achtergrond kleur pict.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amorlaura

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2002
Berichten
821
Ik starte mijn pc op en had op mijn bureau blad allemaal een rechthoekig achtergrondkleurtje onder de naamsaanduiding van elke pictogram. Hoe krijg ik deze weg ? Ik heb het wel geweten maar ben dit kwijt.
 
Wil je de kleur kwijt onder de tekst, dus transparant?

PictogramTransparant

Maak de achtergrond van het bureaublad pictogram transparant

Hoewel deze instelling als standaard door Windows XP wordt ingesteld, hier toch nog even de procedure om dit weer in te stellen wanneer de instellingen om de een of andere reden gewijzigd zijn.

Ga via Start--Configuratiescherm en selecteer "klassieke weergave". Dubbelklik op het pictogram "systeem". Klik nu op het tabblad "geavanceerd". Klik op de knop "instellingen" in het schermgedeelte "prestaties". In het menu dat nu verschijnt scrollt u naar het vakje "vallende schaduw voor namen van pictogrammen op het bureaublad gebruiken" en selecteer het. Klik op "toepassen" en O.K. De wijziging gaat onmiddellijk in. http://www.breekpunt.nl/tip.asp?tip=891
 
Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Ingesteld zoals boven omschreven ,maar geeft geen resultaat. Ik wou een bijlage plaatsen maar dit gaat nu niet meer.
 
Iets simpeler: Het transparant maken van de achtergrond via rechtsklik op Deze computer/Eigenschappen, tabblad Geavanceerd, onder Prestaties klikken op Instellingen, bij mij is daar aangestipt door 'Windows laten kiezen' waarbij alles daaronder is aangevinkt.
 
Ja sorry,had ik ook al gedaan, zou misschien systeemherstel helpen ?
 
Kan je proberen, misschien heb je hier nog wat aan. Sommige instellingen ff nakijken.
 
Ja ,alles geprobeerd,zelfs systeemherstel,kan wel de
kleur veranderen,maar niet transparant maken.
Ik zal er mee moeten leren leven denk ik.
hartelijk dank voorlopig,misschien krijg ik nog meer suggesties.
 
:confused: Tip van Guus ook nagekeken? (stond ook in m'n eerdere link):

Misschien een webobject wat je desktop verstoort:

Rechtsklik op je bureaublad, kies voor 'eigenschappen'. Tabblad 'bureablad' kiezen en dan 'bureaublad aanpassen'. Kies voor het tabje 'website'. Haal het vinkje weg bij 'Mijn huidige introductiepagina'. Klik op de nodige OK's- en toepasknoppen.

Rechtermuisklik op het bureaublad, `pictogrammen schikken op`, en dan `webonderdelen op het bureaublad vergrendelen` uitschakelen...

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=200170&highlight=transparant

Iemand anders nog opties???
 
Ja ook op dat tabblad "website" is er niets aangevinkt
Moeilijk geval lijkt me
 
Geplaatst door gezina
Ga via Start--Configuratiescherm en selecteer "klassieke weergave".

Kies hier 'ns voor een XP-weergave en probeer het dan nog 'ns.:)
 
Geplaatst door gezina
Iets simpeler: Het transparant maken van de achtergrond via rechtsklik op Deze computer/Eigenschappen, tabblad Geavanceerd, onder Prestaties klikken op Instellingen, bij mij is daar aangestipt door 'Windows laten kiezen' waarbij alles daaronder is aangevinkt.

Bij mij staat het op 'aangepast'. Probeer dat 'ns en vink dan de 'vallende schaduw...etc.' uit. Op toepassen klikken en dan weer opnieuw aanzetten.
 
Dat progje zou je hiervoor kunnen gebruiken. Maar de reden dat je dit niet kunt instellen, ondanks het feit dat alle settings nu goed staan heeft een oorzaak. Ik heb ooit 'ns bij iemand een pc van spyware ontdaan. Toen alle rotzooi was opgeruimd, bleef hetzelfde probleem toch hardnekkig aanwezig.

Heb je dit probleem nadat je iets hebt gewijzigd, geïnstalleerd? Ben je spywarevrij?
 
Ja gelukkig Ik heb het progje Iconoid gedownload en het werkte perfect.
Allemaal hartelijk dank voor jullie vasthoudendheid en hulp.
:thumb: :D
 
Ik ging ook in de richting van Ikself denken, zou best spyware kunnen zijn, opties in XP moeten het eigenlijk gewoon doen, maar goed, Iconoid werkt dus, mooi. :)
 
Ik dacht dat ik spyware vrij was Ik heb Hitman pro 2 laten draaien Maar kan altijd natuurlijk
Zeg nooit nee
Ben blij dat Help mij er is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan