Achtergrond doorzichtig maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornelis180

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Ik heb een mooie afbeelding op al mijn dia's als achtergrond, maar ik zou 'm graag wat willen vervagen of doorzichtig willen maken...

Iemand die weet hoe dit moet of, of het kan?

Ja dat kan.
In Powerpoint (vanaf v2000 iig) rechtsklikken op de afdeling en dan werkbalk afbeelding weergeven.
vervolgens kun je links bij de twee grijze balkjes voor wassen kiezen om alles te vervagen.

Met het zonnetje, pijl naar boven kun je de helderheid verhogen, dat vervaagt ook.

En als laatste kun je met het toverstafje rechts een kleur doorzichtig maken door ermee op de gewenste kleur te klikken.

Nog niet voldoende mogelijkheden? dan b.v. photoshop.

mvg leo

Bedoel je dat je de afbeelding via >achtergrond>opvuleffecten>afbeelding invoegt?
Dan moet je deze eerst bewerken, vervolgens opslaan als afbeelding kiezen in het context menu.
Deze bewerkte afbeelding gebruik je dan als achtergrond.

heb 't met adobe photoshop gedaan:

open je achtergrond --> Create a new layer (onderin bij layer pallete) --> oogje uitvinken bij achtergrond en de nieuwe layer selecteren --> helemaal wit maken (paintbucket) --> oogje weer bijvinken bij achtergrond --> selecteer de nieuwe layer --> beetje heen en weer gaan met het balkje achter opacity (en zelf kijken hoe je de contrasten wilt) --> opslaan!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan