Achtergrond is ongewenst verandert in een solide default kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inistel Greene

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
18
Goedenavond forumgenoten,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een probleem omtrent mijn achtergrond op xp. voorheen had ik een achtergrond van een huisgemaakte screenshot van een spel.
Echter is daar een abrubt einde aan gekomen, nu is mn achtergrond weg en is alleen maar de default kleur te zien die je in kunt stellen op bureaublad aanpassen. Geen enkele screenshot/standaard achtergrond werkt meer behalve de standaard achtergrondkleuren die je in kunt stellen.
Het antwoord heb ik ook niet weten te googlen. Het probleem is bekend op internet en heb vele oplossingen geprobeert alleen geen enkele daarvan werkt bij mij.
Dus vandaar dat ik terugviel op het helpmij forum, dat mij in soortgelijke situaties het beslissende antwoord kon geven. Ik hoop deze keer ook.

Hier is een screenshot van de situatie:

[smallimg]http://i31.tinypic.com/pqekw.jpg[/smallimg]
(Klikbaar)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen oplossing

Systeem herstel in veilige modus uitgevoerd, geen verbeterd resultaat. Met AVG ook geen virussen gevonden.
Toch blijft het beeld een eentonige kleur.

Echter, als ik de achtergrond verander naar 'geen', en dan vervolgens weer terug, komt hij er wel op. Alleen met het herstarten van de computer is hij toch wel weer weg. Het lijkt wel alsof hij bij het opstarten geblokkeerd word.

Ik kan misschien voor de zekerheid een hijackthislog zetten, misschien zit er iets tussen wat niet hoort?
 
Ik heb het probleem opgelost! Ik heb intensief gegoogled en kwam daarmee uit op een forum waarin heel veel oplossingen werden aangeboden.
1 van die oplossingen was om in het register een hele map te verwijderen.

ga naar uitvoeren: type ''regedit'

ga naar:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies

En verwijder alle mappen behalve de "explorer" map. Maak voor de zekerheid een back up van deze mappen.

Hier vond ik het antwoord:

http://forum.bullguard.com/forum/12/Cant-change-wallpaper-after-sp_22825.html

Iedereen een prettige dag verder!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan