Achtergrond geeft onrustig effect

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeginnerAMS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Dag allemaal,

ik ben een absolute beginner in het maken van websites en heb de volgende vraag.
De site die ik wil gaan maken is vrij simpel.
Een header, een menu aan de linkerkant en rechts daarvan een blok waar afhankelijk van de gekozen menu-optie een specifieke tekst getoond wordt.
Op dit moment heb ik verschillende pagina's, maar mijn achtergrond ververst elke keer als ik naar een andere pagina ga, wat zeer onrustig over komt (is een afbeelding, dus wordt even wit en daarna is de afbeelding er weer).
Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?

Alvast bedankt.

Afbeelding zo klein mogelijk maken, zodat de laadtijd zo kort mogelijk is. Ook het bestandformaat maakt nog wel eens een verschil. Zelf gebruik is vrijwel altijd PNG, maar ik weet niet 100% zeker of dit qua formaat de de kleinste is.

Afbeelding zo klein mogelijk maken, zodat de laadtijd zo kort mogelijk is. Ook het bestandformaat maakt nog wel eens een verschil. Zelf gebruik is vrijwel altijd PNG, maar ik weet niet 100% zeker of dit qua formaat de de kleinste is.

Wat ik weet is dat het plaatje 50*50 of kleiner moet zijn om niet zo te herladen.
Anders moet je geen plaatje als achtergrond gebruiken. Ikzelf heb dit probleem ook
en uit verscheidene bronnen is dit niet mogelijk. Het is alleen met IE en niet met firefox, safari etc. Je kan de content bijvoorbeeld ook een vaste kleur geven...

geen nioruer pagina's

als je een groot deel van de site op een pagina zet met verborgen/getoonde objecten.
duurt het laden aan het begin lager(maar je kan instellen wat eerst laad) dan voorkom je dit. of een blok waar een html pagina in laad en het plaatje staat buiten het blok en de html pagina er in.
als je begrijpt wat ik bedoel

wat het voordeligste is verschild per afbeelding welke kleuren gebruik je hoeveel kleuren enz.
adobe heeft hiervoor de functie opslaan voor web dan kan je vergelijken welke het beste is.

Stel ook een achtergrondkleur in om op terug te vallen. Wie weet krijg je dan die te zien in plaats van wit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan