acer wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

han heck

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Berichten
10
ik heb een acer laptop Aspire 5920) en op een bij het aanwzetten of andere wijze kan mijn comp niet.
Na het aanzetten geeft hij aan: twee mogelijkhen:
1 opstartherstel starten (aanbevolen)
2. windows normal starten
In beide situatie keert de comp terug naar: "select a keybord layout US next
als ik dat doe geft hij aan: select an operating sytem to repair and click next. only windows Vista opearating sytems are listed and can be repaired.Daaronden een leeg kader dus dan stopt het
Wat kan ik doen ik heb geen reserve bestanden of zoiets
Wie kan mij op een eenvoudige manier vertellen hoe ik hier uit kom ?

mvrgr. Han Heck
 
Wat heb je gedaan, wat is er gebeurd voordat dit probleem optrad?

Steekt er nog een cd/dvd in de drive?
 
ik heb een acer laptop Aspire 5920) en op een bij het aanwzetten of andere wijze kan mijn comp niet.
Na het aanzetten geeft hij aan: twee mogelijkhen:
1 opstartherstel starten (aanbevolen)
2. windows normal starten
In beide situatie keert de comp terug naar: "select a keybord layout US next
als ik dat doe geft hij aan: select an operating sytem to repair and click next. only windows Vista opearating sytems are listed and can be repaired.Daaronden een leeg kader dus dan stopt het
Wat kan ik doen ik heb geen reserve bestanden of zoiets
Wie kan mij op een eenvoudige manier vertellen hoe ik hier uit kom ?

mvrgr. Han Heck
 
ik weet het niet wat ik fout heb gedaan en en er steekt geen schijfje in de driver
 
Heb je in der tijd zelf vista geinstalleerd of heeft iemand dat voor je gedaan?
M.a.w. weet je dus wel zeker of je vista legaal is?

Wat je zou kunnen proberen is tijdens het opstarten op f8 drukken en in de veilige modus proberen op te starten(probeer de 3 verschillende modussen eens, vertel als er 1tje werkt) en als het je lukt kan je daar al systeemherstel eens proberen met een herstelpunt van bijvoorbeeld gistereren :thumb:
 
Nu eerst maar hopen dat je je data op een andere partitie hebt staan dan waar Windows op staat.............
Als geen van genoemde opties werkt:
kun je het probleem binnen 35 minuten oplossen: leen een Windowsschijf (waar SP1 reeds op staat!) van een vriend / familielid / kennis en boot ermee. (Zorg wel voor exact dezelfde versie als die je zelf hebt / had).
Kort na de opstart vraagt Windows om een key, voer je eigen key in (zie onderzijde laptop).
Kies vervolgens het formatteren van de C schijf en daarna voor Windows installeren. Een halfuurtje later ben je nog niet online. Nu resten nog een stuk of 46 Windows updates. Hierna moet je nog een keer of drie Windows update bezoeken. Daarna ben je volledig online.
Kies voor het telefonisch activeren van Windows en volg de instructies (9 blokken van cijfers en letters opgeven en daarna geeft de Microsoft computer je 9 blokken met tekens terug).
 
Nu eerst maar hopen dat je je data op een andere partitie hebt staan dan waar Windows op staat.............
Als geen van genoemde opties werkt:
kun je het probleem binnen 35 minuten oplossen: leen een Windowsschijf (waar SP1 reeds op staat!) van een vriend / familielid / kennis en boot ermee. (Zorg wel voor exact dezelfde versie als die je zelf hebt / had).
Kort na de opstart vraagt Windows om een key, voer je eigen key in (zie onderzijde laptop).
Kies vervolgens het formatteren van de C schijf en daarna voor Windows installeren. Een halfuurtje later ben je nog niet online. Nu resten nog een stuk of 46 Windows updates. Hierna moet je nog een keer of drie Windows update bezoeken. Daarna ben je volledig online.
Kies voor het telefonisch activeren van Windows en volg de instructies (9 blokken van cijfers en letters opgeven en daarna geeft de Microsoft computer je 9 blokken met tekens terug).
 
moeilijk moelijk ik heb een legale versie en ik wil ook graag de data bewaren natuurlijk
heb nog een foto gemaakt welicht brengt dat iemend op eeen idee?maar ja, ik kan het niet toevoegen aan dit bericht jammer !!
 
moeilijk moelijk ik heb een legale versie en ik wil ook graag de data bewaren natuurlijk
heb nog een foto gemaakt welicht brengt dat iemend op eeen idee?maar ja, ik kan het niet toevoegen aan dit bericht jammer !!

Ik weet niet wat er op die foto dan zou staan, maar je zou die eventueel kunnen uploaden op imageshack en dan hier de link plaaten :thumb:
Verder zeg je ook niet of je geprobeert hebt wat ik bijvoorbeeld heb voorgesteld...
 
Ik weet niet wat er op die foto dan zou staan, maar je zou die eventueel kunnen uploaden op imageshack en dan hier de link plaaten :thumb:
Verder zeg je ook niet of je geprobeert hebt wat ik bijvoorbeeld heb voorgesteld...
 

Hallo Jelpot dat wat je hebt voorgesteld is mij te moeilijk en ik ben bang dat ik de comp dan helemaal om zeep help overigens is de schade al enige tijd geleden ontstaan
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen Zou de Fa acer of leverancier kunnen helpen>?
 
Hoi !

Ik zou de oplossing van @Pasja maar proberen.

Bij Acer ben je dat ding minstens 3 weken kwijt.

Enne.....maak altijd back-up's van je belangrijke bestanden !

Greetz,

Harry.
 
Hallo Jelpot dat wat je hebt voorgesteld is mij te moeilijk en ik ben bang dat ik de comp dan helemaal om zeep help overigens is de schade al enige tijd geleden ontstaan
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen Zou de Fa acer of leverancier kunnen helpen>?

In dat geval kan je inderdaad best je gegevens backuppen maar dat lijkt me dan ook allemaal al ingewikkeld voor jou :S
(hoewel pasja het allemaal wel mooi heeft uitgelegd)

Mijn methode is anders echt niet ingewikkeld, opstarten en op f8 drukken, kiezen voor de veilige modus en dan systeemherstel uitvoeren, volgens mij het proberen waard maar misschien kan jij je computer beter even bij iemand laten repareren, misschien ken je iemand die er wat meer vanaf weet, vrienden, kennissen.

Anderzijds had ik je de vista recovery dvd aangeraden maar dat lijkt me voor jou dan ook niet zo'n goed idee.
 
Tijdens het opstarten van recovery program via de backup partitie en dvd geeft hij een foutmelding
D2D32 type mismatch.
En blijft het recovery program steken op
please wait a moment....

Vriendelijke groeten,

Han
 
Zoals ik al eerder schreef, leen een schijf van iemand en ga niet recoveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan