Acer Notebook Recovery probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

D_ids

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2006
Berichten
10
Hallo,

Ik heb een acer aspire notebook 5600. Ik heb op deze laptop 2 jaar lang gewerkt zonder problemen. Hiervoor had ik ook al geen herstel schijven gemaakt. Vandaag had ik dat wel gedaan omdat ik veel te veel problemen had met instellingen en snelheid van de laptop. Ik heb het optie gekozen om het systeem te herstellen vanaf CD/DVD. Alles gaat goed tot ongeveer 70% en dan geeft hij een fout aan en zegt dat het systeem opnieuw gestart moet worden. Deze fout code krijg ik 0x0000024 Als dit gebeurt boot hij het normaal op en niet via het recovery. Windows word ook niet gestart. Wat moet ik nu doen kan iemand mijn helpen?

Alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt:
Op het moment dat de PC problemen begint te tonen is het altijd een slecht idee om herstelschijven te maken.

  1. Kunt u mij meer vertellen over de huidige situatie?
  2. De herstel CD is dus mislukt, maar je zegt eerst dat hij gewoon opstart maar Windows niet. Wat bedoelt u daar mee?
  3. Wat zijn dan de symptomen?
  4. Foutmelding?
  5. Vastlopend loopbalkje?
  6. Kom je al in het gedeelte dat er met de muis gewerkt kan worden?
  7. Kunt u nog F8 gebruiken voor veilige modus?

Veel vragen, maar om u het beste te helpen moet ik deze gegevens onder andere hebben.

Groeten :)
 
Op het moment dat de PC problemen begint te tonen is het altijd een slecht idee om herstelschijven te maken.

  1. Kunt u mij meer vertellen over de huidige situatie?
  2. De herstel CD is dus mislukt, maar je zegt eerst dat hij gewoon opstart maar Windows niet. Wat bedoelt u daar mee?
  3. Wat zijn dan de symptomen?
  4. Foutmelding?
  5. Vastlopend loopbalkje?
  6. Kom je al in het gedeelte dat er met de muis gewerkt kan worden?
  7. Kunt u nog F8 gebruiken voor veilige modus?

Veel vragen, maar om u het beste te helpen moet ik deze gegevens onder andere hebben.

Groeten :)

Internet deed het niet, programmas starten niet op, hij was veel te sloom. Maar toen ik herstel DVD's had gemaakt gaf hij geen fouten aan. Tijdens het herstel geeft hij een fout aan tijdens het copieeren van een bestand van het map program files. Dit is het foutnummer 0xf0000024. Na deze fout kan je alleen op ok drukken om opnieuw te starten als ik dat doe boot hij niet de recovery disk maar gewoon het hardeschijf en dan krijg ik een foutmelding van dat er bestanden missen en dat ik op een een toets moet drukken om door te gaan als ik op iets druk dan krijg ik het zelfde. ik kan geen F8 meer gebruiken omdat hij windows niet boot.
 
Ai... missend bestand. Ik hoop dat u nog ergens een Windows CD hebt liggen, want dit wordt opnieuw installeren. Repair lijkt mij (aangezien uw problemen) een slecht plan. Een volledige nieuwe installatie met formatteren is het beste.
Wellicht werd u geteisterd door een virus. In dat geval MOET u de harde schijf formatteren, anders komt u er bijna niet vanaf.

Groeten :)
 
Ai... missend bestand. Ik hoop dat u nog ergens een Windows CD hebt liggen, want dit wordt opnieuw installeren. Repair lijkt mij (aangezien uw problemen) een slecht plan. Een volledige nieuwe installatie met formatteren is het beste.
Wellicht werd u geteisterd door een virus. In dat geval MOET u de harde schijf formatteren, anders komt u er bijna niet vanaf.

Groeten :)

Ik heb wel een windows vista CD als ik met dat nou eerst me schijf formateer en het dan probeert kan dat lukken?
 
trouwens het is wel een windows media center en geen home of pro
 
Ik heb wel een windows vista CD als ik met dat nou eerst me schijf formateer en het dan probeert kan dat lukken?

Bedoelt u dat u Windows probeert opnieuw op te starten nadat u uw schijf heeft geformatteerd? Kort antwoord: Geen kans.
Formatteren betekend dat uw harde schijf volledig wordt gewist!

Misschien het juiste moment om over te stappen naar Vista?

Groeten :)

Edit: of u nu Home, Pro of Media Center gebruikt maakt niets uit.
 
Laatst bewerkt:
Nee ik bedoel het laptop booten via CD/DVD zodat ik het windows vista cd in kan doen want vanuit het cd kan ik partities formateren. Die vista word gebruikt voor een andere pc.
 
Formatteren is stap 1. Vervolgens moet je Windows opnieuw installeren, tenzij je nog een andere versie van windows er al op hebt staan. Alleen formatteren maakt je schijf alleen maar leeg.
 
In iedergeval bedankt voor je hulp ik kijk of ik er uit kan komen:)
 
Dit word aangegeven als het mislukt NTLDR

Je zult het wel kunnen herstellen, maar ik vermoed dat het een probleem is dat veroorzaakt door een virus. Het herstellen zou alleen maar het virus de kans geven zich verder te verspreiden ;).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan