Acer start op - Beeldscherm ligt af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wyffels

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2009
Berichten
15
Goeie namiddag

Gisteren kreeg ik problemen met mijn Acer Aspire 7730, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen:

Tijdens het afsluiten (blauw afsluitscherm) kwam mijn scherm plots zwart met flikkerende blauwe lijnen ... Toen ik de laptop opnieuw wou opstarten, kreeg ik het geluidje van opgestart en aangemeld ... maar mijn beeld blijft afliggen. Tevergeefs werkt een extern computerscherm of TV ook niet meer (geen signaal)

Na 2de maal opnieuw op te starten draaide mijn ventilator (cooling) niet meer ...

Help??


PS: laatste weken flikkerde mijn scherm lichtjes wanneer ik op accu werkte. Misschien dat dit hiermee te maken heeft? Ik had ook stopcontact uitgetrokken voor het afsluiten.
 
Laatst bewerkt:
Mischien dat je lcd kapot is of videokaart(of hoe dat ook heet in een notebook)
 
Ik vreesde er al voor. Maar twijfelde om het feit dat hij nog opstart en kan aanmelden ..
Of is dit normaal?

greetz + thx
 
Helaas kun je dan ook geen beeldscherm aansluiten, dit signaal komt ook van de grafische kaart. Daar Acer grafische kaart is geintegreerd op je moederboard..kun je allen eventueel met een usb grafische kaart werken.

Groet Jan
 
ok. Dus een nieuwe videokaart kopen.
Nu zit/zat er een Nvidia GeForce 9600m GT (512mb) in.

Wanneer ik op de website kijk van nvidia verkopen ze deze niet meer.
Kan/mag ik een sterkere of zwakkere grafische kaart insteken?
En zijn er zaken waar ik specifiek op moet letten?

En hoe onderscheid ik videokaarten (laptop) van deze van een desktop?


Een heleboel vragen, maar graag zou ik dit zelf aanpakken.
 
in een laptop zit de kaart ingebakken ,die vervang je niet dat zou een proffesional eventual kunnen
 
intresant .. Misschien toch even naar de computerwinkel.

Bedankt allemaal voor de info.
 
Ik kom nog even terug hierop. Daarnet mailde ik richting computerwinkel.
Daar vertelden ze me dat het een onboard-videokaart is waardoor waarschijnlijk een nieuw moederbord nodig is.

Is het bakken van een videokaart dus het plaatsen van een onboard-videokaart?

En is het zoals hij zegt dus een vergeten zaak?


groetjes
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Je zou ook kunnen proberen om de videochipset opnieuw te (laten) solderen "reflow".

Echt moelijk is dit niet , indien je het materiaal en de nodige ervaring bezit.

Het meeste werk is de g.p.u. toegangkelijk maken om deze te kunnen solderen.

Soms dient de helft v/d laptop te worden gedemonteerd , bij andere is dit slechts 5 min werk.

In 99% van de gevallen lukt dit hersolderen , indien het motherboard niet te lang te heet is geweest.

Peter
 
Ik heb nog 1 vraag.
Na wat surfen op internet las ik het een en ander over het bakken in de oven.
Maar toen ik mijn laptop begon te demonteren zag ik dat mijn videokaart gewoon uit een slot kon halen. (Zie bijlagen)

Is er dan toch een mogelijkheid om een andere videokaart te steken?


greetz
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    89,5 KB · Weergaven: 58
  • 2.jpg
    2.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
Hallo

Mits je de videokaart uit de laptop kunt halen , is dit hersolderen nog zo eenvoudig en snel gedaan.

Het bakken in de oven is gevaarlijk indien je dit nog nooit gedaan hebt .

Mocht je dit toch willen riskeren , let er dan op dat de vermelde tijden en temperatuur kloppen.

De kans dat alle componenten loskomen (er af vallen) is meer dan realistisch.

Een andere videokaart (nieuwe) monteren is uiteraard ook een mogelijkheid , indien je er voor een betaalbare prijs kan aangeraken.

Peter
 
Het bakken (8min. op 200°C) heeft geen veranderen teweeg gebracht...

Met het solderen heb ik geen ervaring en weet dus helemaal niet hoe dit in elkaar zit.
Ik denk er toch aan om een nieuwe laptop aan te schaffen en de HDD's, ... eruit te halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan