Achtergrond aanpassen werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dandiep

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2016
Daar zijn we weer, waar zouden we zijn zonder Helpmij.nl.....

Ik heb een doorlopend formulier waarin enkel de actieve cell van achtergrondkleur moet veranderen indien er op F5 wordt gedrukt.
Hiertoe heb ik Key-preview van het formulier op yes gezet en bij key down voer ik de onderstaande code uit.
In de code staan slechts enkele voorbeelden die ik heb gebrobeerd zonder het gewenste resultaat te bereiken.

Code:
Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
     Select Case KeyCode
          Case F5
                'Disable F5 standard axecution
                KeyCode = 0

'Geen foutmelding, geen resultaat
                Dim MyControl As Control
                Set MyControl = Screen.ActiveControl
                MyControl.BackColor = RGB(255, 0, 0)

'Geen foutmelding, geen resultaat. Screen.ActiveControl verwijst naar de waarde in de cell
                'Screen.ActiveControl.BackColor = RGB(255, 0, 0)

'Foutmelding, .name mag hier niet staan
                'Screen.ActiveControl.name.BackColor = RGB(255, 0, 0)

'Geen foutmelding, geen resultaat. Screen.ActiveControl verwijst naar de waarde in de cell
                'Me.ActiveControl.BackColor = RGB(255, 0, 0)

'Foutmelding, .name mag hier niet staan
                'Me.ActiveControl.name.BackColor = RGB(255, 0, 0)

End Select
End Sub

Wie o wie helpt mij verder?

Gr.
Danny

zelfde probleem eens gehad bij "voorwaardelijke opmaak".
mijn formulieren krijgen soms een pastel-kleurtje, en de velden zijn dan doorzichtig, waardoor ook de velden het zelfde pastel-kleurtje krijgen.
voorwaardelijke opmaak (om de achtergrond-kleur te wijzigen indien aan een bepaalde voorwaarde was voldaan), werkte dan niet.

opgelost door de opvul-/achtergrondkleur van het betrokken veld de zelfde kleur te geven als het formulier (! en dus niet doorzichtig !),
geeft het zelfde kleur-resultaat, maar de voorwaardelijke opmaak werkt dan wel.

misschien ook een oplossing voor jou ?!?!

mvg,
Duke of Earl

Beste DukeOfEarl,

Bedankt voor je reactie.
Mijn doel is dat ik het VBA code de kleur kan aanpassen. Welke kleur maakt me nog niet uit. Dit lukt me helaas nog steeds niet.
De voorwaardelijke opmaak kan ik helaas niet gebruiken omdat de gebruiker zelf beslist of hij een cel wel/niet inkleurt. Ik kan hier geen voorwaarde aan koppelen.

Het formulier betreft een doorlopend formulier met gegevensblad weergave.

Iemand nog een idee?

Gr.
Danny

hallo Danny,

mijn vorig berichtje kwam verkeerd over.

mijn punt was eigenlijk:
ik denk dat de opvul-/achtergrondkleur van de betrokken velden, de zelfde moet zijn als de opvul-/achtergrondkleur van het formulier.
(ooit eens ontdekt bij een "voorwaardelijke opmaak" die het niet wou doen).

ik denk, als de opvul-/achtergrondkleur van je formulier WIT is, en de opvul-/achtergrondkleur van je velden is DOORZICHTIG, je
die laatste moet wijzigen in WIT.
misschien dat jouw knop dan wel werkt (zoals bij mij de voorwaardelijke opmaak werkte).

zoniet heb ik je van de regen in de drup geholpen ... waarvoor mijn verontschuldigingen :(

mvg,
Duke of Earl

Goed lezen jongens: TS gebruikt de gegevensweergave. Einde oefening volgens mij.

DukeOfEarl,

Bedankt voor de terugkoppeling. De velden staan inderdaad niet op transparent ingesteld.
Het problem zit hem echter (zoals door OctaFish gehint) in de gegevensweergave...:(

Helaas pindakaas, ik een andere oplossing zoeken.

Iedereen bedankt voor de support!

Wat let je om een fatsoenlijk doorlopend formulier te maken dat er uit ziet als de door jou blijkbaar zo geliefde gegevensweergave? Kun je alles doen wat je wilt...

dat gaat hem ook worden. Moet alleen even kijken of ik alles mee kan nemen van het oude naar het nieuwe formulier. Conditional format (op regel niveau) en diverse sub die bij bepaalde activiteiten worden opgeroepen.

Is er een conversie mogelijk van data weergave naar doorlopend formulier?

Je kan veel meer op een gewoon doorlopend formulier dan met gegevensweergave. Je gaat nog verbaasd zijn :).

Het doorlopende formulier zit er in met alle z3lf ontworpen functionaliteit die ik nodig heb. Het enige wat ik nu nog mis zijn de standaard filer mogelijkheden die je in een dataview wel hebt. Zijn hier nog mogelijkheden toe?

Gr.
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan