Acer Software downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen Verbeek

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Goedeavond,

Ik heb onlangs een Acer Aspire 6920G-604G25MN aangeschaft met Windows Vista Home Premium vooraf geinstaleerd. Ik vind het echter fijner om met Windows XP Proffesional te werken.
Op mijn notebook zit alleen dingen zoals vingerprintscanner, touchpad, enz. waar je allemaal software voor nodig hebt die al wel geinstaleerd was op het vooraf geinstaleerde Vista maar is die software ook beschikbaar voor XP. En zo ja, waar?

Met Vriendelijke Groet,

Dan zou ik nog maar eens goed kijken want als ik bijvoorbeeld Fingerprint Utilities aanklik staan er ook XP drivers bij hoor....en dat geld voor alles. Dus lees maar eens goed....

Laatst bewerkt:
Ja daar heb je gelijk in, maar als ik er XP 64 op zet heb ik denk ik al die drivers nodig en die zijn er niet allemaal voor XP 64 en er staat ook bij:
Code:
Please ensure that VISTA SP1 is installed on your system prior to installing these drivers!
Driver incompatibilities on a system without VISTA SP1 might affect usability.

Ik heb niet heel de lijst nagekeken maar als niet alle drivers voor XP bij Acer zijn wordt het heel lastig.

Ja, want als je bijv iets selecteert uit die lijst zie je erachter staan Vistax32x64_(XPx32x64).
Bij sommige zijn er dus geen drivers voor XP?? Heb je anders nog wijze raad voor mij want ik wordt echt een beetje gek van Vista, dus snak echt naar XP:p

Tja, ik weet niet wat er mis is met Vista. Ik werk er probleemloos op....

dan zou ik een dual boot maken.......dus vista en xp op 1 computer.

Zoals ik al zei, het zal heel moeilijk worden zo niet onmogelijk.
Mar nogmaals wat is je probleem met Vista dan?

Volgens mij zijn de drivers op de door mij genoemde link voor de 6920G

This is Aspire 6920G Windows XP (32 and 64bit) drivers :

Download Audio Codec_Realtek_ALC268_ALC885_ALC889 Windows XP 32bit-64bit
Download Camera Utility_Suyin_0.3M DV_v2.0.4 Windows XP 32bit-64bit
Download CardReader_Silicon_JMB385_vR1.00.09.03 Windows XP 32bit-64bit
Download FingerPrint Utility_ABIG Validity_v6.0.00.08 Windows XP 32bit-64bit
Download LAN_Atheros_AR8121 Windows XP 32bit-64bit
Download LaunchManager_Dritek_Kilimanjaro_v2.0.00 Windows XP 32bit-64bit
Download Touchpad_Synaptics_v10.2.4 Windows XP 32bit-64bit
Download WLAN_Intel_3945ABG_4965AGN_v11.5.1.8 Windows XP 32bit-64bit
Download VGA Intel GM 965 Windows XP 32bit-64bit
Download Chipset Intel_PM965_GM965 Windows XP 32bit-64bit
Download Intel® Matrix Storage Manager Windows XP 32bit-64bit
Download Modem Foxconn v2.1.87 - Agere modem - you can use it in XP 32bit
Download Modem_Foxconn_T60M955_ - Conexant modem - Windows XP 32bit only
Download Modem_Foxconn_v2.1.84 -Agere modem - I think you can use it in XP 64bit
Download TV Tuner_AverMedia_A309 Windows XP
Download VGA Nvidia Windows XP 32bit
Download VGA Nvidia Windows XP 64bit
Download Bluetooth driver Windows XP Broadcom Windows XP 32bit-64bit

Ook bluetooth staat er bij.

Ok, dankje:thumb:Ik wil er Xp-64 bit op gaan draaien want ik heb 4GB RAM. Maar alle benodigde drivers staan er toch?

Zoals ik al zei, het zal heel moeilijk worden zo niet onmogelijk.
Mar nogmaals wat is je probleem met Vista dan?

Ik ben gewoon gewend aan XP Pro, bovendien vind ik Vista toch wat langzamer opstarten, en om spellen te spelen is XP Pro toch beter.
Maar bedankt voor je posts:thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
Of je nou 3,2 of 4 Gb gebruiken kan, je zal het verschil nauwelijks merken.
Als je verder geen dringende reden hebt voor de 64 bit versie dan zou ik zeker voor XP 32 gaan. Alleen al om de beschikbaarheid van drivers.

Mijn Asus laptop had oorspronkelijk ook Vista en draait nu als een zonnetje met XP.
(13 drivers gevonden, waarvan de helft de originele Vista drivers zijn, die werken soms dus ook!) En goed zoeken met Google... je bent vast niet de enige.

Of je nou 3,2 of 4 Gb gebruiken kan, je zal het verschil nauwelijks merken.
Als je verder geen dringende reden hebt voor de 64 bit versie dan zou ik zeker voor XP 32 gaan. Alleen al om de beschikbaarheid van drivers.

Mijn Asus laptop had oorspronkelijk ook Vista en draait nu als een zonnetje met XP.
(13 drivers gevonden, waarvan de helft de originele Vista drivers zijn, die werken soms dus ook!) En goed zoeken met Google... je bent vast niet de enige.

Ja das waar, ga er dan maar XP 32-bit op zetten. Op me huidige PC heb ik ook 4 GB ram en heb er ook 32 bit op staan. Thanks iig:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan