achter voeding staat 230 (zie foto)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ero123

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
Berichten
99
Mijn videokaart is defect en laat steeds artifacts zien en ik ben sinds kort achter gekomen dat het niet alleen ligt aan mijn videokaart ligt.

Hij valt vooral uit wanneer het warm is maar waar ik dus achter gekomen ben is dat niet alleen mijn videokaart zich uitgesckakkeld MAAR dat ik ook geen geluid meer krijg.

Dus ik zit nu tewijvelen of de probleem ligt aan mijn voeding(375w) of iets anders, mijn voeding is gewoon orgineel ik heb mijn pc gekocht bij dell (9200 demension)
mijn videokaart is een 7900 gs nvidia en verder zit er gewoon standaard dingen in
maar als dus mijn beeld uitvalt gaat de geluid ook weg maar me pc staat nog aan.

Dus laats zat ik mijn pc te inspecteren en toen zag ik dit( zie foto)
230 ik weet niet wat dit is ?? ( in het rood op foto)

wat ik er nog toewilvoegen is dat ik een powersupply test heb gedaan om te kijken hoeveel watt mijn pc gebruikt met al zn compenenten en dat was precies 230
dus betekend dit dat mijn voeding gelimiteerd is?

want ik wil mijn videokaart updaten naar een 9800 gtx en 375 watt is teweinig zeggen ze is het mogelijk om de volle 375 watt tegebruiken?

dit zijn de specs van mijn voeding:
input:
100-120v -/ 11.4a 50-60hz
200-240v -/ 6.1a

output:
+5v
+12a
+12b
 

Bijlagen

  • 170820085882x.JPG
    170820085882x.JPG
    87,9 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
dat 230 achterop de voeding betekent 230 volt, VERANDER DEZE NIET!, dan is je pc weg.

verder hebben we de rest van de specs van je pc nodig voordat je een videokaart kan kopen.

ik denk dat je het niet gaat redden met een voeding van 375 watt.


al eens gekeken naar de ATI 4850 of 4870?, de 4850 is al snel 50 euro goedkoper.

maar voordat we verder kunnen dus de specificaties.
 
dat 230 achterop de voeding betekent 230 volt, VERANDER DEZE NIET!, dan is je pc weg.

verder hebben we de rest van de specs van je pc nodig voordat je een videokaart kan kopen.

ik denk dat je het niet gaat redden met een voeding van 375 watt.


al eens gekeken naar de ATI 4850 of 4870?, de 4850 is al snel 50 euro goedkoper.

maar voordat we verder kunnen dus de specificaties.

specs zijn wel goed maar mijn kast is een probleem met hitte het is een 9200 dell en iedereen op forums hebben last van teeeeeeeee hoge hittes daarom denk ik er aan om mmmmmmmmmmischien mijn kast teveranderen en zeker weten voeding teveranderen
wat denken jullie ervan???







specs voor de zekerheid:
Moederbord:
CPU Type Unknown, 2133 MHz (16 x 133)
Moederbordnaam Dell Dell DXP061
Moederbord Chipset Onbekend
Systeemgeheugen 2048 MB
BIOS Type Phoenix (08/14/06)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce 7900 GS (256 MB)
Monitor SyncMaster 205BW/204BW, SyncMaster Magic CX203BW/CX205BW(Digital) [NoDB] (HSHL810989)

Multimedia:
Geluidskaart Creative SB X-Fi [NoDB]

Opslag:
IDE apparaat Intel(R) ICH8 2 port Serial ATA Storage Controller - 2825
IDE apparaat Intel(R) ICH8 4 port Serial ATA Storage Controller - 2820
Harde schijf WDC WD2500JS-75NCB3 (232 GB, IDE)
Harde schijf TEAC USB HS-SD Card USB Device
Harde schijf TEAC USB HS-MS Card USB Device
Harde schijf TEAC USB HS-xD/SM USB Device
Harde schijf TEAC USB HS-CF Card USB Device
Optische Station TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A
SMART Status harde schijf OK
HID-compliant mouse

[ Voeding ]
375w

[ Moederbord ]

Moederbordeigenschappen:
Fabrikant Dell Inc.
Product 0WG855
 
Laatst bewerkt:
even samenvatten:

Je gaat nu je moederbord, je kast en je voeding veranderen?
En ging je nu ook nog je videokaart vervangen?

