Acer Orbi Cam werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen053

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Hallo, ik heb sinds kort een nieuwe acer laptop met een opboard webcam.
aleen werkt deze webcam niet meer, telkens als ik het programma wil starten staat er ''Acer Orbicam werkt niet meer''.
Kan iemand mij helpen, want ik zoek een ander programma voor de webcam!!!

Gr.Jeroen

ik heb ook hetzelfde probleem alleen herkent ie hem niet meer verschillende drivers geinstalleerd maar als ik het progamma open zie ik niks, misschien komt dat doordat mijn beeldscherm kapot is van mijn laptop, scharnier is afgebroken.

Heb Acer Aspire 9301AWSMI

Acer OrbiCam

Beste mensen,

Ook ik heb problemem gehad met de Acer OrbiCam, maar heb het nu opgelost!

Hieronder het stappenplan! (Gekopieerde link werkt niet!)

www.acer.nl
Klik links onder op: Accessories Services & Solutions
Klik links op: Service & Support
Daaronder: Downloads

Zoek je type laptop en van daaruit kun je de juiste driver downloaden voor je juiste windows versie.

Ik heb een aspire 9300, windows vista home en heb de driver gedownload: Acer Orbicam (Logitech) Na dit te hebben geinstalleerd werkt het weer super!

Hoop dat jullie er iets aan hebben! :thumb:

Beste mensen,

Ook ik heb problemem gehad met de Acer OrbiCam, maar heb het nu opgelost!

Hieronder het stappenplan! (Gekopieerde link werkt niet!)

www.acer.nl
Klik links onder op: Accessories Services & Solutions
Klik links op: Service & Support
Daaronder: Downloads

Zoek je type laptop en van daaruit kun je de juiste driver downloaden voor je juiste windows versie.

Ik heb een aspire 9300, windows vista home en heb de driver gedownload: Acer Orbicam (Logitech) Na dit te hebben geinstalleerd werkt het weer super!

Hoop dat jullie er iets aan hebben! :thumb:

Ik hb ook een aspire 9300, windows vista home hb boven gemelde driver gedownload maar helaas werkt het als nog nie bij mij .. wat er nu oorzaak zou zijn weet ik het ook nie .. kan iemand me verder helpen?

hoor het graag

:shocked:hallo hallo

ik heb zelf ook een acer aspire 5210
maaaaar mijn orbi cam doet het ook niet meer.

Ik heb het gehele programma al verwijderd , opnieuw geinstalleerd, drivers gedownload en hij doet het nog niet.

:shocked:hallo hallo

ik heb zelf ook een acer aspire 5210
maaaaar mijn orbi cam doet het ook niet meer.

Ik heb het gehele programma al verwijderd , opnieuw geinstalleerd, drivers gedownload en hij doet het nog niet.

Tja, ik weet er ook niks op helaas.. ik hb ook het programma zelf verwijderd en ging opnieuw installeren en lukt alsnog nie.. snap ook nie

Eerlijk gezegd heb ik het opgegeven met die van mij.
Maar leuk is anders...... Vooral ook omdat het een vaste webcam is die in je laptop zit en het niet eens doet :confused:

Mocht ik uitvinden waarom hij het niet doet, laat ik het je weten.

Eerlijk gezegd heb ik het opgegeven met die van mij.
Maar leuk is anders...... Vooral ook omdat het een vaste webcam is die in je laptop zit en het niet eens doet :confused:

Mocht ik uitvinden waarom hij het niet doet, laat ik het je weten.

Ik ook, doe er niks meer aan. heb vele dinge geprobeerd maar lukt gewoon niet!.
Ja daar heb je gelijk [Vooral ook omdat het een vaste webcam is die in je laptop zit en het niet eens doet].

Dat is prima ik zoek ook verder hoe die het wel doet en zodra ik het weet krijg je wel te hore;)

suc6:)

Hoi !

Ik zou er eens een mailtje naar @Acer aan wagen.

Greetz,

Harry.

Ik heb toendertijd de tip gekregen om je foto's uit de map afbeeldingen te halen.
Idioot idee...............vraag me ook niet waarom...........maar bij mij heeft het gewerkt!!!:thumb:

jha dat hb ik al eerder geprobeerd maar heeft nie echt geholpe.. dus hb ik die hele software verwijderd omdat ik een ander had geinstalleerd die werkt ook blijkbaar nie :S.. dus bn ik het software kwijt...

Hoi
Ga naar apparaat beheer en kijk of je acer orbi cam moet bijwerken!

ik hb al eerder een scan uitgevoerd of hardware bijgewerkt moeten worden maar geen updates en of bijwerkingen voor acer orbi cam.

WEBCAM weigert

Ik ook, doe er niks meer aan. heb vele dinge geprobeerd maar lukt gewoon niet!.
Ja daar heb je gelijk [Vooral ook omdat het een vaste webcam is die in je laptop zit en het niet eens doet].

Dat is prima ik zoek ook verder hoe die het wel doet en zodra ik het weet krijg je wel te hore;)

suc6:)
Heb je al in de Bios gekeken of die daar ingeschakeld staat.

Inschakelen van de webcam gaat op mijn laptop met: Fn+F9 (op knop F 9 staat een fototoestel)
Onder op de taakbalk staat een fototoestel-symbool. In het symbool verschijnt:
verbodsbord = uit , witte cirkel = aan.
Werkt het niet? De webcam is niet in te schakelen ga dan naar de Bios. Om in de Bios te komen sluit de PC af en start hem weer op.
Bij het opstarten druk F2 (voor mijn laptop) Welke toets moet worden gedrukt verschijnt bij het opstarten op het scherm.
Selecteer de webcam en waarschijnlijk staat deze Disable (buiten gebruik)
Verander de instelling en save en verlaat de Bios.
Probeer het nogeens.

Hoi !

Sinds 15 mei zal de vraag toch wel opgelost zijn....

Greetz,

Harry.

Deze vraag stamt uit 2008 en kan verder met rust gelaten worden. Voor eventuele problemen een nieuwe vraag stellen.
Deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan