zwart scherm acer one
Het probleem is herkenbaar, mijn acer heeft hetzelfde probleem.
Het probleem is aanwezig vanaf het 1e gebruik (gekocht eind juli 2008). Na circa 1 uur verschijnt een zwart scherm, de aan knop blijft branden, maar er komt geen scherm meer. De ventilator draait gewoon door. Na het aan en uit zetten van het apparaat zie ik twee keer het blauwe opstartscherm en hierna verschijnt de desktop weer. Kort hierna ontstaat hetzelfde probleem weer. Een aantal keren was ook het netwerk icoon verdwenen. Deze verschijnt pas weer na het herinstalleren van linux.
Na overleg met de acer helpdesk heb ik zeker 4 x linux opnieuw geinstalleerd. Ik heb ook een keer de engelse versie geinstaleerd. Probleem blijft bestaan. Er verschijnen dan alleen wel een stuk meer iconen en de slechte nederlandse vertaling is weg. Het probleem is dan kort niet meer aanwezig, maar het begint dan weer van voor af aan.
Vorig weekend heb ik windows geinstalleerd, las op internet (engelse hulp site) dat dan de slaapstandproblemen zouden verdwijen. Ook bij windows hetzelfde probleem. Na 1 uur een zwart scherm, aan knop blijft branden. Na het opstarten geeft het herstelscherm van windows aan dat er problemen zijn met een aantal clusters. Dit klinkt naar mijn mening als hardwareproblemen, maar ik ben geen expert op dit gebied.
Dan nog iets over de service:
Ik heb het apparaat bij BCC in Beverwijk gekocht en vanaf het 1e moment is dit probleem aanwezig. Ik ben terug geweest met het apparaat, maar omdat er een krasje op de buitenkant stond kon deze niet meer omgeruild worden. BCC heeft de screensaver aangepast, want mogelijk was dit het probleem. Als het probleem bleef, moest het apparaat ingestuurd worden. Het probleem bleef.
Ik heb het apparaat in overleg met de helpdesk van Acer laten ophalen voor reparatie. Begin deze week kwam het apparaat terug. Er was een nieuwe bios opgezet, de laatste versie van linux geinstalleerd en het probleem zou nu verholpen moeten zijn. Er zou uitgebreid getest zijn. Na 15 minuten valt het apparaat weer uit, dezelfde klacht............. Tijdens het opstarten worden alle bugfixes van de afgelopen zes weken geinstaleerd. Wat zou ACER bedoelen met het installeren van de laatste versie van Linux.........
Ik heb wederom met Acer gebeld, ik ben nu toch wel zeer ontevreden aan het worden. Het apparaat moet opnieuw worden ingestuurd. Mij wordt verteld dat er pas na drie keer insturen gekeken wordt of er een andere oplossing gezocht moet worden. Ik heb aangegeven dat ik in dit geval het hier niet mee eens ben. Ik heb geen werkend apparaat ontvangen vanaf het begin. Ik zou deze week gebeld worden, maar dit is niet gebeurd.
Ik heb het apparaat nu naar BCC gebracht. Als er geen voor mij werkbare oplossing komt, ben ik genoodzaakt e.a. schriftelijk te gaan oppakken. Veel toestanden voor 299 euro.
Tot nu toe zie ik nog weinig reacties op je vraag, maar het lijkt mij dat er toch meer mensen hier last van hebben. Ik ben dan ook benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem en wat ze hier aan hebben kunnen doen. Ik hou het tot nu toe op een hardware probleem, maar misschien is het toch iest anders.
Voor zover ik het nu weet zou ik je adviseren om het apparaat in te sturen. Ik hoop dat je meer succes hebt, dan ik tot nu toe.