Dan geef ik de conclusie:
Bouw gewoon een nieuwe pc. Je hoeft nu namelijk alleen ook nog een processor en wat geheugen te kopen.

De oude is compleet nog prima voor een redelijk mooie prijs te verkopen.
 
even samenvatten:

Je gaat nu je moederbord, je kast en je voeding veranderen?
En ging je nu ook nog je videokaart vervangen?

Dan geef ik de conclusie:
Bouw gewoon een nieuwe pc. Je hoeft nu namelijk alleen ook nog een processor en wat geheugen te kopen.

De oude is compleet nog prima voor een redelijk mooie prijs te verkopen.

nou geheugen is 2gb en XP kan niet meer geheugen gebruiken dan 2 gb.. processor is core2 duo dus dat is ook goed ik denk dat het een beetje gek is om voor een serie betere processor 300 euro meer betalen xD

Enn ik denk om mijn kast teveranderen maar dat heb ik nooit eerder gedaan daarom twijfel ik

Ik ben al vandaag naar de winkel geweest en voor 50 euro een 550w voeding gezien en als ik een videokaart koop met een goeie ventilatie zoals de 9800 gtx is misschien de probleem opgelost met de hitte??
 
Laatst bewerkt:
nou geheugen is 2gb en XP kan niet meer geheugen gebruiken dan 2 gb.. processor is core2 duo dus dat is ook goed ik denk dat het een beetje gek is om voor een serie betere processor 300 euro meer betalen xD

Enn ik denk om mijn kast teveranderen maar dat heb ik nooit eerder gedaan daarom twijfel ik

Ik ben al vandaag naar de winkel geweest en voor 50 euro een 550w voeding gezien en als ik een videokaart koop met een goeie ventilatie zoals de 9800 gtx is misschien de probleem opgelost met de hitte??
Je zegt zelf dat veel mensen met dat systeem problemen hebben.

Ik heb zelf een E8400 en deze is al een stuk beter dan jouw processor. En kost toch echt maar 120-130 euro.
Geheugen kost 30 euro.

Dus als je toch al je kast, videokaart, moederbord en voeding gaat veranderen, dan kan dat er ook nog wel bij.
Die oude computer is compleet meer waard dan in losse onderdelen. Althans dat denk ik.

XP kan 3 gig aanspreken.
 
probleem: met hitte had ik gezegd :)

deze pc is pas 1 jaar oud.. als ik me processor verander in de toekomst dan verander ik mijn moederkaart erbij

Je zegt zelf dat veel mensen met dat systeem problemen hebben.

Ik heb zelf een E8400 en deze is al een stuk beter dan jouw processor. En kost toch echt maar 120-130 euro.
Geheugen kost 30 euro.

Dus als je toch al je kast, videokaart, moederbord en voeding gaat veranderen, dan kan dat er ook nog wel bij.
Die oude computer is compleet meer waard dan in losse onderdelen. Althans dat denk ik.

XP kan 3 gig aanspreken.
 
Die 230 staat voor 230 volt ingangs spanning. Daar is de voeding nu op ingesteld en betekent niet dat de voeding is gelimiteerd op 230Watt.

Je hebt het vermogen van de voedig getest zeg je. Hoe heb je dit gedaan en onder welke belasting van het systeem.
Als je getest hebt met de pc in een normale belasting en dan 230 Watt hebt gemeten dan zou je bij een volledige belasting wel eens teveel van je voeding kunnen gaan vragen.

Heb je een oorzaak gevonden welk component de hitte produceerd? CPU, videokaart of misschien de voeding.
 
Tja. Je zegt elke week wat anders....

ik dacht van niet lees maar terug ik heb alleen gezegd dat ik een hitte probleem had met de systeem en daarom wou de case verplaatsen dus niet met moederkaart, geheugen, processor temaken

quote:
specs zijn wel goed maar mijn kast is een probleem met hitte het is een 9200 dell en iedereen op forums hebben last van


kan gebeuren


het is een beetje rommelig denk ik
1. videokaart deffect > nieuwe videokaart kopen
2. De kast wordt teheet vooral de grafische kaart 80 graden als ik lang speel
3. voeding veranderen omdat 375v niet genoeg is voor een 9800 gtx

maar ik denk dat ik mijn kast niet verander omdat ik er geen ervaring mee heb en de 9800 gtx heeft wel een goede
koeler dus ga ik het wel zo doen
 
Laatst bewerkt:
Hitte is vaak wel op te vangen door betere koeling te plaatsen of betere airflow te genereren
 
Die 230 staat voor 230 volt ingangs spanning. Daar is de voeding nu op ingesteld en betekent niet dat de voeding is gelimiteerd op 230Watt.

Je hebt het vermogen van de voedig getest zeg je. Hoe heb je dit gedaan en onder welke belasting van het systeem.
Als je getest hebt met de pc in een normale belasting en dan 230 Watt hebt gemeten dan zou je bij een volledige belasting wel eens teveel van je voeding kunnen gaan vragen.

Heb je een oorzaak gevonden welk component de hitte produceerd? CPU, videokaart of misschien de voeding.

De test die ik heb gedaan was dat je al de componenten die in je pc zit aanvinkt en dat die als het ware als een rekenmachine uitrekent hoeveel watt je systeem gebruikt in totaal

maar als ik een nieuwe voeding koop moet ik die ook instellen op bv. 230 of hoger zoja hoe?

En de component die de heetste word is de videokaart ik herinner dat het keertje 80 graden was
 
Je aansluitspanning van je voeding moet je instellen op 230Volt. Dat is ook wat je op je wandcontactdozen hebt staan. Stel je die verkeerd in dan weet je zeker dat je de componenten achter je voeding kunt weg gooien.

Is je systeem nu nog orgineel zoals je die een jaar geleden hebt gekocht?
 
Je aansluitspanning van je voeding moet je instellen op 230Volt. Dat is ook wat je op je wandcontactdozen hebt staan. Stel je die verkeerd in dan weet je zeker dat je de componenten achter je voeding kunt weg gooien.

Is je systeem nu nog orgineel zoals je die een jaar geleden hebt gekocht?

dat is correct

(ow die 230 is dus bij elke voeding standaard ik snap het :) )
 
Als je systeem orgineel is zoals je zegt kun je toch gebruik maken van je garantie ipv zelf gaan zitten vogelen in die kast.
 
Als je systeem orgineel is zoals je zegt kun je toch gebruik maken van je garantie ipv zelf gaan zitten vogelen in die kast.

garantie had ik 1 jaar, ik heb mijn pc ongeveer 1,2 jaar
dat gebeurd atlijd zo laatste dag van garantie gaat die stuk
 
Je kunt het altijd proberen. Je mag verwachten dat een PC het langer uithoudt dan een jaar. Wie weet zijn ze behulpzaam in deze, je weet maar nooit
 
Je kunt het altijd proberen. Je mag verwachten dat een PC het langer uithoudt dan een jaar. Wie weet zijn ze behulpzaam in deze, je weet maar nooit

ohhh heel erg bedankt, ik was net op dell cumstomer support chat gegaan HELE GOEDE SERVICE (echt klasse) en hij zei de garantie is verlopen maar als ik naar uw systeem kijk wil ik wel een uitzondering maken :p

morgen krijg ik een nieuwe opgestuurd (zelfde 7900 gs) en moet ik die defecte inleveren.
eerst was hij ermee eens dat ik extra betaal en een betere kreeg maar later zei die sorry voor de ongemak dat is wel jammer maar ik heb nu iig een nieuwe videokaart
 
Ik heb vandaag nieuwe kaart gekregen alles werkt weer goed

artifacts zijn weg, maar volgens mij wordt de videokaart teheet: 75-80 als ik speel

Volgens mij is dat teheet want mij vorige zelfde videokaart is stuk gegaan in de zelfde systeem

thanks :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan