivirus (al een zwaarder virusprogramma in vergelijking met avg,..) maar daarmee zou je dus wel een goede virusscan moeten uitgevoerd hebben.
Mc afee heeft misschien ook een spyware scan ingebouwd, kan goed zijn avg heeft dat ook maar uit ervaring weet ik dat die niet zo grondig scannen als malwarebytes en superantispyware dus ik zou je eens aaraden om toch ook even deze programma's te draaien.( je mag ze van mij altijd verwijderen daarna moest je ze niet graag gebruiken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan