acer vista vast bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimpie67

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Hallo allemaal

Heb hier het volgende probleem mijn zoon heeft een acer aspire 5310 laptop
Nu wou die een spel instaleren en is het fout gegaan de laptop start nu niet meer op
Krijg het witte scherm er wel voor met het acer logo en intel logo en de laadbalk in de werkbalk komt niet verder als halverwege dit komt ook gelijk in beeld als je hem weer aan en uit zet kan wel op F2 drukken to enter setup maar dan krijg ik please wait en dat heb ik gisteren dus zo een 4 uur laten staan maar hij blijft op wait hangen verder geeft geen F toets verandering op een piep na dan ook de windows xp cd er in werkt niet hij zoekt wel maar komt niet verder als wit acer logo scherm heb het stroom er ook al af gehad acu en netstroom
Helpt ook niet

wie heeft een idee wat het zo kunnen zijn laptop is zo een 1,5 jaar oud

Probeer eens op te starten in de veilige modus. F8 ingedrukt houden tijdens de opstart.
Als dat lukt kiezen voor: "laatst bekende goed werkende configuratie" o.i.d.

Grtz.

Probeer eens op te starten in de veilige modus. F8 ingedrukt houden tijdens de opstart.
Als dat lukt kiezen voor: "laatst bekende goed werkende configuratie" o.i.d.

Grtz.

dat gaat dus niet blijft gelijk op het acer logo hangen en doet verder niets

Probeer in de BIOS te komen om de DVD-ROM als firts boot device in te stellen.
Del tijdens opstart.

Grtz.

Probeer in de BIOS te komen om de DVD-ROM als firts boot device in te stellen.
Del tijdens opstart.

Grtz.

sorry gaat ook niet weer gelijk acer logo in beeld
het is dus een keer met je ogen knipperen en acer logo en dan alles vast HD lampje knippert wel

Laatst bewerkt:
normaalgezien is het voor de acer laptop's f2 voor in het bios te komen, probeer deze ook eens even...

normaalgezien is het voor de acer laptop's f2 voor in het bios te komen, probeer deze ook eens even...

de F2 knop doet het wel press f2 to enter setup

maar als ik dat doe dan komt er te staan please wait en blijft daar op hangen

en vertel mij even waarom deze vraag in de vista sectie staat terwijl je over een XP disk praat.

en vertel mij even waarom deze vraag in de vista sectie staat terwijl je over een XP disk praat.

om dat ze mij hebben verteld dat je met een xp cd wel met de cd rom kan opstarten om systeemherstel te doen wat die dus niet doet?

en je hebt verder niks met die cd gedaan.....want als je bent begonnen met te kopiëren dan kun je de bootsector om zeep geholpen hebben.
maar druk eens tijdens het opstarten op F8 wat doet de computer dan.
en anders tijdens opstart alt+F10 dan ga je naar de recovery partitie heen.
ben je na de tijd wel alles kwijt.

en je hebt verder niks met die cd gedaan.....want als je bent begonnen met te kopiëren dan kun je de bootsector om zeep geholpen hebben.
maar druk eens tijdens het opstarten op F8 wat doet de computer dan.
en anders tijdens opstart alt+F10 dan ga je naar de recovery partitie heen.
ben je na de tijd wel alles kwijt.

ik heb verder niets met die xp cd gedaan wou het alleen gebruiken om systeemherstel te doen maar cd rom draait wel maar verder doet die niets

F8 werkt niet

alt en F10 werkt ook niet komt gelijk het acer logo weer op het scherm

dan blijft er niet veel over vrees ik dan opsturen naar acer :S

ja ben ik ook bang voor.

ja ben ik ook bang voor.

als het niet anders is moet het maar

maar als ik op esc druk krijg ik wel het zwarte scherm met system BIOS VERSION V1.50 EN SYSTEM GEGEVENS
en dan onderaan weer press F2 to enter setup

maar dan kom het zelfde verhaal weer als ik op F2 druk entering setup en verder niks

zolang er geen externe apparaten aan gekoppeld zijn en alle cd's eruit zijn, je nog hetzelfde hebt lijkt het wel alsof je niet veel keus meer hebt he :confused:

zolang er geen externe apparaten aan gekoppeld zijn en alle cd's eruit zijn, je nog hetzelfde hebt lijkt het wel alsof je niet veel keus meer hebt he :confused:

nee klopt wil jullie dan ook hartelijk danken voor je tijd en hulp

gaan we er nu maar een postduif van maken:D:D

het was dus een hardware kwestie zoals ik al dacht :P

goed dat het zo snel is opgelost :thumb:

het was dus een hardware kwestie zoals ik al dacht :P

goed dat het zo snel is opgelost :thumb:

ja heb hem naar de pc shop gebracht had hem wel op kunnen sturen naar acer
maar dan ben je hem een paar week kwijt en nu was die met 3 dagen weer klaar
voor 59 euro voor nieuwe hd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug