Acer Recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggelmee

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Berichten
228
Hallo mensen

Mijn systeem is instabiel geworden omdat ik heb zitten rommelen in de verkenner met de namen van gebruikers. Hierdoor zijn floep! allemaal mappen aangemaakt en kan ik de accounts niet zien in het account configuratiescherm, het zijn een soort schaduw accounts die zich niet laten verwijderen, ook niet via veilige modus. Zelfs al gooi ik ze weg uit de prullebak komen ze nog weer tevoorschijn!

Dus wil ik een Acer backup terugzetten. Ik weet alleen niet welke ik moet kiezen!
Eerst ga ik al mijn documenten e.d. op D zetten en wegbranden zodat ik dat allemaal nog heb, ook adresboek en mals e.d.

Dan komt het: ik heb in het Acer recovery programma de keus uit:
OF Standaardconfiguratie systeem herstellen (als dit inhoudt vanaf het eerste begin, dus toen stond windows xp er niet eens op, want ik heb de pc kaal gekocht,
OF
C: herstellen vanaf de back-upimage gebruiker (ik heb een dvd van de beginsituatie met de programma's en windows erop, is dat een image???)

Dan zou ik moeten kiezen voor de laatste optie, maar ik ben erg huiverig dit te doen, want ik heb er gewoon geen verstand van en wil de boel weer op orde hebben met de startsituatie dan maar....
En dan wil ik de accounts (2 stuks) wel een andere naam geven, dus hoe doe ik dat, eerst nieuwe aanmaken en de oude verwijderen, inclusief bestanden enz.?
Niet weer dat ik verborgen accounts hou enzo.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, uit de brand enzo...

Bedankt vast!
 
Pas op met een recovery cd-rom of diskette.
Meestal bevatten ze een image, en brengen de pc weer terug naar fabriek settings.
Dit houdt dan in, dat ie wordt afgeleverd... zoder partities enzo.
Dus ALLES is dan weg.
Wil je een veilige backup, brand dit dan ALLEEN op cd-rom of op een andere harddisk.
 
Hoi,

Je informatie klopt niet.
Als je Acer vrij recent is, heb je na eerste ingebruikname de mogelijkheid gehad een recovery-cd(set) of -dvd aan te maken.
Mensen die dat niet doen hebben een probleem, want je kunt niet meer terug naar de - zeg maar - 'fabrieks-instelling'.
Als je dat wél hebt gedaan, kan je met deze cd('s) of dvd de zaak weer terugzetten.
Dat betekent dus wél met de originele situatie inclusief Windows.

Voor de rest geldt wat Paul heeft aangegeven. Je bent al je eigen data en instellingen namelijk kwijt als je geen backup hiervan hebt op een (extern) medium, ánders dan de systeempartitie (C:\)
 
klopt

mijn acer is van augustus jl.
ik twijfel dus over de image terugzetten of systeemherstel.
ik heb op d alles veilig gesteld dus ik moet gewoon de beginsituatie terughebben, xp erop, programma;s erop etc.
anders ga ik acer maar bellen...in ieder geval bedankt!
 
Vreemd ..... Acer-pc's en notebooks worden 'af-fabriek' niet kaal geleverd. Wellicht hebben ze je een 'gebruikte' verkocht.
Of wellicht heb je hem niet 'nieuw' gekocht .... ?

Hoe kan het dat je het dan wél hebt over het Acer recovery-programma?
 
Laatst bewerkt:
mijn acer is van augustus jl.
ik twijfel dus over de image terugzetten of systeemherstel.
ik heb op d alles veilig gesteld dus ik moet gewoon de beginsituatie terughebben, xp erop, programma;s erop etc.
anders ga ik acer maar bellen...in ieder geval bedankt!


Alle Acer noteboocks worden vanaf fabriek met besturingssoftware en licentie nummer afgeleverd, in het verleden kreeg je er recovery cd's bij, de laatste tijd worden ze afgeleverdzonder recovery cd's deze moet je zelf aanmaken dit word duidelijk aangegeven in de beschrijving en als je hem bij een goede zaak hebt gekocht die goede informatie verstrekt word het je nog eens mondeling verteld.
Toch vergeten in het begin een recovery set aan te maken dan heb je een probleem en kun je tegen vergoeding de cd's aanschaffen bij Acer.
Heeft er geen besturinssysteem opgestaan dan is het vermoedelijk een gebruikte noteboock.
 
Sorry SJJ,

Ik snap niet wat jij nou toevoegt aan de informatie die al geleverd is ..... of lees je dat niet door :(
 
We proberen om elkaar wat weg wijs te maken, en om een lang verhaal kort te maken heb ik het maar even in een paar regels geformuleerd dit is toch een helpsite als ik me niet vergis.
 
Laatst bewerkt:
jazeeker

er zat wel windows xp op, sorry!
Dus dat staat ook op de eerste backup disk e.d.
ik moet de backup terugzetten want daarop staat alles ook de programma's
ik ga acer bellen hiervoor want ik wil niet dat per ongeluk de d schijf mee wordt genomen ofzo...daar staat weer van alles op dat ik niet kwijt wil!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan