Acer M7720 hitte..

Status
Niet open voor verdere reacties.

noelkartal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Ik heb een Acer M7720 (intel i7 2.6ghz, 12gb ddr, Ati HD 4650,windows 7 64 bit).

Als ik speedfan draai geeft hij aan dat temp1 108c is, extreem hoog, als ik pc wizzard draai zegt hij dat de processor 108c is, deze waarden heb ik al meteen na het opstarten dus niet na hevig gebruik..

Ik monteer veel hd materiaal en wat me opvalt is dat hij na een aantal uur montage problemen begint te krijgen, het scherm valt af en toe uit en komt weer terug (alsof de videokaart het begeeft, maar de temparaturen daarvan blijven ok)..

Kan iemand mij vertellen wat het probleem zou kunnen zijn van die hoge temperatuur waarden?

Speedfan is niet zo'n goede temperatuur meter. Gebruik liever pc wizard of core temp. Die zijn betrouwbaar en geven de juiste waarde. Maar voor jouw hardware moet het er ongeveer zo uit zien om goed te zijn.

CPU max 67 graden
GPU max 110 graden
HDD max 50 graden

Als het daar boven ligt dan zou ik eens even kijken of je pc niet vol met stof zit.

Bedankt voor je reaktie..

in pc wizzard geeft hij aan dat de temperatuur van de processor 108 graden is..
de gpu zit rond de 46 graden (zegt catalyst control center)..

ik denk niet dat hij vol zit met stof, heb hem net een paar dagen..

hij blijft ook constant rond die temperatuur..

dit zijn de waarden van pc wizzard:

Hardware Monitoring : ITE IT8720F
Voltage CPU : 1.12 V
+3.3V Voltage : 1.04 V
+5V Voltage : 5.07 V
+12V Voltage : 13.62 V
VTT : 1.06 V
VBAT : 3.14 V
Chassis Ventilator : 1140 rpm
Power/Aux Ventilator : 1004 rpm
Processor Temperatuur : 108 °C
Moederbord Temperatuur : 47 °C
Power/Aux Temperatuur : 22 °C
ACPI Thermal Zone : 22 °C
:
Processor : Thermal Diode
Intel Core i7 (Core 1) : 39 °C
Intel Core i7 (Core 2) : 40 °C
Intel Core i7 (Core 3) : 38 °C
Intel Core i7 (Core 4) : 37 °C
:
Processor : Current Power
Intel Core i7 : 130 W
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf ST31000528AS : 39 °C

Laatst bewerkt:
En wat zegt core temp? Want op 108 graden was de boel al lang geroosterd of het had zichzelf al lang uitgeschakelt. Toch voor de zekerheid, voelt het ook erg warm in de kast?

Intel Core i7 (Core 1) : 39 °C
Intel Core i7 (Core 2) : 40 °C
Intel Core i7 (Core 3) : 38 °C
Intel Core i7 (Core 4) : 37 °C

heb de kast even opengemaakt maar het voel helemaal zo warm aan..

verder heb ik ook geen problemen, alleen gister na een aantal uren intensief monteren van hd beeldmateriaal trok hij het opeens niet meer..

ik heb het systeem aangeschaft voornamelijk voor hd montage en op zich zou het toch ook gewoon moeten kunnen trekken? na een aantal uur monteren valt het beeld steeds 1 a 2 seconden weg en vervolgens trekt hij het helemaal niet meer en loopt vast..

probeer echt te achterhalen wat het probleem is, die 108 graden baart me in ieder geval zorgen, geen zin om me systeem af te fikken..

enige aanpassing die ik heb gemaakt is 3x2gb ddr 1333mhz erbij gezet.. maar dat zou die gewoon moeten kunnen trekken..

Welkom op Helpmij.:)

Ga er maar vanuit dat die 108 graden een valse meting is. Je processor had zich vanzelf thermisch uitgeschakeld. Kijk eens in het Bios naar de temperaturen.

dankje :)

de temperaturen in de bios zijn normaal, daar zie ik die 108 graden nergens terug..

misschien dat het een issue is met mijn videokaart dan, dat hij vastloopt na intensief gebruik en het een paar seconden geen beeld meer geeft zo nu en dan.. (krijg m zoiezo niet met juiste weergave op 1920x1080 via hdmi, via vga doet ie het helemaal niet)

maybe beter om nieuwe videokaart aan te schaffen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan