acer m5640 herkent videokaart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario2012

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2009
Hallo mensen, ik heb een probleem. Het begon een aantal maanden geleden toen mijn monitor ineens geen signaal kreeg van mijn videokaart. geswitcht naar onboard kaart, toen ging het weer. die gaf ineens ook geen beeld, weer terug naar hoofdkaart. ging poosje goed, weer geen beeld. weer terug naar onboard en zo is het een poosje gegaan.

Tot mijn hoofdkaart helemaal niets meer deed en ik alleen nog de onboard kaart kon gebruiken. Op advies van iemand een nieuwe kaart gekocht omdat hij dacht dat die stuk was en voor mij de onboard toch te kort schoot om een beetje redelijke spellen te spelen. Het werd een geforce 8800gts 112sp. geplaatst maar pc herkent de kaart totaal niet. Instalatie cd zecht dat hij geen product ziet. Eruit gehaald en er weer in. helemaal niks. In bios geprobeerd de onboard kaart uit tezetten maar ik weet niet goed waar dat moet. kon niet echt iets vinden wat wijst op videokaarten. Wel allerlei instellingen geprobeerd. Bios geflashed. Ook niks. Bios gereset. Weer niks. Help alstublieft want ikk ben is staat het hele zooitje het raam uit te flikkeren... :mad:Alvast bedankt,

Mario

Kabels wel aangesloten op de kaart?

Onboard kaart uitgeschakeld?

Is je voeding toereikend voor de kaart?

Kabels wel aangesloten op de kaart?

Onboard kaart uitgeschakeld?

Is je voeding toereikend voor de kaart?

Hallo Lita, bedankt voor je snelle antwoord.:thumb: Met kabels bedoel je de monitor denk ik ? Als ik die aansluit krijgt hij geen signaal. Op mijn voedinskast staat output 250 watt. En de ventilator van de krt draait wel gewoon. En de onboard uitzetten moet in bios toch ? Daar kan ik niet echt iets duidelijks vinden over aan of uitzetten van de kaart. Ik kan wel ergens kiezen uit monochrome en color 80*120 of color 60*80 en nog iets. Aan de zijkant van de videokaart zit ook nog een smalle aansluiting van ong 1 cm breed (zelfde type als wat in je mobo gaat) moet ik daar niet iets mee ?

Alvast bedankt,
Mario

Nou, eerst maar een andere voeding dan. Een 8800GTS gaat echt niet werken met een voeding van 250W

Ok. Maar de pc zou de kaart toch wel moeten zien ? Of aangeven dat er iets niet klopt. En het probleem is eigenlijk hetzelfde als met mijn oude videokaart. En die heeft 1,5 jaar zonder problemen gedraaid. Mijn oude kaart was ook ineens van systeem verdwenen.
En dat was een 8600gs.

Ok. En als ik mijn 8600gs er weer in stop en alle problemen zoals hierboven beschreven zijn nog steeds aanwezig, wat zou dan een oplossing kunnen zijn ?
:o

Ok. En als ik ga kijken naar een andere voeding, hoeveel moet dan minimaal hebben en moet ik nog op andere specificaties letten of zijn die voedingskasten universeel ?

Hallo Lita, bedankt voor je snelle antwoord.:thumb: Met kabels bedoel je de monitor denk ik ?

Nee, ik bedoel de kabels in de kast die je aansluit op ee kaart zelf, dus van de voeding en eventuele extra kabel.

Maar nu blijkt inderdaad dat de voeding het prbleem is, dus lijkt me handig om eerst een nieuwe aan te schaffen.

Liefst een a merk voeding, meestal zijn de maten universeel, maar dat ligt geheel aan de kast die je nu hebt. Als dat een micro of slimline is iod dan kan het zijn dat een normale voeding niet past. Denk dat je minimaal een 450 watt voeding nodig gaat hebben (correct me if i'm wrong). Deze bijvoorbeeld: http://www.azerty.nl/8-1073-84028/coolermaster-silent-pro-m500-.html

Ok, bedankt. Maar wat voor kabels bedoel je dan precies ? Ik heb de voeding aangesloten en hem in het slot gestopt. Of moet er toch nog iets op het lipje aan de zijkant wat lijkt op de aansluiting die in het pci slot gaat ? Maar dan veel smaller. ca 1 cm

Nee, daar hoeft niets op.

Dan is het inderdaad de voeding die niet genoeg levert om de kaart te laten draaien.

Zojuist een trust 570W PSU dual fan gescoord bij media markt. Als dat niet werkt dan zwaait er wat..:d Nee hoor, jullie horen het wel.

Zeggen wij overal: KOOP EEN A-MERK

En wat doe je: je koopt weer een andere BAGGER VOEDING!!!

Trust, Qteq, X-Gear, Sweex, het slechtste wat er bestaat!!!!!!!!

Misschien zijn we niet allemaal zo rijk als jij of hebben we andere prioriteiten zoals een gezin en boodschappen. Dus doe even rustig.

Dat begrijp ik best, maar in dit geval is goedkoop duurkoop helaas.
Met een Trust voeding kom je gegarandeerd direct al of op termijn opnieuw in de problemen

En het is niet alleen een kwestie van geld hoor....

Mee eens, beter wat meer geld uitgeven aan een goede voeding dan hetzelfde bedrag meoten spenderen in twee keer.

Persoonlijk raad ik je toch aan terug te gaan met deze voeding en inderdaad een a merk aan te schaffen.

En inderdaad, je hebt prima a merk voedingen voor hetzelfde bedrag als de Trust rommel.

Hieronder staat een lijstje van A-merk voedingen.

AOpen
Asus
Akasa
Antec
A.C. Ryan
Aerocool
Be Quiet
Coolermaster
CWT
Chieftec
Enermax
Enhance
Enlight
Fortron
FSP Group
Huntkey
Hiper
Levicom
Nexus
OCZ
Procase
Qtechnology (geen Q-teq)
Revoltec
Seasonic
Sharkoon
Silverstone
SilentMaxx
Silenx
Superflower
Tagan
Topower
Thermaltake
Yesico
Zalman

Laatst bewerkt:
Ok ok, jullie hebben veel meer dan gelijk. De eerste voeding ontplofte na 30 sec....:confused: Maar ik heb veel maar geen geduld en de mediamarkt was vandaag open dus vandaar. Inmiddels wel weer omgerolen voor een nieuwe en aangesloten. Probleem niet verholpen, Sterker nog, de van van de videokaart draait niet eens meer. Iemand nog suggesties ? Alvast bedankt weer..:thumb:

Welke voeding is het deze keer geworden?

Nogmaals, kabels goed aangesloten? Werkt het wel met de oude kaart of de onboard kaart?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan