• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Achtergrond cel veranderen via Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc651

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Hoi,

Ik heb in het bijgevoegde documentje op Sheet 1 wat datums staan, en een knop.
Nu wil ik graag dat als op de knop gedrukt wordt (of optie twee als er een toetsencombinatie wordt toegepast) er een Userform start
waarin in een lijst de namen uit Sheet Kleur gekozen kunnen worden, en de daarvoor staande kleur de achtergrondkleur wordt van de geselecteerde cellen.
Zonder dat de datums die in de geselecteerde cellen staan weg gaan.
Is dit mogelijk?

Bekijk bijlage Kleurdingetje.xlsx

En als ik nu bv in cel A1 t/m D15 datums heb staan?
Wat moet ik dan veranderen aan de formule?

If Intersect aanpassen:
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
If Intersect(Selection, Range("G7:ET20")) Is Nothing Then GoTo oeps
Set naam = Range("namen").Find(ComboBox1)
  achtergrondkleur = Sheets("Kleuren").Range(naam.Address).Offset(, -1).Interior.Color
   Label1.BackColor = achtergrondkleur
    Selection.Interior.Color = achtergrondkleur
 Exit Sub
oeps:
 With Label1
     .BackColor = 255
     .ForeColor = 65535
     .Caption = "Verkeerde selectie!!"
 End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Cobbe,
Ik krijg het in het document waarin ik het nodig heb niet voor elkaar.
De lijst verschijnt niet.
Ik de lijst hem keurig in een Sheet genaamd "Gegevens" gezet. Het bereik een naam gegeven. (dezelfde als in jou voorbeeld)
In de Code heb ik de Range verandert in G7:ET20, en de naam van de Sheet verandert in "Gegegevens".
Als ik mijn knop indruk verschijnt het UserForm, maar geen lijst te zien in de ComboBox.
De knoppen functioneren verder prima.

Ik heb meerder functies in het document staan. Kan het zijn dat deze elkaar verstoren waardoor de lijst niet verschijnt.

het document dat ik heb bijgevoegd is een kleine versie van het document waar het in moet.
Ik kan er de kleuren niet meer in zetten omdat het dan te groot wordt om Up te loaden

Bekijk bijlage R-I.xlsm

Nu zou het toch moeten lukken.

Bijlagen

Na veel proberen en staren de fout gevonden waarom hij het in mijn document niet deed.
Ik had bij de eigenschappen van de Combobox van het UserForm niet aangegeven waar hij naar moest verwijzen.
Gedaan, en het werkt prima.

Geweldig en bedankt Cobbe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan