acer recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico01

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2005
Berichten
169
hallo

ik heb een acer aspire t120e nu wil ik windows opnieuw instaleren op de harde schijf stond een selfburn bestand met de naam recovery cd nu heb ik dit op cd bebrand maar ik weet niet wat ik er mee moet doen als ik op de cd kijk staat er iets van ghost en windowsxp.img op. kan iemand mij helpen windows opnieuw te instaleren?
 
Die cd had je kunnen gebruiken om juist te voorkomen dat je opnieuw Windows moest installeren :confused:

Stel je hele systeem ligt op z'n kop. Dan lees je die cd in en recovery (herstel zegt het al) levert alles weer keurig af zoals je deze kreeg.
Dit zal wel gebeuren met het Windows image (img)

Nu je geformatteerd hebt zul je met het ghost image aan de gang moeten. Ik gok echter maar een eind weg. Het eerste wat ik n.l. deed was mijn schone systeem formatteren en er zelf Windows opzetten.

Zolang er niemand reageert die het beter weet dan ik..... wat voor een bestanden zie je staan zoals setup en install.Of ghost.exe. ........exe.
Dat zijn toch de bestanden waar je het van zou moeten hebben.
 
LET OP:
Zo'n recovery vanaf een windows image haalt alle partities van de garddisk af, en zet ze terug zoals je pc was toen ie net bij de verkoper vandaan kwam.
Al je data gaat dus zeker voor 100% verloren.
Zorg dus eerst voor een degelijke backup van je mails, adresboek, foto's en documenten.
 
ja ik heb al mijn bestanden op cd gezet ik hoef nu alleen maar de pc weer aan de praat te krijgen wat moet ik nu doen?
 
zou het ook mogelijk zijn om mijn eigen windows xp pro erop te instaleren of werkt het systeem alleen maar met de windows home die erbij geleverd werd ik heb ook een aparte cd met drivers van het moederbord enzo dus zou ik er mijn eigen xp pro versie op kunnen zetten?
 
Dat kun je doen. Ik heb ook een Dell zonder het pretpakket van Dell.
Wel bleef ik met een kleine partitie van Dell voor de C:\ zitten. Deze heb ik gemergd met de c:\
Hou er wel rekenig mee dat je dan ook niet meer aan hoeft te komen met klachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan