achterdeurtje acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Ik ben op zoek naar een programma om een paswoord in acces te omzeilen.
Een van mijn gebruikers is zo slim geweest van te spelen met de beveiligingsinstellingen van zijn database, zelfs shift werkt niet meer en hij weet ook zijn paswoord niet meer.
Bestaat er een mogelijkheid of programma om dit te omzeilen

Naar ik weet is dit redelijk goed beveiligd.
Kun je er als administrator nog inkomen?

Ik ben bang dat het document zonder password verloren is.
Misschien is er wel software voor, maar dan zul je in de crack-wereld moeten zoeken.

Heb je geen oudere backup, van een dag af wat eerder?
(toen het password er nog niet op zat)
Is het document nog leesbaar en niet te wijzigen, of wil het helemaal niet openen?

Kun je het lezen als je geen password invoerd, maar gewoon op enter drukt?
Dan eventueel kopieren of screenshot maken, en nieuw document maken zonder password?

Wel ik kan wel nog in het programma, maar wanneer ik naar vb wil gaan om de code aan te passen lukt het niet

Vraagt hij naar een paswoord of zegt hij dat hij de module niet kan weergeven ?
In het tweede geval kan het namelijk zijn dat ze er een MDE bestand van gemaakt hebben en dan is de code gecompileerd en niet meer aan te passen.
Je kan ook eens proberen een nieuwe database te maken en dan alle objecten van de oude te importeren.

Om spraakverwarring te voorkomen er zijn 3 soorten beveiliging in Access.

1. database wachtwoord
Wordt meteen naar gevraagd bij opstarten
Om dit wachtwoord te achterhalen zijn er gratis programma's

2. beveiliging op gebruikers niveau (werkgroepbestand)
Bij starten wordt gevraagd naar naam en wachtwoord.
Ook deze te 'kraken' zijn er commerciële programma's

3. wachtwoord op de code
Wanneer in de ontwerpweergave naar de code-module wordt gegaan, wordt er naar een wachtwoord gevraagd.
Zover ik weet, is deze niet te achterhalen.

Harry

Er zijn diverse tooltjes in omloop om het VBA project wachtwoord van een access DB te kraken.

GOOGLE

Grtz,

Als je bij een aantal links goed leest zie je dat nou net Access-VBA is uitgesloten.
Ik heb ze natuurlijk niet allemaal gelezen.
Kortom ik zou er niet vanuit gaan dat dat zonder meer lukt.

Dit staat bij Advanced Office XP Password Recovery

The program is compatible with all international (non-US) versions of MS Office. Most passwords are being recovered (or removed) instantly. However, "password to open" in Office 97/2000/XP is encrypted with a very strong algorithm and requires time-consuming brute-force or dictionary attacks to be performed; the success/recovery rate is about 80-85%, but if the password is long (8+ characters) and complex, it cannot be recovered at all (in a reasonable time).

Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan