• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Achteraf formules afronden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tompie 007

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hey,

weet iemand hoe je achteraf makkelijk voor een gans bereik een afronding kan toevoegen ?

In het bestandje in bijlage dient enkel 1 kolom ingevuld te worden, de rest wordt automatisch berekend. Hoe kan ik in deze sheet nu éénvoudig en snel alle aanwezige formules afronden (naar 2 cijfers na de komma) ?

Bye
Claudine

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik zou in rij 9 de formules aanpassen en vervolgens de formules naar de onderliggende rijen slepen, dan ben je direct klaar.
Ik heb wel nog een vraag: op wat wil je afronden?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
In dit bestand zou dit lukken maar ik moet dit uitvoeren voor een ganse reeks bestanden (van de vorige collega). Niet alle formules kunnen zomaar gekopieerd worden omdat ze niet zo goed zijn opgesteld.
A.d.h.v. deze bestanden gebeurt een automatische upload, waar er dan afrondingsverschillen kunnen optreden (nogal vervelend)

Oké.
Ik zag dat in rij 25 alles op 0 stond. Dat zal wel een reden hebben dus heb ik dat ook gedaan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Oké.
Ik zag dat in rij 25 alles op 0 stond. Dat zal wel een reden hebben dus heb ik dat ook gedaan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Mijn voorbeeld is eigenlijk niet goed omdat je hier kunt doorvoeren naar beneden, ik zoek een andere oplossing.

In dit bestand zou dit lukken maar ik moet dit uitvoeren voor een ganse reeks bestanden (van de vorige collega). Niet alle formules kunnen zomaar gekopieerd worden omdat ze niet zo goed zijn opgesteld.
A.d.h.v. deze bestanden gebeurt een automatische upload, waar er dan afrondingsverschillen kunnen optreden (nogal vervelend)

Dan zal je een macro nodig hebben die de bestanden uitleest en de formules aanpast.
en dat "...Was ik niet van plan...." :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan