Acer pc weigerd op te starten alles kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gytrash24

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Hallo,

Ik heb gister mijn computer uit gezet. Dit ging al wat vreemd. Want hij snapte eerst de afsluit knop niet. Toen zij hij error en heel wat cijfer dat klikte ik weg druk nog eens en hij sloot zonder problemen af.
Echter nu... ik druk hem aan. Lampjes gaan branden beeldscherm aan. Zegt het beeldscherm geen signaal, en de pc zoomt alleen hij piept niet zoals die normaal doet.
Dus ik van oke, misschien zijn de kabels raar of weet ik het. Dus ik alles los halen. Even wat stof eruit gehaald en alles weer aangesloten. Ik start hem op zelfde resultaat beeldscherm gaat aan geeft geen signaal aan. En mijn voor de rest zoomt hij er op los.

Ik ben echt radeloos. Begin deze week deed ik een poging een back up te maken omdat ik over wil op een andere windows. En dat wou die al niet eens doen. Er staan heel veel bestanden van mijn opleiding en van mijn werk op. Die ik eigenlijks niet kwijt kan raken, ik baal echt.

Ik weet niet of het relevant is maar de computer van mijn moeder leek ook even niet op te willen starten en de andere computer die wij hebben deed ook even vreemd bij het opstarten. Maar goed die computer zijn zo sloom als een ik weet niet wat dus opzich ik denk niet dat het met elkaar te maken heeft. Maar goed wie weet.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen of weet iemand een adress in omgeving Groningen die mij op zijn minst mijn bestanden kan redden. Want ik weet het echt niet meer. Ik baal echt verschrikkelijk.

een Blauw scherm kan duiden op hardware problemen ik raad u aan om bij de lokale pc boer even langs te gaan met de pc en uw bestanden te back-uppen
u kunt dit ook zelf doen door de harde schijf uit de pc te halen en deze aan te sluiten op een andere pc (NIET FORMATTEREN)
als u dit niet aan durft zult u echt even langs de pc boer moeten gaan

verder doet me dit denken aan een voeding probleem kan ook iets anders zijn zoals kortsluiting of een ander onderdeel van de pc
enige manier om dit te teste is door alle hardware 1 voor 1 eruit te halen tot dat de pc doorstart beginnent met het geheugen, hardeschijf/cd lezer/andere apparatuur, USB headers tot dat je 3 dingen overhoud
en dat zou dan het moederbord processor en de voeding moeten zijn

Laatst bewerkt:
Helaas geeft hij niet eens een blauwe scherm aan. Ik heb het idee dat hij zeg maar de stroom heeft om aan te gaan maar dan niet weet wat die moet.
Ik komt zo nog even een vriend kijken maar anders ga ik opzoek naar een computer winkel die mij kan helpen... Baal echt. Het voelde ook al niet goed toen hij begin deze week gewoon weg weigerde een back up te maken op elk mogelijke manier. Niet op een externe schijf, niet op een cd(die spuugde die zelfs steeds uit) en usb... tja zo'n grote usb heb ik niet.

Ook heb ik bijna alle kabels zojuist even vervangen door reserve om te zien of die wat anders deed. Ik heb de laptop voeding er zelfs aan gedaan. Maar hij doet precies het zelfde. Ik denk dat die van binnen een error heeft gezien die gister bij afsluiten al vraagtekens gaf.
Misschien wat dat ook wel een voorteken.
Trouwens kan het ook te maken hebben dat mijn pc zelden uit gezet wordt? Mijn pc staat eigenlijk vrij veel aan. Maar omdat die gister wat heet was omdat 1 van mijn ventilatoren raar deed aan het eind van de avond. Heb ik hem voor de zekerheid snachts uit gezet zodat die koel bleef. Omdat ik niet wist of de ventilator weer af zou slaan. Maar ja toen gaf die dus aan dat hij er errors waren bij afsluiten...
Tja ik weet het ook allemaal niet meer, ik kan wel wat met pc maar dit is me toch iets te hoog gegrepen.

ik denk dat je het beste even langs de pc boer kunt gaan data zal vast nog wel eraf te halen zijn
dit klinkt als een overhit onderdeel dat het heeft opgegeven kan van alles zijn

Er is zojuist iemand langs geweest. Nou het is wel duidelijk dat de computer overleden is. Of de video kaart is compleet naar de haaien of het is iets met de besturing. Zelfs vermoed ik het 2de. Gezien hij al een aantal week slecht reboot of helemaal niet.(tijdens het opstarten)
Hij heeft de schijf meegenomen en denkt alles er wel af te kunnen halen hoop het ook.
In ieder geval bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan