Acer of Asus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flurpsie

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2012
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe laptop tussen 600-700 euro. Ik twijfel tussen een Asus en een Acer. Ik weet dat de voorkeur vaak uitgaat naar Asus maar de Acer Aspire (Acer Aspire V3-571G-53218G75Makk) die ik op het oog heb heeft 1 TB harde schijf en 8 GB werkgeheugen voor 699,- terwijl de Asus (Asus K55VD-SX016V) het met 500 MB en 6GB respectievelijk doet voor 649,-. Processor gelijk, grafische kaart resp. NVIDIA GeForce GT 630M en NVIDIA GeForce GT 610M.

Wat is jullie mening (of zie ik een andere mooie aanbieding over het hoofd?).

Dank alvast!

Acer is een merk dat je eigenlijk dient te vermijden: laptops van dit merk gaan vaak kapot en de garantie wordt erg slecht afgehandeld (ze proberen je er altijd voor te laten betalen).

EDIT: die Asus kan je trouwens voor 620 euro verkrijgen bij deze betrouwbare webshop: Azerty
EDIT 2: en die Acer is ook 50 euro goedkoper te verkrijgen: klik

Algemene tip voor als je gekozen hebt voor een bepaald type laptop; voer het exacte typenummer even in bij de pricewatch van tweakers. Dan heb je gelijk een goede prijsvergelijking en zal je vaak merken dat het nog een stukje goedkoper kan ;)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zou zeker geen Acer overwegen misschien is deze Toshiba ook wel een optie ik zou deze nog even boven de Asus prefereren;)

Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reacties. Merk weegt zwaarder dan specificaties dus?

@Modag - welke Toshiba bedoel je?

Dank - vergelijkbaar met Asus dus maar andere grafische kaart. Vind je Toshiba beter?

Hoi,

De grafische kaart is nog net even beter als de 630 en qua merk schat ik de Toshiba net even hoger in als de Asus maar kan persoonlijk zijn;)

Ps welkom op Helpmij.Nl

Laatst bewerkt:
Wat maakt Toshiba beter als merk? Beter service? Iemand een idee?

Wat maakt Toshiba beter als merk? Beter service? Iemand een idee?

Wat service ermee te maken heeft ontgaat mij, de kwaliteit van het product gaat het over en alles is subjectief, zelfs de site's die het beoordelen zijn .com sites dus miss wel gesponserd door een merk, maar als je het een beetje vergelijkt is Toshiba niet slecht maar een Dell/Alienware, Sony en Samsung ook niet, Asus iets lager en de rest van de merken maar vergeten alhoewel je met een Medion een aardige prijs/kwaliteitsverhouding hebt, zou 'm niet willen hebben maar toch.

Wat service ermee te maken heeft ontgaat mij, de kwaliteit van het product gaat het over en alles is subjectief, zelfs de site's die het beoordelen zijn .com sites dus miss wel gesponserd door een merk, maar als je het een beetje vergelijkt is Toshiba niet slecht maar een Dell/Alienware, Sony en Samsung ook niet, Asus iets lager en de rest van de merken maar vergeten alhoewel je met een Medion een aardige prijs/kwaliteitsverhouding hebt, zou 'm niet willen hebben maar toch.

Bij de meeste uitvaltest die ik lees, komt Asus juist als een van de besten eruit. Toshiba, Sony en Apple volgen. Verschil tussen de eerste vier is niet erg groot. Dell ligt een stuk lager. verder heb je bij Dell in de regel slechts één jaar garantie wanneer je via de site van Dell bestelt en niet een extra bedrag betaalt. Tevens zit je dan met lange levertijden. Wel is het zo dat je bij Dell in de regel gewoon prima schermen krijgt, waar andere merken je nog wel eens in de steek laten. Behalve Apple, maar die hebben alleen laptops in een prijsklasse waar het bij de andere merken ook wel goed zit. De betrouwbaarheid van Dell komt vooral uit hun zakelijke lijnen. beetje eenzelfde verhaal als met Lenovo.

Maar goed, de laatste ècht grote uitvaltest dateert alweer van November 2009, als ik me niet vergis. Echter is het zo dat de merken naar mijn ervaring niet echt veranderen. Zoals je zelf al aangeeft is het vaak een bang-for-buck verhaal, waar kwaliteit en specs afgewogen worden. In de regel veranderen bedrijven niet echt van strategie. Acer kan wel zeggen dat ze zich willen verbeteren, maar dat heb ik ze al drie keer horen roepen, terwijl het gewoon budgetspul blijft met zwakke bodies en onbetrouwbare binnenwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan