Acer vs. Macbook Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

CookieJar

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Hoi,

Afgelopen september heb ik voor mijn studie een Acer Aspire Timeline 4810TG aangeschaft. Het ding is erg licht en dun. Makkelijk mee te nemen dus, een van mijn doelen bij het kopen van een laptop. Maar ik had eigenlijk meteen vanaf dag een problemen ermee. Windows Vista was erop geïnstalleerd (is natuurlijk sowieso de allergrootste fout van Microsoft ooit geweest). Deze liep echt constant vast. Ik ben toen zo stom geweest om niet terug te gaan naar de winkel en dacht dat ik het niet zo erg zou vinden en dat dat nou eenmaal bij de laptop hoorde of zo. Na een paar maanden héél veel stress, vastlopende programma's, laptop die constant een zwart scherm kreeg voor tien minuten, uiteindelijk zoveel vastlopende programma's dat de uitknop ingedrukt houden de enige oplossing was om hem weer aan de praat te krijgen, heeft een vriend Windows 7 erop geïnstalleerd. Een hele verademing, echt geweldig. Mijn laptop werkte weer perfect en ik heb er een tijdje heel veel plezier van gehad, vooral omdat ik klasgenoten kon uitlachen omdat ik met een mooie, snelle laptop van nog geen twee kilo in mijn tas rondliep.

Maar de laatste tijd heb ik opnieuw problemen met mijn laptop. Als ik hem 's avonds uitzet en dan 's ochtends weer aanzet, krijg ik na een minuutje of tien een blauw scherm en valt hij uit. Gelukkig niet zo erg dat ik hem daarna niet meer aan de praat krijgt, maar daardoor is hij met het opstarten wel weer even van slag. Ook ratelt hij als een malle. Bij mij vorige laptop kwam dat omdat ik hem vaak op mijn dekbed had staan of zo. Maar met deze laptop heb ik er écht op gelet dat ik dat niet meer doe. Maar op de een of andere manier is hij laatst dus begonnen met ratelen, vooral als ik bezig ben met grote programma's, bijvoorbeeld van Adobe. Ik word hier tamelijk gestoord van, vooral omdat ik op school vaak op een stille plek aan het werk ben en iedereen om me heen maar blijft vragen wanneer mijn laptop wegvliegt.

De bestanden op mijn computer zijn écht belangrijk. Ik heb ze natuurlijk ook op een externe harde schijf staan en ook nog op een andere computer hier in huis. Maar als mijn laptop crasht ga ik echt gek worden.

Nou heeft een andere vriend van mij een Macbook Pro. Ik heb laatst voor het eerst even op dat ding gewerkt en wát een topding is dat! Het werkt allemaal zóveel soepeler en hij zegt dat zijn Macbook Pro in een jaar nog maar één keer is vastgelopen en dat dat kwam door Microsoft Office.

Ik ga volgend schooljaar de verdieping in, naar de richting Technologie, Design & Interactie. Ik ga heel veel gebruik maken van Adobe Dreamweaver, Flash, Photoshop en Illustrator. Veel grafisch werk dus.

Ik heb me laten vertellen dat een Macbook Pro voor de grafische kant beter is dan een Windows-laptop. Klopt dit? Zijn Macbooks stabieler dan Windows-laptops? Wat zijn de voor- en nadelen van een Macbook Pro tegenover een Windows-laptop? Ik weet dat de overstap best groot is en dat een Macbook Pro wennen is als je al je hele leven Windows gebruikt, maar dat heb ik ervoor over als een Macbook Pro veel beter is.

Alvast bedankt,

CookieJar

heb weinig tijd om te antw, ben zelf een windows gebruiker, maar ja. Een macbook pro is beter. hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan ;)

MacBooks zijn per definitie beter geschikt voor grafisch werk. Niet voor niets werken alle designers, fotografen, ontwerpburo's etc. met Mac.

Maar, jouw probleem is geen WINDOWS probleem, maar een ACER probleem, die levert degerlijke slechte producten.

Want Win 7 op een kwaliteitslaptop zoals b.v. Asus en Toshiba levert echt heen problemen op, al bljift
Mac de eerste keus voor jouw werkzaamheden

Oké, bedankt voor de reacties.

Klopt inderdaad dat het aan Acer ligt, sorry. Maar klopt het dus ook dat het OS van Apple veel stabieler is dan Windows? Ik vind Windows 7 erg prettig werken, maar op deze manier (blauwe schermen en opnieuw vastlopen) werkt het gewoon niet lekker. Macbook Pro is duur, maar sluit denk ik wel meer aan bij mijn toekomstige werkzaamheden. Een heel groot voordeel van een Macbook is dat je daarnaast natuurlijk altijd nog Windows kan installeren.

Ook Windows 7 is echt super-stabiel, Mac is echt niet stabieler.

Laatst bewerkt:
@mrmusic, Windows 7 is inderdaad stabiel, maar loopt alsnog wel vast op mijn laptop. Ligt waarschijnlijk ook aan Acer, want met Windows 7 zelf is echt niks mis. Maar dat vastlopen en die bluescreens komen me wel een beetje mijn neus uit. En ik hoor van iedereen met een Macbook dat die gewoon nooit vastlopen.

Windows 7 op de juiste en geschikte hardware loopt ook nooit vast, mits ook correct geinstalleerd uiteraard!

@mrmusic, hij is correct geïnstalleerd, dat weet ik zeker. Mijn Acer hoort Windows 7 32-bit en 64-bit ook aan te kunnen volgens de Windows 7 Upgrade Advisor. Het zal dus wel aan de Acer zelf liggen...

Dat weet ik bijna wel zeker, of aan verkeerde drivers.

Installeer hier op meerdere pc's en laptop per week Windows 7, nog nooit een enkel probleem ondervonden

Dan ben ik wel heel benieuwd wat voor laptops en computers jij hebt staan.:D

Ik repareer pc's en laptops en bouw pc's op bestelling

Ah op die fiets. En wat is volgens jou het beste merk? En wat is het beste om de Adobe Master Collectie CS5 op te draaien? Windows of Mac?

Nogmaals, voor grafische toepassing Mac.

Uitstekende merken voor Windows laptops Toshiba en Asus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan