Ik krijg aldoor de foutmelding De Parameters zijn onjuist

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
2.525
Besturingssysteem
Win11 (25H2) Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
Als ik in Spotnet 1.9.1.1 een berichtje wil verzenden, moet je je Naam als Afzender invoeren.
Maar de verzending kan in deze versie aldoor niet doorgaan, want ik krijg de foutmelding: "De Parameters zijn onjuist"
Wat is er precies fout? En wat moet ik doen om dat aan te passen?
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
NZBUsenet zegt daar het volgende over:

Bij verzenden reactie geeft SpotNet de melding ‘Oeps parameter onjuist’​

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Maar waarschijnlijk ligt dit aan je Usenet provider controleer voor de zekerheid of uploaden aan staat. Vaak kan je dit vinden in het portaal van je Usenet provider. Bij sommige Usenet provider moet je een mailtje sturen om dit te actieveren. Probeer een ander server adres van je Usenet provider.
 
Hallo @edmoor
Op deze PC heb ik zoals vertelt Spotnet 1.9.1.1 geinstalleerd. Provider: Pure Usenet.nl en dezelfde inlogggegevens.
Daarom betwijfel ik of dát het zou kunnen zijn.
Resumerend om de volgende reden:
Op m'n andere PC, waar ik de laatste MS Update KB5064081 heb kunnen verijderen, daarop kan ik nog steeds de versie Spotnet 2.0.0.284 draaien.
En daarop maak ik dus ook van dezelfde Usenet Provider gebruik met ook dezelfde inloggegevens als bij Spotnet v.1.9.1.1
Het lijkt erop alsof Spotnet v.1.9.1.1. geen gebruik maakt of kan maken van de inloggegevens waarover Spotnet v.2.0.0.384 gebruik maakt.
Zou zoiets het probleem kunnen zijn?
 
Geen idee.
De reactie in #2 heb ik niet verzonnen maar op internet gevonden.
 
Okay, evengoed bedankt.
Mijn veduidelijking was geen verwijt, alleen een poging om mogelijk samen tot een oplossing te komen
 
Dat begreep ik wel :)
Bericht automatisch samengevoegd:

Het probleem lijkt samen te hangen met Spotnet in combinatie met Windows 11. Er is inmiddels een uitgebreid topic over geopend op het forum:
https://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?p=69743#p69743

Als ik het goed begrepen heb, werkt Spotnet momenteel niet (goed) of is het simpelweg niet compatibel met Windows 11. Voorlopig lijkt het enige wat we kunnen doen, afwachten en hopen dat Spotnet met een update komt die deze problemen oplost.
 
Laatst bewerkt:
D'r zit niks anders op.
 
Ja. Wel vreemd.
Want op mijn VM met Windows 11 speelt dat probleem niet.
Daar werkt het gewoon prima.
Dat maakt me wel nieuwsgierig naar de oorzaak.
 
Heb op Jouw VM De laatste Windows update KB5064081 + Spotnet v.1.9.1.1 lopen?
Ja, de oorzaak maakt mij ook nieuwsgierig
 
De Windows update KB5064081 is inderdaad de oorzaak.
Na deze op m'n Windows 11 VM te hebben geïnstalleerd deed zich in Spotnet het genoemde probleem voor.
Na het verwijderen van deze update werkte Spotnet weer zoals gewenst.
 
Welke Spotnet heb jij op je VM geinstalleerd?
Ik gok op v.1.9.1.1
 
Ja, maar ik had hetzelfde probleem met een eerdere versie.
 
Heb je ook al eens Spotnet v.2.0.0.284 uitgeprobeerd?
Spotnet v.2.0.0.284 , (als het werkt), is véél gebruiksvriendelijker als Spotnet v.1.9.1.1
Werkt bij mij perfect, alleen als ik Win11 24H2 Build 26100.4946 gebruik.
 
Spotnet 2.0 is geen officiële Spotnet versie.
Die wil ik daarom niet gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo @edmoor
Ik denk dat dát Officiele versie van Spotnet v.2.0.0.284 wel meevalt

Spotnet 2.0.0.284 2025-09-05 120924.png
 
Volgens het NZB forum:
Het staat je uiteraard vrij deze zelf wel te gebruiken.
 
tja, ik gebruik de versie 2.0.0.284 die indertijd is uitgegeven door Vinny27, al jaren zonder problemen.
Op nu dan na, maar op Build 26100.4946 draait ie nog steeds als een tierelier.
Daarbij komt, op m'n andere PC, waar wel de laatste MS update (KB5064081) op draait, heb ik Spotnet 1.9.1.1 geinstalleerd.
Maar v.1.9.1.1 staat mij niet toe er op te posten. (berichten te verzenden)
En dat Berichten verzenden krijg ik maar niet aan de gang.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan