achtergrond pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

VIPhotography

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2011
Hallo,

Ik ben bezig met mijn website opzetten in html/css.
Ik wil graag op mijn pagina een afbeelding als achtergrond. Mijn pagina is ingedeeld dmv een tabel. Nu is het me al wel gelukt om de achtergrond van de tabel te veranderen in een afbeelding. Mijn tabel is 1200px breed, dus als de pagina wordt bekeken in een andere resolutie dan zie je randen naast de tabel.
Mijn vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat ik een achtergrond krijg op mijn hele pagina (dus niet alleen de tabel)?
OF
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn tabel altijd precies uitlijnt aan de breedte van het beeldscherm?

Ik heb al verschillende codes gebruikt, maar blijkbaar niet de goede dus ik vroeg me af of jullie mij misschien kunnen helpen. :o

Groetjes,
Irina

Je kan dmv css de padding (of de margin, ik haal ze altijd door elkaar) van de body op 0px zetten. Daarna kun je de tabel als width 100% geven en dan vult hij het hele scherm op als het goed is. Als je het niet begrijpt maak ik wel een voorbeeld.

succes ;)

Dankjewel! Je antwoord was duidelijk genoeg. Het was eigenlijk heel simpel, maar ik dacht te moeilijk... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan