Achtergrond fading foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

motower

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Een achtergrond maken met een meeschalende foto lukt, maar wie weet hoe je dan die foto kunt laten wisselen / faden met andere foto's?

;) Die kan je makkelijk met een van Amara flash software producten .... zoals bijv. met '' Amara Slideshow Builder '' en ook met ''Amara Intro and Banner Builder '' dan ook met '' ''Ultimate Fade-in slideshow''->( van © dynamic drive ! ) dan twee van mijn favorieten zoals '' Aleo Flash Intro Banner Maker '' en '' SWF Banner '' enz..enz.. enz.. ....:thumb:
en ....... er zijn vele nog ....:)

Laatst bewerkt:
Ik weet het niet zeker, maar ik ben bang dat de meeste slideshows niet overweg kunnen met background-images die ook nog moeten meeschalen (= die geen vaste breedte en hoogte hebben)... :rolleyes:

Met flash zou het denk ik wel kunnen, maar ja: flash is flash (en vraagt een door de bezoeker geïnstalleerde plug-in).

Wat wellicht zou kunnen, met eigen fabrikaat javascript:
  • Een laag maken die identiek is aan de meeschalende background, en deze er precies boven laten hangen.
  • In de onderste laag zet je het eerste image van de show.
  • In de bovenste laag laat je de tweede foto infaden.
  • Staat de tweede op 100% opacity, dan kan de tweede tegelijkertijd onderop komen (= de eerste vervangen).
  • Daarna komt de 3e in de bovenste laag infaden, enz.
Misschien valt er ook wat uit jQuery te peuren, maar daar ben ik niet in thuis.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_______
PS: Keihard wisselen van de één naar de ander kan natuurlijk ook: dan zijn er geen overvloeiers en hoeft er geen tweede laag te komen. Dan is alleen een carrousel-javascript nodig dat de src van de images laat wisselen.
Wel een stuk minder subtiel: helemaal niet subtiel! ;)

Laatst bewerkt:
;) Die kan je makkelijk met een van Amara flash software producten .... zoals bijv. met '' Amara Slideshow Builder '' en ook met ''Amara Intro and Banner Builder '' dan ook met '' ''Ultimate Fade-in slideshow''->( van © dynamic drive ! ) dan twee van mijn favorieten zoals '' Aleo Flash Intro Banner Maker '' en '' SWF Banner '' enz..enz.. enz.. ....:thumb:
en ....... er zijn vele nog ....:)
Gezien het groeiende aantal mobiele surfers is flash geen goede oplossing. Als je je site afhankelijk maakt van flash zullen steeds minder mensen hem kunnen zien

:) Is het sprake hier over een Achtergrond en meeschalende slide fotos op een website dan :( ?? of voor een web-site ? en hoe constateren jullie dat dan ??
Ik zie dat nergens sprake over is, en ik bedoelde misschien ook niet direct of exact een zo flash object met zo achtergrond met meeschalende fotos,
bepaalde software welke ik boven heb genoemd genoemd kunnen ze namelijk wel, een gemaakte creatie als een gif bestand/object opslaan ( het hoef niet per-se dat een flash object worden ! :D ) .,..en bovendien krijg je automatisch ook html code enz..enz.. enz.. ...:thumb:

Laatst bewerkt:
Naarling wat je nou bedoel mee ???
Waar in die gestelde vraag en op welke indicatie je kan garanderen dat die niet een gif bestand zal kunnen zijn ??
en/of hoe je op basis van achtergrond en woord meeschalende kan bepalen waarvoor die creatie bestemd is ??:(:) ?? Va Bene ??

P.S. Ik zou altijd bijv. bij zo een vraag bijzetten op mijn website hoe dat moet maken ...of bijv... hoe je dat moet doen ?? of zoiets...

Laatst bewerkt:
Nou ja, we zijn hier in het Dreamweaver subforum, de kans dat het voor een site is is vrij groot. Je ze het ook allemaal als gifje kunnen doen, maar volgens mij krijg je dan een erg groot bestand, veel groter dan wanneer je een stel afbeeldingen met javascript laat bewegen.

:) Oke oke :thumb: tuurlijk zie ik ook dat we in Dreamweawer zitten ...:thumb:
En .....:confused: geef ik je nu wel recht in dit geval een gif bestand zou ietsjes groot kunnen zijn ..... het is wel beter zoiets met Java-script te maken ....
maar zoals ik ooit aangegeven heb.... in java-script's heb ik geen goede kennis en dus... geef ik nu op bij deze topic ...:confused:

Ehm, of die mee-moetende-schalen achtergrond-afbeeldingen nu gif's, png's of jpg's zijn, maakt voor de gestelde vraag helemaal niets uit.
Het zal een wissel- of fade-script worst wezen wat het bestandstype is. :D

• Er zouden (afhankelijk van het gebruikte script) alleen wat complicaties kunnen zijn als er gif's, png's en/of jpg's door elkaar heen in de slides zitten *); daar moet dan in het script wat op verzonnen worden.
Maar ik ben benieuwd naar een reactie van onze vragensteller motower. ;)

_______
*) B.v. als er een systematiek van dezelfde soort in het script wordt gebruikt waarbij alleen volgnummers als variabelen worden gebruikt voor de verschillende afbeeldingen (zoals: 001.jpg, 002.jpg, 003.jpg, enz.).

• Maar b.v. bij dit script foto-carrousel_vs2.php mogen de wissel-afbeeldingen verschillende types zijn, en er mogen ook verschillende soorten bestandsnamen door elkaar heen gebruikt worden (er is geen voorgeschreven 001, 002, 003, enz. systematiek).
  • Iets dergelijks zou geschikt gemaakt moeten worden voor het meeschalen van bg-images.
  • D.w.z. met javascript zouden de actuele maten van het geschaalde img opgemeten moeten worden, en die moeten dan in de rest van het fade-script als uitgangspunt genomen worden.
  • E.e.a. afhankelijk van hoe motower de backgrounds laat meeschalen. :)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor al jullie reacties. Het is inderdaad voor een website en flash lijkt me niet echt handig i.v.m. alle pads en telefoons die geen flash ondersteunen.
Ik heb het vaker gezien op websites, maar ...... als je er een nodig hebt zie je het niet. Zodra ik een voorbeeld website zie die iets dergelijks gebruikt heeft dan kom ik er nog op terug. Dat is waarschijnlijk wat duidelijker.
Maar bedankt alvast! :d

Ze gebruiken dit script.
(je kunt in dit soort gevallen natuurlijk ook zelf even in de broncode kijken, daar kun je gewoon zien wat er gebruikt wordt.)

Hartstikke bedankt! Ik ga er eens mee aan de slag ........ :thumb::D

Nou, het is wel lang geleden, maar ik ben inmiddels aan de slag gegaan..... http://strongbeads.com/slideshow/fade.html voor een kleine aanpassing voor dit voorjaar.
Maar voordat ik de hele site ga aanpassen, wat me dus niet lukt is het middengedeelte ook daadwerkelijk in het midden te krijgen. Iemand een idee?

P.S. Ik weet dat deze site niet helemaal met mooi CSS is gemaakt, maar vooralsnog werkt alles en ziet het er mooi uit. Elke latere site wordt steeds beter ;o)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan