achtergrond ontkoppelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

newdeep

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Geachte,

Ben al enige tijd bezig met het maken en bijhouden van mijn site in WEEBLY.
Gemakzucht dient hier de mens.
Met WEEBLY kun je over het algemeen goeie sites bouwen die zijn voorgebakken door WEEBLY.
Als je wat wil veranderen in de HTML/CSS kan dat wel maar moet er wel kennis aanwezig zijn.

Mijn vraag,
Ik heb de achtergrond van mijn index pagina veranderd met een foto.
Als men nu gaat scrollen dan gaat het tekstgedeelte(container?) en de achtergrond gelijk met elkaar op.
Het nadeel hiervan is dat de achtergrond foto weer opnieuw begint.
Wat ik nu vraag is of het mogelijk is dat het tekstgedeelte(container?) ahw over de achtergrond heen schuift.

http://www.newdeep.nl/

Is het ook mogelijk om het schaduwrandje van de vorige achtergrond weg te krijgen.

Laatst bewerkt:
Dank Femke voor je snelle reactie.
De achtergrond vastzetten is gelukt :thumb:
Nu zit er alleen nog een randje van de vorige achtergrond.
Weet jij toevallig hoe ik dat kan wegkrijgen en hoe dat word genoemd in de CSS?

eh, wat voor een randje? Ik zie geen randje. De vorige achtergrond moet je uiteraard weghalen. In de CSS moet een verwijzing staan naar de andere achtergrond (die is standaard waarschijnlijk aanwezig neem ik aan)

overigens zou ik je achtergrond iets anders uitsnijden, ik zie nu meer lucht dan wat anders. Ik kijk op een 1920x1080 beeldscherm.

voortgang3.jpg

dit is een screenshot van je achtergrond, ik zie alleen de lucht met een klein beetje duin, meer niet.

de bijgevoegde afbeelding zo zou het moeten worden.

Bijlagen

• voortgang2.jpg
    voortgang2.jpg
    171,1 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
als het goed is zie je nu een grijze rand om de container.

Heb nu de achtergrond van de container grijs gemaakt, dus dan valt de grijze rand in het niets.

je achtergrond is veel te groot, op mijn lappie war ik nu op zit, zie ik alleen lucht. Ergens onderaan zie ik iets maar ik weet niet wat het is. 3 witte bollen, maar dat is het dan.
Mijn lappie heeft een resolutie van 1388x768

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan