Acer notebook geeft (heel snel) een blue screen bij elke harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

timh1992

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
Hallo allemaal,

Ik heb hier een witte acer aspire one staan. Deze laptop heeft geen CD speler dus om hem opnieuw te installeren heb ik de schijf geformatteerd en opnieuw geinstalleerd op een andere computer om deze vervolgens in de Acer de plaatsen. Dit zou normaal gesproken niet voor problemen moeten zorgen aangezien ik vaker andere HDDs in mijn computer stop om na te kijken etc.

Als ik de gezonde opnieuw geinstalleerde schijf in mijn Acer Aspire doet dan gaat hij na 3 seconden het laadscherm van windows te hebben laten zien over op een bluescreen die nog geen 1 seconde in beeld blijft hangen en start vervolgens opnieuw op.

Ik heb verschillende schijven geprobeerd en ook het werkgeheugen heb ik geprobeerd te vervangen maar geen resultaat.

Heeft iemand enig idee waar het hier fout gaat?

Alvast bedankt,

MVG

Tim

Wat je gedaan hebt, werkt dus niet.
In de andere computer heb je geheel andere hardware dan in je Acer.

Makkelijker is het om vanaf een usb stick op je Acer te installeren, mits hij vanaf usb kan booten. Dit is zeer waarschijnlijk het geval.

Wat je gedaan hebt, werkt dus niet.
In de andere computer heb je geheel andere hardware dan in je Acer.

Makkelijker is het om vanaf een usb stick op je Acer te installeren, mits hij vanaf usb kan booten. Dit is zeer waarschijnlijk het geval.

Oke, waar ligt het dan aan dat het soms wel functioneert? Is het dan vergelijkbare hardware? Ik heb al eens geprobeerd te installeren vanaf USB maar moet nog een Tutorial vinden die dit goed uit kan leggen.

Thx ik ga dat wel even proberen!

Normaal gesproken doe je het dan zo dat je je volledig beperkt tot basis-installatie Windows. Dus geen drivers etc. installeren die je van Internet of cd-rom afhaalt.

Tijs.

Ik ben nu zover gekomen dat ik de installatie van Windows XP kan starten vanaf een USB stick. Hij geeft na het inladen van alle bestanden een blue screen die dit keer wel blijft staan.
Als er geen harde schijf in de laptop zit geeft hij de blue screen maar ook wanneer er een schijf in zit, heb verschillende gezonde schijven erin gedaan en bij alle drie geeft hij de blue screen.
Waar kan een blue screen of death nog meer door komen? Heb 2 verschillende RAM stickjes geprobeerd.

Is het een mogelijkheid dat de USB stick die ik gebruik kapot is?

Dat zou je eens moeten checken in een andere computer met schijfcontrole.
Gebruik de snelle methode, anders duurt het nogal een tijdje.
Dus stick erin, rechtsklik er op eigenschappen.
Daar heb je de mogelijkheid om hem te controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan