ACER, Windows 7 en verloren partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Testedoene

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2004
Berichten
7
Hallo,

ik heb een ACER laptop met windows 7 64 home erop geinstalleerd.
Op een gegeven moment krijg ik een foutmelding en start de laptop opnieuw op.
Ik krijg dan een keuze tussen "windows normaal starten" of iets in de aard van "systeemherstel".
Beide opties sturen mij terug naar dit scherm. De laptop start niet normaal meer op.

Ik heb een Ubuntu-cd gebruikt om mijn pc opnieuw op te starten, hetgeen gelukt is. Ik krijg nu de C: en de E: te zien. Mijn F:-schijf is echter "verdwenen". De 480GB die toegekend werd aan de F: staat nu bij de omvang van de E: bijgeteld.
Ik heb op dat ogenblik via ubuntu (bootable disk dus) een kopie gemaakt van mijn dierbare gegevens vanop de c: en de e:-schijf.
Ik heb hierna geprobeerd om hem met een XP-schijf op te starten gezien ik niet tot bij de recovery-partitie geraak die ACER op de pc ingesteld heeft (tijdens het opstarten op alt+f10 of ctr+f10 drukken helpt NIET, ik geraak niet ver genoeg en de pc start opnieuw op naar het eerste scherm).
! Nu krijg ik de keuze om te installeren op enkele schijven, waaronder op de "verdwenen" partitie van 480GB. Deze is dus blijkbaar toch niet verdwenen?

Heeft iemand een idee waar ik online (ftp?) een bootable Win7 OEM DVD kan vinden? Ik denk dat ik bij gebruik van zo'n schijfje wel aan mijn F: kan geraken om zo de gegevens te proberen redden.
Graag niet via nieuwsgroepen gezien ik niet weet hoe ik daar kan aangeraken via ubuntu (ftd en altbinz werken nu niet).

En vooraleer jullie reageren:
1) ja, ik moest een backup gemaakt hebben maar heb dit niet gedaan.
2) ik heb geen enkele ervaring met ubuntu

Mijn probleem is tweevoudig:
a) nood aan een OEM bootable disk (win7 of een andere die me toelaat om aan mijn f: te geraken)
b) proberen om mijn pc met een legitieme windows-versie terug naar origineel te zetten indien dit lukt
 
maar heb je nou wel een CD? (instalatie windows7)
als ik in jouw situatie zat zou ik de CD erin doen en dan via CD opstarten.
dan windows 7 opnieuw instaleren (volgens mij houd dit al je bestanden bij: C/: old windows)en daarna slaat u u gegevens van windows old ergens anders goed op.
dan weer windows 7 opnieuw instaleren maar dan ''aangepaste instalatie'' ten eerste formateer alle schijfen en dan kun je die 480gb naar een gewenste patitie maken.
dan heb je dus een lege windows 7, en zet u de bestanden er weer gewoon op.
 
Laatst bewerkt:
Jammer genoeg heb ik geen cd. Er zit geen cd in en in normale omstandigheden kan je gemakkelijk aan de recovery-partitie om zo het besturingssysteem opnieuw te installeren. Ik kan dit op dit ogenblik jammer genoeg niet doen.
Via de keuze "systeemherstel" (of zoiets) geraak ik wel aan de optie eRecovery van ACER maar jammer genoeg loopt deze ook vast. Systeemherstelpunten oproepen lukt van hieruit ook niet gezien hij me altijd achter mijn versie van Win7 vraagt (en ik geen andere optie heb dan "OK" aan te klikken).
Bijkomend probleem is dus dat ik niet aan de nieuwsgroepen geraak en dus een ftd-linkje naar een OEM-CD/DVD nodig heb....
 
Hoi,
download HirensBootCd en brand hem op cd om zodoende je bestanden te redden en evt. het probleem te achterhalen.
Succes.
 
Heb ik zonet geprobeerd, zonder resultaat.

De recovery DVD's die ik in den beginne aangemaakt heb kan ik ook niet gebruiken. Nadat deze aangemaakt geweest zijn heb ik partities aangemaakt. Daardoor kan ik nu bij het opstarten met de recovery DVD's geen schijf aanduiden. Blijkbaar heeft het systeem door dat de oorspronkelijke c: van grootte veranderd is en kan ik daardoor geen enkele schijf aanduiden? Jongens toch, zo'n miserie zeg :shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan