Achtergrond kleurem

• Onderwerp starter Onderwerp starter leoj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

leoj

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Mijn vraag zal ongetwijfeld in de verkeerde rubriek staan, maar omdat ik maar site mbv CSS maak, heb ik hem hier maar neergezet.

Je ziet wel eens op websites dat de achtergrondkleur over de gehele lengte of breedte en donkere naar eens iets wat lichtere kleur gaat. Heeft iemand van jullie enig iedee of dit soort achtergronden te downloaden zijn? Of hoe ik deze zelf kan maken?

Alvast bedankt

Dat heet, in goed Nederlands, een gradient.
Je kunt dat in allerlei programma's maken. Photoshop is 'n dure mogelijkheid, het kan ook in tig gratis programma's, zoals Gimp.
In dat soort programma's kun je 'n afbeelding maken die bovenaan bijvoorbeeld zwart is, onderaan wit, en van boven naar onder langzaamaan verloopt.
Als je 't 'n beetje slim aanpakt hoeft zo'n plaatje maar 1 px hoog of breed te zijn (wel behoorlijk lang of breed). Omdat de achtergrond steeds wordt herhaald, zie je dan toch over het volle scherm 'n verlopende kleur.
Als je in Google zoekt op gradient maken vind je tig Nederlandstalige handleidingen en zo. Zoek op 'online gradient' en je kunt ze gratis online maken, zelfs geen programma nodig. Die zijn wel (allemaal?) Engelstalig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan