Acer P130 beamer horizontal keystone

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik ben in bezit van een Acer PD112 beamer welke ik in mijn woonkamer m.b.v. een plafondbeugel aan het plafond heb gemonteerd. Aangezien het scherm door omstandigheden niet recht tegenover de beamer gehangen kan worden en de beamer ook niet verplaatst kan worden zodat deze recht tegenover het scherm komt te hangen, krijg ik een scheef beeld geprojecteerd. De verticale keystone is in het beamer menu softwarematig te verstellen maar de horizontale keystone is niet in het menu verstelbaar. Is er nog een mogelijkheid om de horizontale keystone te verstellen ?? In een tv is altijd een servicemenu aanwezig om eventele finetuning te verrichten. Is dat ook het geval bij een beamer, en zo nee, is er een hardwarematige aanpassing mogelijk d.m.v. een vertelling in het apparaat zelf ?? Aangezien de beamer toch definitief blijft hangen kan deze aanpassing ook definitief doorgevoerd worden.
Wie kan mij met dit probleem helpen ????

Alvast bij voorbaat geweldig bedankt !!!

Mvrgr. Mark

Naar ik weet hebben alleen de duurdere beamers horizontale keystone, zoals van NEC, Panasonic en Epson.. Dit kan niet in een service-modus worden aangepast.. Ik heb wel eens spiegels gezien, waarmee je de beamer in een hoek van 90° voor het scherm hangt. Misschien kun je daar een beter positie mee krijgen. Ik bedacht nog iets, maar dat zal wel niet gaan: Als je het beeld in de beamer een kwart slag kunt draaien, en je de beamer op z'n kant hangt, kun je dan de verticale keystone als horizontale gebruiken?

Naar ik weet hebben alleen de duurdere beamers horizontale keystone, zoals van NEC, Panasonic en Epson.. Dit kan niet in een service-modus worden aangepast.. Ik heb wel eens spiegels gezien, waarmee je de beamer in een hoek van 90° voor het scherm hangt. Misschien kun je daar een beter positie mee krijgen. Ik bedacht nog iets, maar dat zal wel niet gaan: Als je het beeld in de beamer een kwart slag kunt draaien, en je de beamer op z'n kant hangt, kun je dan de verticale keystone als horizontale gebruiken?

Beste hr. van Dahl,

Bedankt voor uw antwoord.
Met spiegels werken is voor mij geen optie daar de beamer vol in het zicht hangt en dat werkt alleen maar ontsierend. Daarbij is het ook niet zo dat de beamer in een hoek t.o.v. het scherm komt te hangen. Hij hangt ongeveer 40cm uit het midden van het scherm.
Het op zijn kant hangen van de beamer is ook geen optie daar ik dan met de verticale keystone weer een probleem heb. Als er inderdaad in het servicemenu geen wijziging in de horizontale keystone mogelijk is heb ik geen keuze dan het beeld zo te accepteren. Een andere (duurdere) beamer kopen is zowiezo geen optie.
Ik overweeg nu om de beamer op een rail te monteren zodat ik hem naar het juiste punt kan schuiven voor in gebruikname en daarna weer terug kan schuiven als ik hem niet gebruik.

Nogmaals dank voor uw adviezen.

Mvrgr.

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan