Achtergrond instellen voor elke resolutie

• Onderwerp starter Onderwerp starter vdbg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vdbg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2010
Hallo,

Ik zit met volgend probleempje opgescheept: ik tracht een achtergrond aan te maken die mijn hele pagina in beslag neemt en op elke resolutie mooi uitkomt.

De achtergrond is aangemaakt via photoshop (selectie van 1 pixel) en vervolgens ingesteld in dreamweaver als background-image.

Onderstaand zie je het voorbeeld:
http://www.sharp-events.be/testing/testbalkje.html

Wat is het probleem nu? Bovenaan staat mijn balk goed, maar onderaan niet. Op een hoge resolutie staat deze juist, maar op een andere (kleinere) valt deze onderste balk dan weer buiten het scherm. Wanneer je hem daarop goed zou plaatsen, komt dit uiteraard weer niet uit op een hogere resolutie.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de onderste balk op elke resolutie mooi onderaan het scherm uitkomt zodat de website voor elke gebruiker mooi zichtbaar is op zijn of haar computerscherm.

Alvast bedankt.

Hoi,

Welkom op 't forum.
Ik zie helemaal geen balk? Alleen 'n menu bovenaan.
Als ik je weggecommentarieerde background.jpg bekijk, zie ik alleen links 'n verticale lijn, maar geen balk onderaan.
Kortom: je vraag is me niet helemaal duidelijk.

Hallo allemaal...ik vond dit forum omdat ik het antwoord zoek op een soortgelijke vraag.

Ik wil mijn eigen achtergronden in Blogger plaatsen en dat lukt wel, alleen wat op mijn scherm geweldig lijkt :p ziet er bijvoorbeeld op de laptop niet uit omdat het beeld herhaald wordt/de verhouding anders is.

Ik wil graag een achtergrond/blog die bij elke resolutie of beeldformaat netjes te lezen is, zonder herhaling of afsnijden van het plaatje. En zonder dat - bij een kleiner formaat - de tekst onleesbaar wordt omdat hij uit het midden gaat.

Hoe doe ik dat het beste? Of is dat teveel gevraagd?? En voorbeeld van wat ik tot nu toe heb is hier te zien: www.probeerhtml.blogspot.com (Ja, hier test ik al mijn HTML enzo voordat ik mijn echte blog verpruts. :)) Maar dit is dus hoe het niet moet: verklein je de browser dan loopt de tekst naar links, waardoor het onleesbaar wordt. En op een pc met een ander beeldscherm dan het mijne zie je óf de achtergrond herhaald worden, of afgesneden...Overigens is het plaatje hier ook al afgesneden want rechtsonder ligt een potlood dat niet te zien is.

Is het instellen van procentuele hoogte/breedte een oplossing? En zo ja, hoe doe ik dat?

Met vriendelijke groet

UB35

Laatst bewerkt:
Hallo en welkom,

Of 't ingewikkeld is of niet, weet ik niet. Het is in ieder geval voor mij ingewikkeld als er twee vragen door elkaar heen komen te staan, omdat heel vaak ogenschijnlijk dezelfde dingen verschillende oorzaken hebben. En dan gaan er dus twee problemen door elkaar heen lopen en snapt niemand 't meer.
Ik zou je vraag even in 'n eigen topic stellen.

Oh, ok, ik dacht juist: ik doe het in een topic dat er al over gaat...anders is de eerste reactie wellicht toch het verwijzen naar een dergelijk onderwerp. :)

Groetjes
UB35

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan