achter iemand zijn ip komen die in je msnlijst staat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

meij2704

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2003
Berichten
86
ik heb het vermoeden dat een bepaald persoon in mijn msn mij bedreigt onder een andere naam. ik werd toegevoegd door iemand, die mij nu dus bedreigt op msn en ook in mijn gastenboek. kan ik er achter komen wie deze persoon is? ik weet dus alleen zijn msn/emailadres
 
Laatst bewerkt:
je gastenboek zelf kan deze functie soms ook hebben ... denk maar aan redbox enz, als het natuurlijk via mail is ... moet je al die header hebben
 
Bedreiging lijkt me een zaak voor aangifte bij de politie. Ik zou met copietjes van dergelijke berichten naar het bureau stappen.
 
Laatst bewerkt:
adnieuwenhuizen zei:
Bedreiging lijkt me een zaak voor aangifte bij de politie. Ik zou met copietjes van dergelijke berichten naar het bureau stappen.
Inderdaad, wel even persoonlijk naar het bureau want per e-mail reageren de dames en heren van justitie niet (persoonlijke ervaring).
Er is verder nog veel onduidelijkheid over dit onderwerp (men neemt dit onderwerp nog steeds niet erg serieus heb ik het idee) maar lijkt mij een zaak voor de politie.
 
Dit soort dingen doet de politie weinig tot niks aan. Als je zorgt dat de persoon een email naar je stuurt heb je het ip adres van de man/vrouw in kwestie en kan je kijken of de ip adressen hetzelfde zijn.

Dus mij suggestie is stuur de persoon een email waarop hij waarschijnlijk reageert en in de headers zou je het adres kunnen lezen.

Groet.
 
als je op msn met hem praat dan open je in de tussentijd via Start>alle programmas>buroaccessoires>DOS PROMPT> en tik in : netstat

gevolgd door een enter..

met een beetje geluk (als ie niet achter een router zit) zie je nu de computernaam en eventueel het ip adres van iedereen die verbonden is met je pc

missschien heb je daar iets aan ?

succes:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan