achtergrond muziek op site plaatsen????

Status
Niet open voor verdere reacties.

childofgod

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
hoi mensen,

wie kan mij op een heeeeeeeeeeeeeeeeele simpele manier uitleggen hoe ik achtergrondmuziek op mijn homepage kan krijgen??????????? mijn site is zo goed als af maar wil als laatste graag achtergrondmuziek er op hebben. wie oh wie helpt mij????

groetjes ivy

Dit is achtergrondmuziek

<p>
<BGSOUND SRC="name.extensie">
</noembed>
</p>

Veel plezier

Nadeel van bovenstaande methode is dat de bezoeker het geluid niet uit kan zetten als hij/zij dat wil, en veel mensen vinden dat niet prettig. Tenslotte kun je geen muziekbestanden van een paar uur op je site zetten, zodat een bepaald muziekje steeds herhaald moet worden, wat snel kan gaan irriteren.
Tweede nadeel is dat geluidsbestanden vaak vrij groot zijn, waardoor het een tijdje kan duren voordat het geluid te horen is.
En het geluid stopt abrupt als de bezoeker op een link naar een andere pagina klikt. Natuurlijk kun je op die andere pagina's ook bovenstaande code zetten, waardoor het geluid op de nieuwe pagina weer opnieuw begint, maar er is altijd een plotselinge stilte te horen.
Dus denk goed na voordat je dit gaat doen; het is niet voor niks dat er maar weinig sites zijn met achtergrondmuziek.
Overigens kun je hier informatie over achtergrondgeluid vinden.
Die site heeft trouwens ook achtergrondmuziek (die er in mijn geval voor zorgt dat ik de site zo snel mogelijk verlaat:D ).

Guus.

Laatst bewerkt:
toppie!

Hoi Wijnands,

Hoewel nog geen reactie van de vraag-plaatser, wel reactie van mij. Heb het geprobeerd en... kind kan de was doen.. ZELFS ik.

Nu heb ik toch een vraagje: wat als mensen het muziekje niet kunnen waarderen (nou ja......), is er dan ook iets om het muziekje direct uit te kunnen zetten?

Liefs,
Lein

voor Guus

Hoi Guus,

Je was eerder met je bericht... inderdaad; dat bedoel ik dus;-)

De site die je aanraadt is erg irritant. Zowel de lay-out als het muziekje.... plus dat e.e.a. in het engels is...

Misschien een simpeler idee of toch het muziekje maar van mijn site halen?! Het muziekbestandje is trouwens maar 468 kb groot.. of... is dat nog te groot?!

Greetz,
Lein

Geplaatst door Wijnands
Dit is achtergrondmuziek

<p>
</noembed>
</p>

Veel plezier

Dit schijnt alleen in IE te werken, en is dus geen w3c standaard.
De code die wel werkt is:
beatles1.jpg

Bron

Dan kun je er ook nog een width en hight element bij zetten waardoor je zegmaar een mini music control krijgt. En als je vind dat het muziekbestand te groot wordt pak je een midi, die tegenwoordig ook heel mooi kunnen klinken

Geplaatst door Wijnands
Dit is achtergrondmuziek

<p>
</noembed>
</p>

Veel plezier

dank je wel voor je antwoord. nu heb ik er zelf niet zo'n verstand van dus is mijn vraag:
stel ik wil het nummer van dj sammy en do - heaven op mijn site plaatsen. hoe doe ik dat dan? kan ik dat nr ergens vandaag halen? moet ik bij 'name.extensie' http:// etc invullen of wat??? snap het eerlijk gezegd niet helemaal. graag wat meer uitleg svp
groetjes ivy

Re: voor Guus

Geplaatst door leintje
Misschien een simpeler idee of toch het muziekje maar van mijn site halen?! Het muziekbestandje is trouwens maar 468 kb groot.. of... is dat nog te groot?!

Greetz,
Lein
Hangt er natuurlijk van af wat voor verbinding iemand heeft. Een inbelverbinding komt vaak niet boven een downloadsnelheid van 5 kb/sec. Dat zou dus ruim anderhalve ninuut gaan duren. Met mijn ADSL aansluiting (40 kb/sec) zou het ruim 10 seconden duren. Maar je hebt naast je muziek ook nog de pagina - met afbeeldingen - die gedownload moet worden.
Als ik muziek op mijn site zou willen zetten zou ik dat met Flash doen.
Ten eerste heeft Flash daarvoor veel betere mogelijkheden (streaming sound, waardoor het afspelen begint als slechts een klein deel van het bestand gedownload is, en goede compressiemogelijkheden).
Bovendien kun je in Flash de bezoeker makkelijk de mogelijkheid geven de muziek aan of uit of harder of zachter te zetten, of de keus geven een ander deuntje te laten spelen.
Met Javascript kan dat overigens ook. Kijk maar eens hier en zet je muisaanwijzer op het muzieknootje rechts boven. Daar kun je de muziek uitzetten of een ander muziekje kiezen.
Persoonlijk blijf ik het overbodig en vaak irritant vinden.
De enige uitzondering is een mooi Flash-intro met geluid.

Guus.

Geplaatst door childofgod

dank je wel voor je antwoord. nu heb ik er zelf niet zo'n verstand van dus is mijn vraag:
stel ik wil het nummer van dj sammy en do - heaven op mijn site plaatsen. hoe doe ik dat dan? kan ik dat nr ergens vandaag halen? moet ik bij 'name.extensie' http:// etc invullen of wat??? snap het eerlijk gezegd niet helemaal. graag wat meer uitleg svp
groetjes ivy
Je zou het nummer van internet kunnen downloaden, maar je mag dat niet zomaar op je site zetten. Daar zul je toestemming van de artiest voor moeten hebben.
Mocht je die krijgen, dan kun je het op je site zetten door de code <bgsound src="heaven.mp3"> in de code van je pagina op te nemen. Dat kan op elke plek tussen <html> en </html>
En het mp3-bestand moet dan natuurlijk in dezelfde map staan.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Nadeel van bovenstaande methode is dat de bezoeker het geluid niet uit kan zetten als hij/zij dat wil, en veel mensen vinden dat niet prettig. Tenslotte kun je geen muziekbestanden van een paar uur op je site zetten, zodat een bepaald muziekje steeds herhaald moet worden, wat snel kan gaan irriteren.
Tweede nadeel is dat geluidsbestanden vaak vrij groot zijn, waardoor het een tijdje kan duren voordat het geluid te horen is.
En het geluid stopt abrupt als de bezoeker op een link naar een andere pagina klikt. Natuurlijk kun je op die andere pagina's ook bovenstaande code zetten, waardoor het geluid op de nieuwe pagina weer opnieuw begint, maar er is altijd een plotselinge stilte te horen.
Dus denk goed na voordat je dit gaat doen; het is niet voor niks dat er maar weinig sites zijn met achtergrondmuziek.
Overigens kun je hier informatie over achtergrondgeluid vinden.
Die site heeft trouwens ook achtergrondmuziek (die er in mijn geval voor zorgt dat ik de site zo snel mogelijk verlaat:D ).

Guus.

hi guus,

ik heb ff gekeken op die site maar het is in het engels en dan snap ik er helemaal de balle niet meer van.
ik heb dit ergens gevonden op een site:

<p align="center">
<!--verander loop=true in loop=false als je niet wilt dat het muziekje zich steeds herhaald -->
<EMBED SRC="bestandsnaam.mp3" LOOP=TRUE
AUTOSTART=TRUE WIDTH=145 HEIGHT=25>
<noembed>
<BGSOUND SRC="bestandsnaam.mp3">
</noembed>
<p> </p>
<div align="center">

nu heb ik een paar vragen:
1 - waar haal ik dat muziekbestand vandaan? (heb het antwoord al van guus gehad. is dat ff balen, waar kan je muziek vandaan halen dat je Wel mag plaatsen dan?)
2 - wat zet ik bij embed src? is dat het http adres?????
3 - wat zet ik bij bgsound src??? het http adres of de titel van het nr???

ik lees jullie berichten maar snap er nog niets van, ik ben een leek op dit gebied, HELP

groetjes ivy

Laatst bewerkt:
Re: toppie!

Geplaatst door leintje
Nu heb ik toch een vraagje: wat als mensen het muziekje niet kunnen waarderen (nou ja......), is er dan ook iets om het muziekje direct uit te kunnen zetten?
De volumeknop van de computer.
Ik heb even op je site gekeken en de muziek begint al vrij snel te spelen. Ik zou het zeker laten staan. In dit geval voegt het duidelijk iets toe aan je site, die over jou en je muziek gaat, en is het dus functioneel.
Lekkere muziek trouwens.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door childofgod
ik lees jullie berichten maar snap er nog niets van, ik ben een leek op dit gebied, HELP
Hoi Ivy,
Ik zie nu dat je de site (ziet er mooi uit trouwens) met behulp van Lycos hebt gemaakt. Je zal dus op een of andere manier dat geluid op je site moeten krijgen op dezelfde manier als je er afbeeldingen op zet.
Hoe je dat precies moet doen, zul je op de site van Lycos moeten uitzoeken.
Voor de methode die hier genoemd wordt moet je in de broncode kunnen werken en ik geloof niet dat dat kan op zo'n Lycos site.

Guus.

*zucht*

Weet je hoe irritant het is om een site te bezoeken die van die "leuke" achtergrond muziek heeft? Het is totaal niet leuk en ik sluit de site gewoon direct af.

Waarom? Ik luister graag naar muziek, m'n eigen muziek wel te verstaan en daar hoeft niet 1 of andere irritante midi / wav file van een site doorheen.

Heb geluiden ook uitstaan bij IE uiteraard, maar soms heb je van die ranzige flashdingen die geluid hebben...

Guus:

Goede motivatie om het muziekje te laten staan inderdaad! Thanks!

Heb wat vrienden de snelheid van het laden te testen: valt erg mee. Alleen... ze hebben allemaal kabel. Moet dus nog iemand vinden met een inbelverbinding... iemand???

Groet,
Lein

Re: Guus:

Geplaatst door leintje
Heb wat vrienden de snelheid van het laden te testen: valt erg mee. Alleen... ze hebben allemaal kabel. Moet dus nog iemand vinden met een inbelverbinding... iemand???
Check je e-mail even.

Guus.

duurt effe ....

maar dan heb je ook wat! Mailtje gelezen Guus en volgens mij......

Liefs,
Lein

Hey lein, ik heb je webpage ook ff bezocht en meteen toen ik de link aanklikte begon de muziek al dus:thumb:

hoi Wijnands

Dank je voor het proberen.

Inmiddels, door hulp van Guus, staat het bestandje in Flash. Hierdoor start de muziek al tijdens het laden hiervan!

Geweldig toch, Helpmij!

Groet,
Lein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan