Acer (netwerk-) printproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ina1958

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Hallo forum,
Hopelijk heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem:
In mijn LAN-netwerk hangen 7 computers, waaronder 2 Acer laptops: een Travelmate en een Aspire, beide twee maanden oud, beide met de originele Vista (acer) installatie. De gesignaleerde problemen treden ALLEEN bij de Acers laptops op. De Router in het netwerk is een Dlink 655. Als ik een document wil printen via een netwerkprinter duurt het soms wel een minuut (of twee) voordat de printdialoog geopend wordt. Na het geven van de printopdracht duurt het wederom een eeuwigheid voordat het printen daadwerkelijk begint.
Het eigenlijk alles uitgeprobeerd, en het lijkt er zeer sterk op, dat het een Acer probleem is. Een andere Acer desktop heb ik van een verse Vista installatie voorzien en daar treedt het probleem niet op. Heb ook al geprobeerd om via een lan-kabel te printen, maar ook zonder resultaat.
Allemaal erg vervelend daar met name de Travelmate in een kantooromgeving wordt gebruikt en ik dus hierdoor erg gehinderd wordt...:evil:

Ik hoor graag...
Alvast bedankt
Flip

De laatste drivers voor die specifieke netwerkprinter onder Vista geinstalleerd?

Deze problemen zijn er niet als je op kantoor print?

Is een van de computers die het probleem niet heeft ook een Vista computer? En zo ja, heb je daar dan precies dezelfde printerdriver geïnstalleerd en op dezelfde manier ingericht als op de 2 laptops met de problemen?

We horen het wel.

Tijs.

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb echter vergeten te vermelden, dat alle andere op het netwerk aangesloten ook onder Vista draaien. Ook zijn er meerdere netwerkprinters geïnstalleerd van diverse merken en bij alle printers treedt dit euvel op.
Zover ik weet heb ik alle laatste versies van de drivers geinstalleerd.
Bij de andere niet-Acer printers treedt dit dus niet op.

gr. Flip

Nog maar even in de herhaling:
1. Alle computers draaien Vista
2. Er zijn meerdere netwerkprinters in het netwerk
3. Alle computers gebruiken dezelfde drivers voor de netwerkprinters
4. (Afgezien van 2 Acer laptops) kan iedere pc printen naar alle netwerkprinters zonder noemenswaardige vertraging.
5. 2 Acer laptops hebben bij het printen naar alle netwerkprinters te maken met zware vertragingen.
6. Een Acer computer die ontdaan is van zijn originele Vista en een verse/handmatige installatie van Vista heeft ondergaan heeft het probleem niet.

Klopt dit zo? Indien ja, dan moet je maar eens gaan kijken naar de toegevoegde programma's die Acer bij zijn voorgeïnstalleerde laptops meelevert. Vooral 'controle-programma's', firewall/antivirus software etc. komen in aanmerking als 'verdachten'.

Succes,

Tijs.

weet het nu ook niet meer...

Heb ondertussen alles geprobeerd.
Heb zelfs eerst alle Acer progs verwijderd. Geen oplossing
Heb vervolgens een schone Vista geïnstalleerd: geen oplossing.
Zou dit dan nu een hardwareprobleen zijn?? En dat voor twee Acers...

Ik laat het nu maar zo. Acer Travelmate: mooi ding, veel mogelijkheden maar printen via netwerk: ho maar!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan